Gå til innhold

Er Haaland norges største idrettsstjerne gjennom tidene?

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 hours ago, Brunello said:

Det er 600 millioner sjakkspillere verden. Ikke akkurat liten sport (eller spill).

Selv om fotball er verdens mest populære sport, må vi ta inn over oss at det er mange andre idretter som er kjempestore i andre land. Blant annet er rundt 15% av verdens befolkning volleyball-fans. Og det er langt flere som ser på Rugby enn langrenn på verdensbasis.

Mange som spiller sjakk. Men hvor mange er de som ser på proffe spille sjakk? Det som er relevant for tråden er interessen for å se på proffe spille idretten.

Anonymkode: 9759d...7f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange som spiller sjakk. Men hvor mange er de som ser på proffe spille sjakk? Det som er relevant for tråden er interessen for å se på proffe spille idretten.

Selvsagt ikke like mange som ser fotball. Men det var like mange som så sjakk VM på norsk tv da Carlsen spillet som det er på en over snittet spennende landskamp i fotball.

Skrevet

Nei, jeg mener det er ingen som trumfer Oddvar Brå og Trine Hattestad i Norge. De ble kjendiser grunnet hardt arbeid og ikke flåsete oppførsel.

Anonymkode: 76a80...468

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 10.50):

Kanskje litt urettferdig å sammenligne siden folk som Sonja Henie og Bjørn Dæhlie ikke hadde fordelen med sosiale medier.

Men likevel. Det er vel rimelig å anta at Erling Haaland er norges største idrettskjendis gjennom tidene. Særlig siden han driver med en global sport. Haaland er jo et navn folk kjenner til fra bushen i Afrika til Shangai til Mexico City.

Det er vel ingen andre nordmenn som noen gang har hatt en så langtrekkende stjernestatus.

Anonymkode: 208d2...41f

en av de i allr fal

Anonymkode: fc631...565

Skrevet

Ifra hvilket perspektiv? Ifra Norge? Da kan jeg være enig i at Bjørn Dæhlie og slikt er ganske høyt oppe der,men på verdensbasis? Ganske sikker på at det er flere som har hørt om Haaland enn noen andre vi har som har stått på ski og lignende.

Skrevet

Jeg synes Marti Ødegård. Er bedre

Skrevet

God spiller på fifa spill og

Anonymkode: e2982...6b1

Skrevet
15 hours ago, Brunello said:

Selvsagt ikke like mange som ser fotball. Men det var like mange som så sjakk VM på norsk tv da Carlsen spillet som det er på en over snittet spennende landskamp i fotball.

Ja, mange som så på sjakk VM på norsk TV. Men globalt er det vel ikke slik?  Jeg spør fordi jeg ikke vet, men jeg tror ikke sjakk er noe stor TV-idrett i de andre landene med mange sjakkspillere.  At det er flere indere som ser sjakk VM enn det er som ser en middels interessant landskamp i cricket virker usannsynlig. 

Anonymkode: 65ec1...7b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, mange som så på sjakk VM på norsk TV. Men globalt er det vel ikke slik?  Jeg spør fordi jeg ikke vet, men jeg tror ikke sjakk er noe stor TV-idrett i de andre landene med mange sjakkspillere.  At det er flere indere som ser sjakk VM enn det er som ser en middels interessant landskamp i cricket virker usannsynlig. 

Anonymkode: 65ec1...7b6

Det aner jeg ikke. De er sikkert som oss slik at alt, til og med sjakk, fekting, vektløfting og bryting, er populært så lenge det er sjanse for gull.

Skrevet
On 4/23/2023 at 10:50 AM, AnonymBruker said:

Kanskje litt urettferdig å sammenligne siden folk som Sonja Henie og Bjørn Dæhlie ikke hadde fordelen med sosiale medier.

Anonymkode: 208d2...41f

På den andre siden. Selv om man ikke hadde sosiale medier da Sonja Henie og Bjørn Dæhlie regjerte så hadde de fordel av at det var mye mindre konkurranse om oppmerksomheten. Da Sonja Henie og Bjørn Dæhlie regjerte kunne man ikke velge hva man ville se på. Man så på det som var tilgjengelig og under OL så var det Sonja Henie og Bjørn Dæhlie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...