AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #21 Skrevet 23. april 2023 Dette er mitt inntrykk også. Anonymkode: 2a908...1aa
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #22 Skrevet 23. april 2023 Det må da være en sosial ukultur eller hva man skal kalle det. Man kan ikke bare skylde på bemanningen Anonymkode: 333ad...4a8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #23 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Der sier du noe viktig og riktig. Som helsepersonell så er man nødt til å ta imot så enormt mange følelser. I hele folelsesregistetet. Og de er intense. Så for å unngå å være en vandrende søppelkasse av følelser så man kan få utløp for de på bakrommet. Og ofte er en eventuell manglende respekt ute av påsyn fra pasientene en helt menneskelig og forståelig reaksjon på utilstrekkelighet og fortvilelse, maskert bak et skall hvor man må bare holde maska og brøyte seg videre gjennom dagen. Helt menneskelig og absolutt et tegn på at man har kontakt med følelsene sine. De MÅ ut, for å kunne romme andres. Og mangel på tid i utgangspunktet fører dårlige debrifinger og kanskje uhensiktsmessig utløp for frustrasjon. Også må man som TS slutte å tro at man velger helseyrket fordi man har et kall. Det er gammeldags og ikke tilfelle. De fleste velger det av helt andre grunner. Anonymkode: b6617...3d6 Gjelder ikke personvern lenger? Anonymkode: 333ad...4a8
Carrot123 Skrevet 23. april 2023 #24 Skrevet 23. april 2023 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg byttet yrke i voksen alder fra olje til helse. Var helt sikker på at de som jobbet i helsebransjen (leger, sykepleiere mm) var i et slikt yrke fordi de hadde mye omsorg og empati for andre mennesker. Opplever egentlig det motsatte. Mange fordommer, lite forståelse og dømming av pasienter eller pårørende. Baksnakking av pasienter. Møter de så mange forskjellige «tilfeller» at de blir immune? Noen som opplever dette likt som meg eller har noen tanker? Anonymkode: 77df5...d64 Jeg opplever de mer som utslitte og overarbeidet (selvølgelig finnes det også råtne egg, men syns de fleste virker overarbeidet og "ihjelbrukt" i jobben. Stakkars. Men jeg har møtt ett par (lege og sykepleier9 som aldri skulle jobbet med mennesker, så ja, det fins noen av dem også. Endret 23. april 2023 av Carrot123
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #25 Skrevet 23. april 2023 Det meste av helsepersonell er vel overarbeidet og sliter med å få ting til og gå opp vil jeg tro. Anonymkode: c66e3...412
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #26 Skrevet 23. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Gjelder ikke personvern lenger? Anonymkode: 333ad...4a8 Taushetsplikten mener du? Jo, men man får jo gjerne utløp for følelser til en du jobber side om side med og som også kjenner pasienten. Det er også mulig å tømme seg litt uten å identifisere vedkommende eller gi sensitive opplysninger. For min egen del så er jeg gjerne ekstra påpasselig med å ikke bryte taushetsplikten, og å være respektfull. Jeg klarer ofte å se forbi de vonde følelsene og se mennesket det kommer fra, men alle har ikke den evnen. Og spesielt vanskelig er det når man er presset på ressurser og tid, kompetanse og kanskje har egne private ting å stri med. Da kan taushetsplikten brytes på bakrommet og det som verre er. Det har jeg sett jevnlig. Anonymkode: b6617...3d6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #27 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg byttet yrke i voksen alder fra olje til helse. Var helt sikker på at de som jobbet i helsebransjen (leger, sykepleiere mm) var i et slikt yrke fordi de hadde mye omsorg og empati for andre mennesker. Opplever egentlig det motsatte. Mange fordommer, lite forståelse og dømming av pasienter eller pårørende. Baksnakking av pasienter. Møter de så mange forskjellige «tilfeller» at de blir immune? Noen som opplever dette likt som meg eller har noen tanker? Anonymkode: 77df5...d64 Har vært på sykehus mange ganger og opplevelsene er veldig delt ja! 75% er sure, slenger vel med leppa i det de går ut døren og vil helst ikke være der, men så har du de 25% som er fantastiske ! Anonymkode: 3553d...6b8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå