Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 Så det van en annen tråd om london rett under, men den passer ikke helt så jeg lager en ny (og skriver heisatur for å markere forskjellen, selv om det kanskje heller er venninne-tur): Jeg og en venninne skal til London i slutten av måneden! Vi skal være der 3 hele dager, og skal shoppe mye og rusle rundt litt, sitte på bar, men ikke gå på må mange typiske turistmål - vi har begge vært der før og gjort unna dette. Er det noen der ute som kjenner byen godt som vet av spennende steder, om det er puber, cocktailbarer, utradisjonelle butikker, restauranter (vi er på low-budget-tur) eller bare spennende strøk som kan være gøy å rusle i, der man kan oppleve noe rart?
strilen Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 Eller et av de andre markedene, som kun er åpne en dag ! De faste markedene er turistfeller som er dyre.
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Eller et av de andre markedene, som kun er åpne en dag ! De faste markedene er turistfeller som er dyre. ← Har allerede sett meg ut Stables market i Camden. Juhu!! Så så jeg at Petticoat Lane bare er åpent på søndager ... og det er vår reise-hjem-dag (sukk!) Så kan jeg tenke meg til at vi valfarter til Notting Hill, bare for å se hvor de spilte inn filmen med samme navn.... Det skal visst også være et spennende strøk å shoppe i (ifølge guideboken jeg lånte på biblioteket...)
strilen Skrevet 4. januar 2006 #5 Skrevet 4. januar 2006 Sist gang vi var i London bodde vi i Notting Hill området. Bare for å være litt sære så spiste vi flere måltider i området. Det var vellykket. Men vi fant et tips i en guide bok, og det var det at de tomme restaurantene er som oftest ikke er noe å trakte etter..... Jeg har opplevd det stikk motsatte i Esbjerg i Danmark, at en kina restaurant hadde utrolig god mat, men vi var de eneste kundene.... Men som sagt så holdt vi oss til de stedene som hadde flere spisende enn oss. På Notting Hill fant jeg forøvrig en bitte liten veske butikk som solgte kjempestilige vesker. Dette er 2 år siden og nå er den vesken jeg kjøpte "hot" her i Norge. Men alle syntest den var kjempestilig da jeg kom hjem med den.. Den ligner på Jean Paul Gaultiers berømte parfyme, bare den er i brunt skinn med hvite perler på.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 For god og rimelig mat + champagne: Sjekk Kettner's, ligger ved Soho. Pen og hyggelig restaurant som egentlig er en del av Pizza Express, bare mer classy. Så rimelig mat, bedre sted. De har en egen champagne-bar... http://www.kettners.co.uk/ Ellers er det mye å finne i gatene rundt Covent Garden. Har forelsket meg i en butikk som heter Blue Nauta, italienske klær i fine modeller og farger. http://www.coventgardenlife.com/places.asp?PlaceID=411 Selve Covent Garden er litt både og, det er masse små og dyre designerbutikker i selve Garden'en (bl.a. Octopus), mens rundt er det vanlige Monsoon, Next, M&S etc. Jeg likte også klærne til Muji i sommer, men var ikke like imponert over høstens ting. Kan være OK å titte innom en butikk, de har sin helt egen stil. Flere butikker i London sentrum. Likte også Carnaby street, og de små sidegatene rundt. http://www.carnaby.co.uk/ Catzy
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #7 Skrevet 18. januar 2006 Vil jo anbefale deg å ta en titt på Londonguiden. Her finner du masse råd og tips for Londonturen din, alt på norsk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå