AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #121 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du syk eller ikke? Jeg har opplevd det mange ganger. Og har hørt det meste andre blir utsatt for av sine omgivelser. Anonymkode: 0a2dd...0fe Men hvorfor kringkaster man at man er uføretrygdet da? Her er det kun foreldrene mine som vet det. Anonymkode: f3bdd...8b5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #122 Del Skrevet 24. april 2023 Eksen min fikk litt noia etter corona og søkte uføretrygd, men fikk avslag. Jeg har selv uføretrygd, og etter hun fikk avslag begynte hun å snakke nedsettende om meg og mitt liv til barna våre. Hun trodde nok det var veldig enkelt å få uføretrygd, så ble nok litt sjalu når det ikke bare var å søke ja. Anonymkode: 1bf45...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 24. april 2023 #123 Del Skrevet 24. april 2023 Har ikke lest hele tråden men HI Tror dette her er sammensatt. Det er ikke bare uføre som heteses på nett. Det er så mange andre. Hvis du ikke fremstår som perfekt og ikke lik alle andre eller har sterke meninger så virker det som det er fritt fram og hetse folk. Her på KG er det fritt frem å hetse folk i vanskelige livsituasjoner. Sånn har det blitt. Voksne er stort sett verre enn ungene til å hetse på nett. Det må vi bare leve med for det er ikke noe quick fix på den. Noen irriterer seg over folk som har lyvd seg til uføre trygd. Da de selv jobber og sliter og betaler skatt så cruiser noen igjennom som gratis passasjer. Det irriterer nok noen. At disse ikke bidrar i samfunnet. Så har det blitt en slags stigma nå da at uføre er sett på som mindre verd enn andre mennesker i jobb. Det er jo bare trist. Så er det arbeidsgivere og firmaer, nå tildags må du nesten ha en bachelor for å tømme en søppelbøtte. Går ikke an å få en jobb der en kan lære alt fra bunnen av bare ved å være der fysisks og lære ut fra det. Mange uføre kunne nok ha vært i litt jobb hvis arbeidsgivere hadde vært litt mer åpne for å ta inn folk som kanskje har ett hull i CV'en eller en ufør som kanskje kunne bidrat 20-30%. Derfor mange som kunne jobbet litt blir ufør fordi det er ikke noe jobb for dem å få. Det er mange sammensatte ting som gjør at uføre har blitt en gruppe som får en del pepper, det er trist. Det kan jo skje hvem som helst at en blir syk og ikke kan fungere i arbeidslivet lengre og alle den hetsinga hva skal det tjene til ? At alle uføre går tilbake til jobb? At de plutselig skal bli friske? Sim sala bim? , nei funker nok ikke sånn dessverre. 'Er litt slik jeg ser det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 24. april 2023 #124 Del Skrevet 24. april 2023 Et eksempel som gjerne noen burde tenke litt over: En jente blir mobbet hele oppveksten.Hvorfor? Bare "fordi" Uansett om det var noen lyter eller noe,så burde man ikke bli spyttet på,eller utestengt å det som verre er i hele oppveksten.Hun utvikler alvorlig PTSD,sosial angst etc. Får Ung-Uføre ved 18 års alderen. Så skal samme jenta nærmest mobbes tilbake i jobb. Eller samme mobberene skal klage over at hun ikke kan jobbe,da det er de som har ødelagt livet hennes. Synes det er helt hjernedødt,og forferdelig. Dette er ikke noe tenkt tilfelle,men en lokal jente fra hjemstedet jeg er i fra fikk det akkurat slik. Nå bor hun i København,og etter ryktene har hun det bedre. Noe jeg mener er fullt fortjent. Det er uansett forferdelig trist at noen i utgangspunktet friske har blitt mobbet så syke at dette har ødelagt hele muligheten for et normalt yrkesliv. Dette er heller ikke noe enkelt tilfelle. Dette er såkalte "usynlig syke" som det finnes mange av. Folk som gjør helt vanlige ting,men som etter en uke i jobb ville vært fullstendig utslitt og nedbrutt. Dette er mennesker Høyre bare vil presse ut i random bedrifter for å få en bedre statistikk. Noe av hovedgrunnen til jeg mener dette er Norges dårligste parti. Hva de gjør for de rike er for meg likegyldig. Men de burde ikke ta det ut over vanlige mennesker,og syke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #125 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 21.41): Mange av de som har sittet i fengsel, ender opp enten som vanekriminelle, eller uføre fordi ingen vil ansette dem. Derfor er det også logisk at andelen av dømte pedofile er langt større hos uføre enn i andre samfunnsgrupper. Og når man tenker på at det er flere pedofile og overgripere blant uføre enn blant folk som har et arbeid der noen vil ansette dem, er logikken enkel: Hvem vil vel at skattepengene skal gå til trygda til en pedofil? Anonymkode: 170fb...660 Hva i alle dager feiler det deg? Dette var vel tidenes logiske feilslutning her på KG. 🤯 Anonymkode: c8725...3f0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #126 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tror noe av grunnen til hetsen av uføre her på KG er fordi det mases så fryktelig mye fra uføre her at folk går lei Anonymkode: 36a01...00d Mye av "maset" kommer nok fra andre enn uføre, f.eks de månedlige trådene om "når kommer trygda"... Anonymkode: 655fa...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #127 Del Skrevet 8. mai 2023 Fordi de er sjalu. Anonymkode: 507f2...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #128 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi de er sjalu. Anonymkode: 507f2...2ce Mem hva er det egentlig å være sjalu på? Lav inntekt og dårlig helse? Anonymkode: b4b31...a31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #129 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mem hva er det egentlig å være sjalu på? Lav inntekt og dårlig helse? Anonymkode: b4b31...a31 Ja si det. De får jo allikevel penger uten å gjøre noe som de kaller det. Noe må det jo være som trigger sånn i fingrene siden de må inn her og lage bråk for de uføre 🙄 Anonymkode: 507f2...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #130 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mem hva er det egentlig å være sjalu på? Lav inntekt og dårlig helse? Anonymkode: b4b31...a31 Folk er typisk sjalu fordi de ønsker seg mer fritid, men ønsker seg ikke delen med sykdom og lite penger. Folk forstår bare ikke realiteten og lager seg luftslott om at uføre har løyet på seg sykdom og mottar svimlende summer fra staten. De som slenger mest dritt om uføre hadde trolig vært kjapt kurert om de selv måtte leve på minstesats noen mnder. Anonymkode: 892d9...3b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #131 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk er typisk sjalu fordi de ønsker seg mer fritid, men ønsker seg ikke delen med sykdom og lite penger. Folk forstår bare ikke realiteten og lager seg luftslott om at uføre har løyet på seg sykdom og mottar svimlende summer fra staten. De som slenger mest dritt om uføre hadde trolig vært kjapt kurert om de selv måtte leve på minstesats noen mnder. Anonymkode: 892d9...3b2 Uff ja. Nå må jeg bare nevne her da at ikke alle uføre har lite penger selv om de har lav inntekt. Noen har kanskje nedbetalt bolig, fondssparing, forsikringer, arvet beløp osv. Som ufør så er man vel egentlig "på jobb" 24 /7 med å kjempe mot sykdommen sin. Og summene fra staten er alt annet enn svimlende etter hva jeg har forstått 😅. Anonymkode: b4b31...a31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #132 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff ja. Nå må jeg bare nevne her da at ikke alle uføre har lite penger selv om de har lav inntekt. Noen har kanskje nedbetalt bolig, fondssparing, forsikringer, arvet beløp osv. Som ufør så er man vel egentlig "på jobb" 24 /7 med å kjempe mot sykdommen sin. Og summene fra staten er alt annet enn svimlende etter hva jeg har forstått 😅. Anonymkode: b4b31...a31 Nattevakt vær dag uten tileggsbetaling her 😅 Anonymkode: a3d4a...262 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #133 Del Skrevet 8. mai 2023 Nja her på KG blir de uføre med fysiske sykdommer ( MS/ Parkinson/ kreft) hetsa av de med psykiske sykdommer/ ME . De er misunnelige for de med fysiske sykdommer så " lett " får uføre imens de selv må kjempe i 5- 6 år og blir uglesett av samfunnet. Anonymkode: c8949...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #134 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nja her på KG blir de uføre med fysiske sykdommer ( MS/ Parkinson/ kreft) hetsa av de med psykiske sykdommer/ ME . De er misunnelige for de med fysiske sykdommer så " lett " får uføre imens de selv må kjempe i 5- 6 år og blir uglesett av samfunnet. Anonymkode: c8949...670 Jeg hadde ikke lyst til å bli uføre, å har aldri misunnet noen i denne situasjonen. Da jeg søkte om uføretrygd tenkte jeg at jeg rekker å finne en mirakuløst løsning til situasjonen min før de godkjenner søknad, om de gjør det...men nei..nav var plutserlig sinnsykt raske på potene, følte det var lett å få uføretrygd på det tidspuntet det faktisk ble snakket om, men tok sikkert 8 år før vi kom til det punktet. Rart egentlig, da hadde jeg det plutselig så vondt, tidligere visste de ikke hva de skulle gjøre, men har kanskje en vanskelig og difus diagnose å sette seg inn i? Heller vært glad de som trenger hjelp får hjelp 😊 Anonymkode: a3d4a...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #135 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke lyst til å bli uføre, å har aldri misunnet noen i denne situasjonen. Da jeg søkte om uføretrygd tenkte jeg at jeg rekker å finne en mirakuløst løsning til situasjonen min før de godkjenner søknad, om de gjør det...men nei..nav var plutserlig sinnsykt raske på potene, følte det var lett å få uføretrygd på det tidspuntet det faktisk ble snakket om, men tok sikkert 8 år før vi kom til det punktet. Rart egentlig, da hadde jeg det plutselig så vondt, tidligere visste de ikke hva de skulle gjøre, men har kanskje en vanskelig og difus diagnose å sette seg inn i? Heller vært glad de som trenger hjelp får hjelp 😊 Anonymkode: a3d4a...262 Søkte fordi jeg ble tvingt av familien min, å hadde ingen løsning enda selv. Prøver fortsatt å tenke ut en plass hvor jeg kan jobbe så jeg ikke blir i denne situasjonen lenger, vil dere kjøpe bok? (Tuller, dette er ikke reklame) Anonymkode: a3d4a...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 8. mai 2023 #136 Del Skrevet 8. mai 2023 Vil anta det finnes kategorier her. 1. Folk i jobb som er drittlei 'the grind' ift til tidspress, ansvar og stress. Disse misunner nok folk med fritid generelt, og forestiller seg å være på trygd er tilnærmet ferie. 2. Trygdede som er drittlei dårlig økonomi, stigmatisering og svekket selvbilde, i tillegg til hva enn de sliter med. Således misunner nok de folk i arbeid og ser for seg at disse er vellykkede, velstående og heldige. 3. Folk i jobb som er fornøyde med egen situasjon og ikke bryr seg særlig om andres liv og røre. 4. Trygdede som har akseptert sin egen situasjon, gjør det beste ut av det og er takknemlige for at de som jobber holder samfunnet i gang og dem i live. 5. Trygdesvindlere, som er friske nok til å jobbe i varierende grad men velger å ikke gjøre det or egen beleilighet. Dessverre trekker disse ned totalinntrykket av alle på trygd. Folk i kategori 1, 2 og 5 bør nok heller da fokusere mer på seg holdning og forbedre egen situasjon. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #137 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mem hva er det egentlig å være sjalu på? Lav inntekt og dårlig helse? Anonymkode: b4b31...a31 De er sjalu på snylterne, hvor mange de nå enn må være. Anonymkode: b8828...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #138 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Folk er typisk sjalu fordi de ønsker seg mer fritid, men ønsker seg ikke delen med sykdom og lite penger. Folk forstår bare ikke realiteten og lager seg luftslott om at uføre har løyet på seg sykdom og mottar svimlende summer fra staten. De som slenger mest dritt om uføre hadde trolig vært kjapt kurert om de selv måtte leve på minstesats noen mnder. Anonymkode: 892d9...3b2 Det er jo ikke luftslott, all den tid man vet at det finnes snyltere. Disse har greid å fikse seg inntekt resten av livet, og de kan ha planlagt det så de oppnår høy trygd. Jeg tror ikke en snylter bare kjører i gang slikt uten en plan. Anonymkode: b8828...0de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #139 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke luftslott, all den tid man vet at det finnes snyltere. Disse har greid å fikse seg inntekt resten av livet, og de kan ha planlagt det så de oppnår høy trygd. Jeg tror ikke en snylter bare kjører i gang slikt uten en plan. Anonymkode: b8828...0de Omså det finnes snyltere? Det finnes også folk som jobber svart. Folk som unndrar skatt. Folk som snylter på sykemeldinger, dagpenger, sosialhjelp etc etc. Men det er uføre som får støyten. Selv om det faktisk krever en hel del å bli uføre i motsetning til andre ting. Anonymkode: 18e06...a3a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #140 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Omså det finnes snyltere? Det finnes også folk som jobber svart. Folk som unndrar skatt. Folk som snylter på sykemeldinger, dagpenger, sosialhjelp etc etc. Men det er uføre som får støyten. Selv om det faktisk krever en hel del å bli uføre i motsetning til andre ting. Anonymkode: 18e06...a3a Jada, men det er i hovedsak disse folk er misunnelige og forbanna på. Men det fortsettes å diskuteres og tro at det er reelle uføre med lidelse folk misunner. Så lenge det finnes snyltere vil folk misunne dem. Ikke pga at de vil være det selv, men de irriterer seg over at de har fått det til og kan nå leve uten stress og ansvar fritt. Anonymkode: b8828...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå