Gå til innhold

Rifter i underlivet som ikke gror


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått noen rifter og sår i underlivet for en del uker siden, men de vil ikke gro. Det gjør vondt å ha samleie, så det har vi ikke hatt på flere uker. Har lest litt her på forumet om folk som har hatt rifter, men ingen sier noe om hvor lang tid det tok før de forsvant, eller om de måtte gjøre noe for det. Prøver å holde det rent og luftig... savner sex :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt to rifter i underlivet. Fikk dem etter å ha vært på ei strand, noe sand hadde visst kommet seg inn og lå og gnaget. Det gikk over to uker med intens smøring, lufting og vasking - og ikke sex da såklart - for jeg begynte å føle meg normal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du fått disse riftene da??

Pga sex/samleie eller har du hatt soppinfeksjon?

Dersom siste kan du jo kjøpe canesten salve - den hjelper umiddelbart.

Går nok 3-4 dager da, før det blir helt bra.

Er det annen type rift så kan du jo prøve en grosalve, om du bare er øm og sår så ville jeg prøvd babyolje eller noe.

Tror jeg uansett ville holdt meg unna sengekosen et par dager for at underlivet skulle få hvile og gro..

Og kanskje la det komme luft til... F.eks gå i badekåpe på kvelden uten truse, ligge naken om natta etc.

Tja, dette ble bare noen tanker og forslag fra meg.

Håper du blir kvitt det raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også plaget med det og gikk tilslutt til legen siden det skjedde igjen og igjen (ved samleie). Hadde en rift som gikk opp igjen og igjen.. Der fikk jeg er salve som jeg ikke husker navnet på i farta. Men det hjalp. Den hadde visst en effekt mot sopp også..

Har ikke vært så veldig seksuellt aktiv siden, men de få gangene det har vært "aktivitet" har det faktsik holdt seg bra. :) Gå til legen! Ikke plages med det hvis han kanskje har noe som hjelper.

(skal titte innom her når jeg kommer hjem og si hva salven heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg tror riftene kommer av sex etter en fuktig kveld, ingen av oss husker så mye av det.. :roll: Var til GU en uke før jeg fikk riftene, for jeg hadde en slags betennelse, bakteriell vaginose tror jeg det var. Har derfor klødd endel, så det kan jo komme av det også, men kløen er over nå, og jeg har smurt med canesten. Føler meg litt dum hvis jeg må gå til legen igjen rett etter jeg har vært der... Men da hadde jeg jo ikke de riftene... siebaeo: var den salven reseptfri?

Jeg inbiller meg selv at det har blitt bedre enn det var, da det svei når jeg var på do sist, men i går kikket jeg i et speil nedentil og fant tre rifter. tok borti den ene og den begynte straks å blø litt... :tristbla:

Er i tillegg sår, men det har nok noe med den betennelsen å gjøre. da fikk jeg antibiotika som igjen førte til at jeg fikk soppinfeksjon, og brukte da ecovag i noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde prøvd å bruke canesten-salven noen dager til jeg om jeg hadde vært deg. Kan jo være litt av soppinfeksjonen som sitter igjen. Jeg har hatt bakteriell vaginose og tatt kur for det. Etterpå fikk jeg soppinfeksjon som visstnok var en av bivirkningene til den kuren. Høres teit ut men.

Du skal se det går over om noen få dager. :) Tror at du fikk riftene pga at du etter soppinfeksjon kanskje ikke får helt ordentlig fuktighet når du skulle ha sex, og når man da har drukket kanskje man er litt mer voldsom enn vanlig? Bare gjetninger her nå. Lett å få et rift eller to!

Husk å gi det luft og ikke trange klær, bomulls-truser.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salven heter Kenacutan og er på resept dessverre.. Jeg fikk den samme riften om og om igjen så for meg var den redningen (så langt..) Tror den brukes på utslett og lignende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sinksalve for å lege akutte rifter. Har også erfart at slimhinnene tåler mer når jeg tar tilskudd av omega 3 (2 gram per dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, takk for svar! Sitter i nordsjøen nå, men kan ikke vente med å komme hjem for å starte "behandling" :) Ikke misforstå meg, men det er godt å høre at andre har samme problemet! Trodde nesten jeg var den eneste som slet med detta... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Hei:) jeg har vært plaget med sår i underlivet som aldri grodde! Det var svært smertefullt og ha sex å jeg og kjæresten min kunne gå uten sex i opptil en måned siden jeg hadde så vondt! Sårene var like innenfor åpningen til vagina og det lignet på "gnagsår". Når vi hadde sex var det ofte vi måtte avbryte siden jeg ikke klarte mer. Dette gikk utover meg psykisk og jeg så for meg det værste! Jeg var redd for at det var noe jeg måtte leve med etter alt jeg hadde lest på internett. Vaginisme osv.. Jeg prøvde både cannesten, pevaryl, daktacort, sink, vitapan og aloe vera, men ingenting hjalp. Jeg dro til legen flere ganger uten å få et svar på hva det var. Alt jeg fikk høre var at jeg måtte avstå fra sex til såret var leget. Men av en eller annen merkelig grunn kom jeg til å tenke på at det kunne være brennkopper, så jeg prøvde med grønnsåpebad og brulidine krem. (fås kjøpt reseptfritt på apoteket). Smertene begynte og forsvinne og sårene ble raskt bedre! Jeg dro enda en gang til legen og fortalte om hva jeg trodde det kunne være, og det viste seg og være akkurat det. I 3 måneder hadde jeg gått å slitt med disse plagene og etter 5 dager med brulidine-behandling ble jeg helt frisk igjen!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hei. Jeg har fått en rift nedentil som jeg nå har hatt det i nesten en uke. Det gjør veldig vondt når jeg går og det er iriterende. Det svir veldig når jeg beveger meg. Det ser ut som det har blitt infeksjon i det. Hva må jeg gjøre for at dette gror?? Er det noe jeg må bruke for å få det bedre?? PS dette har skjedd under samleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...