AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Del Skrevet 22. april 2023 Har noen sommerdekk som er 3,3mm 2,2 mm, og en plass er det 1,8 på to av dekkene. vet det er i grenseland, men vil jeg kunne bruke disse i 2 mnd før jeg kjøper nye? Vet jeg må være forsiktig når det regner. Usikker på hvor fort det slites ned. Ellers må jeg bruke vinterdekkene. Anonymkode: da19f...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Del Skrevet 22. april 2023 Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøre med dekk som er så slitt, når dekkene er såpas skeivslitt så må også hjulstillingen justeres. En ting er hva reglene sier men noe annet er sikkerhet, sin egen sikkerhet er en ting men dette er også farlig for andre som ferdes i trafikken. Anonymkode: 4f505...5e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #3 Del Skrevet 22. april 2023 Jeg hadde ikke gjort det. I hvert fall ikke noe mer enn frem og tilbake til butikken i en 30-sone. Anonymkode: 21775...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Del Skrevet 22. april 2023 Kravet er 1,6 mm. Det vil si at det er vurdert som sikkert å kjøre med dekk som har minimum denne mønsterdybden. Reglene er tilpasset sikkerheten. Ingen grunn til å bytte før dekkene er utslitt (<1,6 mm). Anonymkode: 3b137...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Del Skrevet 22. april 2023 Går helt fint! Sett de beste dekkene der hvor du har driften og de dårlige likt. 2 mnd går helt fint. Anonymkode: 3ff1a...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kravet er 1,6 mm. Det vil si at det er vurdert som sikkert å kjøre med dekk som har minimum denne mønsterdybden. Reglene er tilpasset sikkerheten. Ingen grunn til å bytte før dekkene er utslitt (<1,6 mm). Anonymkode: 3b137...519 Ikke med så ujevn slitasje som TS beskriver, det i seg selv er en risikofaktor. Hadde dekkene vært jevnt slitt med 1,6 hadde det vært noe helt annet. Anonymkode: 21775...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har noen sommerdekk som er 3,3mm 2,2 mm, og en plass er det 1,8 på to av dekkene. vet det er i grenseland, men vil jeg kunne bruke disse i 2 mnd før jeg kjøper nye? Vet jeg må være forsiktig når det regner. Usikker på hvor fort det slites ned. Ellers må jeg bruke vinterdekkene. Anonymkode: da19f...bff De dekkene bytter du! Og vinterdekk pigg/piggfritt, er ikke forsvarlig, på noen som helst måte å bruke om sommeren. Under 3mm har du vannplaning der det måtte være sporete, når vannet samler seg nettopp i sporene. Anonymkode: ebdc5...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 23. april 2023 #8 Del Skrevet 23. april 2023 Det går nok helt fint, om du faktisk kjører som om det er de dekkene du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå