Gå til innhold

Nye dekk - kronekurs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at kronekursen påvirker priser på nye dekk?  Jeg regner med at de blir importert.

Jeg må på sikt ha nye sommerdekk, og jeg håper at jeg klarer å utsette det til neste sommer.  Vil det da være gunstigere å kjøpe dekkene neste år om krona skulle styrke seg innen den tid?

Anonymkode: 4231f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja kronekursen påvirker prisen på dekk, om det er lurt å vente er jeg usikker på siden verkstedet kan ha dekk som ble kjøpt inn før verdien på kronen gikk ned. Venter du så kan det bli dyrere.

Anonymkode: e25af...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er gambling, men om man kjøper online skulle man tro prisen endrer seg med kronekursen.  Personlig tror jeg det er såpass fokus på den svake kronen, at Norges Bank vil prøve å få den ned igjen fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerdekk er rimeligst på Høsten/vinter,n og vinterdekk rimeligste på sommer,n var iallefall sånn 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt dekk i dimensjon på bilen, som kosta under 5000,- lagt på felg. Kinadekk, men som sommerdekk skal de få en sjanse. Skulle jeg kjøpt Nokia/Michelin/Continental, hadde det vert det dobbelte☺️

Anonymkode: d6095...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk kjøpt dekk i dimensjon på bilen, som kosta under 5000,- lagt på felg. Kinadekk, men som sommerdekk skal de få en sjanse. Skulle jeg kjøpt Nokia/Michelin/Continental, hadde det vert det dobbelte☺️

Ja, hvor opptatt er folk av at det er premium dekk på bilen?  Vurderer å selge bilen, men usikker på om det er verdt å kjøpe dyre dekk, eller bare gå for noe billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, hvor opptatt er folk av at det er premium dekk på bilen?  Vurderer å selge bilen, men usikker på om det er verdt å kjøpe dyre dekk, eller bare gå for noe billig.

Teller nok mer at de har mye mønster, enn noen som ikke er å anbefale å bruke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for det billigste de har inne, er ikke opptatt av merkenavn. Bytter gjerne når jeg er utenlands på ferie.

Anonymkode: 78794...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 19.55):

Jeg for min del mener det er viktigere med sikkerhet enn å spare noen kroner, har kjøpt billigdekk en gang og aldri mer siden det endte med en kollisjon når dekkene bare var noen dager gamle.

Måtte bremse ned for en ferjekø når det regnet, dekkene mistet grepet helt og jeg endte opp i støtfangeren på bilen foran. Dekkene var så elendige i regn og fukt at bilen fikk sleng i rundkjøringer under vanlig kjøring.

Anonymkode: e25af...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Går for det billigste de har inne, er ikke opptatt av merkenavn. Bytter gjerne når jeg er utenlands på ferie.

Anonymkode: 78794...fda

Hvor i utlandet bytter du?  Vurderer en tur til Sverige i sommer.  Er det billigere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvor i utlandet bytter du?  Vurderer en tur til Sverige i sommer.  Er det billigere der?

Sjekka på Vianor sin svenske side, og der koster samme dimensjon/merke/utgave noen kroner mer i Sverige, enn Norge. Det som nok kommer i tillegg, er omlegging og kanskje på bil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...