Gå til innhold

Hva har kvinnfolk å tilby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er stort tema på SOME i disse dagene der det forekommer diskusjon om hva moderne kvinnfolk ønsker/krever når det kommer til å finne seg en mann. Han skal være sånn og sånn og gjør det og det. Men aldri er det snakk om hva kvinnfolka har å tilby. Så spørsmål mitt til dere, single kvinnfolk. Hva har dere å tilby og hvorfor skal en mann få den ”æren” å bli i lag med dere?

Anonymkode: f9d5d...354

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye mer enn menn i hvertfall. 

Hvis du ikke ser verdien i å være sammen med en kvinne er det ingen som tvinger deg, du kan bare bli sammen med en mann eller velge å være enslig istedet :)

Anonymkode: 1537d...211

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Det er naturlig å tenke at om man ønsker en mann som for eksempel er intelligent, snill, trofast og ærlig, og som trives med det han jobber som, så kan man tilby ham det samme. Det ville vært rart om man ønsket seg en snill mann, og så var man verdens slemmeste person selv...

Kvinner ønsker forresten ikke menn som er fulle av hat og bitterhet, jeg antar at tråden er en blant mange som handler om å trekke kvinner ned. Menn som liker kvinner, og som har respekt for kvinner, blir behandlet deretter.

Anonymkode: d8352...6a7

• Liker 24
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du ikke ser verdien i å være sammen med en kvinne er det ingen som tvinger deg, du kan bare bli sammen med en mann eller velge å være enslig istedet :)

Ja, dette var jo en lang liste. Er dette alt kvinner har å tilby, personlige angrep?

Anonymkode: e62ea...500

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kvinner ønsker forresten ikke menn som er fulle av hat og bitterhet, jeg antar at tråden er en blant mange som handler om å trekke kvinner ned. Menn som liker kvinner, og som har respekt for kvinner, blir behandlet deretter.

Anonymkode: d8352...6a7

Riktig, og de omtaler ikke kvinner som "kvinnfolk" heller, og tror de skal få vår positiv oppmerksomhet for det 🙄

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, dette var jo en lang liste. Er dette alt kvinner har å tilby, personlige angrep?

Du trenger en krenkesofa om du tar det jeg skrev som et angrep. En krakk har ikke nok plass til mengden av krenketheten din 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Siden du spør. Det er først og fremst ikke en ære å bli sammen med meg. Jeg ønsker meg ikke en som forguder meg, men en jevnbyrdig livspartner. Det jeg kan tilby er en person som har respekt for andre mennesker og dyr, og som ser verdien av å omgås mennesker som er ulike meg selv, da de ofte kan lære meg mest. God til å kommunisere, løsningsorientert, tar inisiativ, er normalt ryddig og punktlig, tar vare på egen helse, Passer inn blant folk flest, er normalt høflig, tør stå i en konflikt. Jeg blir med på aktiviteter som jeg vet partneren min setter pris på. Jeg tror på en mellomting mellom å prioritere hverandre og egentid med egne venner, da jeg mener tillitt og  evne til å ta eierskap i egne feil og kummunikasjon er viktig.  Jeg ser etter en med tilsvarende egenskaper +/-. Jeg er også vant til å løse utfordringer selv eller be om hjelp om jeg ikke har nok kompetanse. Om noen føler seg berettiget til at alle andre skal tilpasse seg, eller er uvillig til å høre på andre synspunkter enn sitt eget, passer ikke det meg. Det jeg ikke er villig til å bruke tid på er mennesker som ikke har samme menneskesyn som meg selv, men snakker nedlatende om grupper med mennesker.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighet og omsorg, interesse og støtte, mulighet for å stifte familie, deling av økonomi og innsats i hjemmet? For eksempel, det er jo individuelt.

Hvis du ikke syns kvinner har noe å tilby og du ikke ønsker å bli sammen med en mann heller, passer du nok best som singel. Heldigvis er det helt sosialt akseptert å bo alene i dag.

Anonymkode: 2a186...720

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er så lei disse evinnelige kvinner-mot-menn-og-motsatt-trådene...

Det er ikke snakk om hva kvinner kan gi menn, eller hva menn kan gi kvinner.

Det er snakk om hva den enkelte kan gi sin partner, uavhengig av kjønn.

Det handler om å være noenlunde trygg på seg selv og vite hva man står for, hva man trenger og hva man har å gi, hvilke verdier den enkelte har og hvor kompatible de er med partneren verdier, hva den trenger og har å gi, hva partneren står for osv. Personlige egenskaper som respekt, omtanke, omsorgsevne og -vilje, tillit, lojalitet, ærlighet, engasjement, egendriv, evne og vilje til å kommunisere godt eller lære seg det, ansvarsfølelse som gjør det til en selvfølge at man bidrar med sin del, tar vare på egen helse +++

Den holdningen som skinner gjennom i hovedinnlegget er nettopp de holdningene som gjør at stadig flere ikke finner partner. Noen fordi de føler de ikke er gode nok, andre fordi de er luta lei av slike passiv-agressive eller til og med fiendtlige holdninger til det motsatte kjønn, noen fordi de er for bitre m.m. Det er oppskriften på flere og flere single.

Anonymkode: 0a700...b3c

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er stort tema på SOME i disse dagene der det forekommer diskusjon om hva moderne kvinnfolk ønsker/krever når det kommer til å finne seg en mann. Han skal være sånn og sånn og gjør det og det. Men aldri er det snakk om hva kvinnfolka har å tilby. Så spørsmål mitt til dere, single kvinnfolk. Hva har dere å tilby og hvorfor skal en mann få den ”æren” å bli i lag med dere?

Hvordan fortelle at du aldri har vært skikkelig forelsket, uten å si at du aldri har vært skikkelig forelsket 😅

Anonymkode: 3f845...7f4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er så lei disse evinnelige kvinner-mot-menn-og-motsatt-trådene...

Det er ikke snakk om hva kvinner kan gi menn, eller hva menn kan gi kvinner.

Det er snakk om hva den enkelte kan gi sin partner, uavhengig av kjønn.

Det handler om å være noenlunde trygg på seg selv og vite hva man står for, hva man trenger og hva man har å gi, hvilke verdier den enkelte har og hvor kompatible de er med partneren verdier, hva den trenger og har å gi, hva partneren står for osv. Personlige egenskaper som respekt, omtanke, omsorgsevne og -vilje, tillit, lojalitet, ærlighet, engasjement, egendriv, evne og vilje til å kommunisere godt eller lære seg det, ansvarsfølelse som gjør det til en selvfølge at man bidrar med sin del, tar vare på egen helse +++

Den holdningen som skinner gjennom i hovedinnlegget er nettopp de holdningene som gjør at stadig flere ikke finner partner. Noen fordi de føler de ikke er gode nok, andre fordi de er luta lei av slike passiv-agressive eller til og med fiendtlige holdninger til det motsatte kjønn, noen fordi de er for bitre m.m. Det er oppskriften på flere og flere single.

Anonymkode: 0a700...b3c

Ikke helt enig. Kjærlighet er ikke en byttehandel. Det handler om å finne vennen en har kjent hele livet, bare ikke møtt før nå. Det handler om å finne den en kan prate med, så fullfører den det en holder på å si. Det er det å finne den som vet så godt hva en føler at den kan si det, så kjenner en etter og jo da, den har helt rett i det.

Det store problemet i dag er at mange ikke aner hva kjærlighet er. De søker etter det materielle, måler mennesker ut fra materielle verdier.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flåsete svar uten substans. Vær mer konkret. 

Her kunne du bare byttet ut ordet kvinne med mann og en kunne bare kastet ut ubegrunnede påstander frem og tilbake til gikta tok deg. 

Anonymkode: efe13...b91

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke mener at kvinner har noe å tilby, hvorfor tror du så mange menn klager over at kvinner finner kjæreste lettere enn menn? Hvis kvinner ikke har noe å tilby uansett så er det ikke noe problem at menn ikke får kjæreste. Jeg ser fram til at du setter i gang å forklare alle disse sutrekoppene av kjæresteløse menn at de kan slutte.

Anonymkode: 02f05...642

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellige kvinner "tilbyr" ulike ting, så det kommer jo helt an på hva du ser etter i en partner. Svaret på det du spør om vil altså være individuelt.

Anonymkode: a3c67...12e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror "kravene" fra kvinner ikke nødvendigvis er krav ene og alene, men et uttrykk for hva vi mener bør være på plass før man går inn i forhold. For min del, tenker jeg det er essensielt med et par forkunnskaper (evne og vilje til å gjøre husarbeid og ta vare på seg selv, basale kommunikasjonsevner, samarbeidsegenskaper) og hvordan man bør behandle hverandre i nære relasjoner (ha empati og vise omsorg, ønske hverandre godt) - særlig når man kommer et stykke ut i voksenlivet. Alle de tingene jeg listet opp, de er kvinner typisk blitt sosialisert til å kunne i større grad enn menn. Og det er dårlig gjort, for det har nå ført til at vi velger bort menn som ikke har de rette forkunnskapene eller evnene.

Ut over de basale (men ikke alltid like enkle!) tingene listet her, så tror jeg mye av "kravene" fra ønskelisten er mer fleksible, eller kanskje rettesnorer man har funnet på for å lede søket etter en partner. Det er jo ofte bare ulike beskrivelser av personlighet, utseende og livsstil. Så det er vel det vi tilbyr også da? De fleste kvinner har jo de basale tingene på plass, tydeligvis i større grad enn menn. Jeg skjønner ikke at menn ikke ser hvor pinlig det er å skrike opp fornærmet på denne måten. "Ånei, du er ikke lenger tvunget til å gifte deg med meg, og nå er jeg plutselig ikke god nok for deg?! How dare you!"

Anonymkode: 222df...62f

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Spørst kva du ser etter i ein livspartner. Vi kvinner er ikkje romvesen som driver med byttehandel liksom..

Folk flest vil ikkje vere åleina. Skal man ta det veldig enkelt så er svaret selskap og kjærleik. Intimitet du gjerne ikkje ønskjer frå ein kompis.

Om du ser etter vaskehjelp som "gir" masse blowjobs sliter du litt meir. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Flåsete svar uten substans. Vær mer konkret. 

Her kunne du bare byttet ut ordet kvinne med mann og en kunne bare kastet ut ubegrunnede påstander frem og tilbake til gikta tok deg. 

Anonymkode: efe13...b91

En veldig konkret ting som kvinner har å bidra med er kjønnsorganet sitt, som de fleste menn liker 🥰 I alle fall de jeg har møtt....

Anonymkode: 58d5b...eb6

Skrevet

Jeg tror de fleste har godt av å reflektere litt over dette, særlig de som går single i lang tid, både kvinner og menn. Hvis svaret man sitter igjen kun handler om sex og utseende, da kan man neppe klage over at det er alt hva menn vil ha fra deg. Menn er ofte villige til å ha sex med mange kvinner, men for at man skal gå inn i en langvarig relasjon må det være noe mer. For om det kun handler om utseende og sex, kan mannen likevel bytte deg ut med noen andre som tilbyr det samme, samtidig som man får litt variasjon.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En veldig konkret ting som kvinner har å bidra med er kjønnsorganet sitt, som de fleste menn liker 🥰 I alle fall de jeg har møtt....

Det samme gjelder jo også for menn, det er iallefall min erfaring med alle de kvinner jeg har møtt ;) 

Anonymkode: c0993...51d

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis det er kun det man tilbyr, så er det gjerne kun det menn vil ha. Det er helt greit det, om sex er alt du er ute etter, men om du ønsker noe mer, må du gjerne tilby noe mer selv.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...