AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Del Skrevet 21. april 2023 Har kjøpt en klype for å måle fettprosent Saken er at den går inni hakket veldig lett, så å si uten noe motstand mens instruksjonene sier at den skal gå inn i hakket med et merkbart klikk. Er det noe feil med instrumentet jeg kjøpte eller er det meningen at man ikke skal klemme instrumentet rundt fettet men kun såvidt touche borti før måleren går inni hakket? Lurer også på om jeg kun skal dra lett i huden eller om jeg skal ta en god klype med fett og kjøtt mellom fingrene når jeg skal måle og liksom grabbe tak? Anonymkode: 94572...115 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 22. april 2023 #2 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har kjøpt en klype for å måle fettprosent Saken er at den går inni hakket veldig lett, så å si uten noe motstand mens instruksjonene sier at den skal gå inn i hakket med et merkbart klikk. Er det noe feil med instrumentet jeg kjøpte eller er det meningen at man ikke skal klemme instrumentet rundt fettet men kun såvidt touche borti før måleren går inni hakket? Lurer også på om jeg kun skal dra lett i huden eller om jeg skal ta en god klype med fett og kjøtt mellom fingrene når jeg skal måle og liksom grabbe tak? Anonymkode: 94572...115 Dette her er ikke det letteste du gjør, og det er viktig å huske på at du estimerer, ikke måler! Du vil oppleve svingninger fra uke til uke, og som du har merket er ikke alle klypene like gode. Jeg har brukt en AccuMeasure av typen du beskriver i flere år, helt til den nå nylig bestemte at den av og til skulle gi ekstremt med motstand og av og til ingenting. Det er også viktig at du bruker samme teknikk hver gang. Det kan være vanskelig. Her tror jeg prøving og feiling er viktig. Jeg gikk selv til innkjøp av en fjærbelastet klype fra Slim Guide som er kalibrert opp mot gullstandarden. Fjærbelastning gjør at motstanden alltid er lik. Du skal ta en god mengde fett, ikke bare en liten fingerklype. Det er lett å lure seg selv her ved at man tar mindre og mindre hver gang helt ubevisst. Men du må likevel ikke ta så mye at klypen på en måte får med seg mye hud fra over og under folden du skal måle. Vet ikke om dette hjalp så mye. Bare husk at selv om du bare kan estimere fettprosenten på denne måten, så kan du jo måle en nedgang eller oppgang over tid uavhengig av om målingene du gjør er helt "riktige". Så lenge du bruker samme teknikk vil 30 mm være en nedgang fra 40 mm og egentlig det som betyr noe 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå