Gå til innhold

klin gærn kjerring i borettslaget. hvordan kaste noen ut fra et borettslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg flytta inn i et barnevennlig borettslag for halvannet år siden. nabodama vegg i vegg er klin gærn. det er hyling og skriking til ungene hennes døgnet rundt, høy musikk døgnet rundt, høylytt krangling døgnet rundt, hun er "i krig" med de fleste naboene hele tiden og gidder heller ikke å tilpasse seg regelverket så hun er "i krig" mot styret hele tiden. det har blitt så ubehagelig at jeg tør nesten ikke å være ute i fellesområdene med barna mine. har vondt i magen bare jeg skal ut døra i tilfelle jeg møter på henne i oppgangen, for jeg aner ikke om hun kommer til å skjelle meg ut, barna mine eller eviglange hysteriske "rants" om alt og alle som hun selv føler har gjort henne urett. barna mine er redd for henne og vi er helt fortvila. jeg som alenemor for 3 barn og med lav inntekt får ikke refinansiert lånet så vi får ikke flyttet. 

hva skal til for å kaste ut noen fra et borettslag? 

Anonymkode: 7eb82...e94

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjentatte brudd på reglene i borettslaget, med formelle skriftlige klager fra styret til den det gjelder, normalt sett. Men det er jo nødvendigvis en prosess som tar tid. 
Har du innsyn i hva styret gjør med saken? 

Det er jo litt på linje med oppsigelse i en bedrift, og kanskje enda litt strengere. Det skal jo mye til for å kunne tvinge noen til å selge noe de eier.

Anonymkode: 5f147...77e

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet hver gang det er husbråk utenfor hva som kan anses som normalt? 

Anonymkode: 2b80a...337

• Liker 26
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg flytta inn i et barnevennlig borettslag for halvannet år siden. nabodama vegg i vegg er klin gærn. det er hyling og skriking til ungene hennes døgnet rundt, høy musikk døgnet rundt, høylytt krangling døgnet rundt, hun er "i krig" med de fleste naboene hele tiden og gidder heller ikke å tilpasse seg regelverket så hun er "i krig" mot styret hele tiden. det har blitt så ubehagelig at jeg tør nesten ikke å være ute i fellesområdene med barna mine. har vondt i magen bare jeg skal ut døra i tilfelle jeg møter på henne i oppgangen, for jeg aner ikke om hun kommer til å skjelle meg ut, barna mine eller eviglange hysteriske "rants" om alt og alle som hun selv føler har gjort henne urett. barna mine er redd for henne og vi er helt fortvila. jeg som alenemor for 3 barn og med lav inntekt får ikke refinansiert lånet så vi får ikke flyttet. 

hva skal til for å kaste ut noen fra et borettslag? 

Jeg får helt vondt av deg..

Aner ikke hva du kan gjøre når du ikke får flyttet 😞

Anonymkode: ffd81...e83

• Liker 4
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo først og fremst samle styret, diskutere hvem som skal ha møte med henne og hva som må bli sagt. 

Fungerer ikke det så må dere finne annen skyts.

Hvorfor skal dere gå forsiktig når hun allerede har erklært krig? Samle troppene og gå i mot!

Anonymkode: 0c6d4...14d

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke verdt å ta kampen har en venn som bor slik, han bor fremdeles slik 10 år etter, ingenting gjort. Bare å flytte.

Anonymkode: 16f83...299

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Må sende inn klage til styret for hver hendelse. Andre naboer bør og klage. Jo flere som klager, jo bedre. Vi hadde et sånt problem her, og hun ble kastet ut, men det tok tid. Det var mange klager, og flere møter med henne. 

Her ble hun og meldt til barnevernet av flere av oss. Hun var alkoholiker, og skrek virkelig grusomme ting til barna.

Så vurder og om du bør melde til barnevernet. Du kan melde anonymt. 

Anonymkode: cf6a2...803

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Du må jo ringe bv ihvertfall. Når DU er redd henne så er kanskje ungene hennes det også 

Endret av Blueblizz
  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsto ingenting etter ordet "rants". Aner ikke hva det betyr så jeg kan ikke hjelpe deg. Foreslår at du skriver norsk. 

Anonymkode: d5926...1c5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alt må dokumenteres og anmeldes, så vil dere etter hvert ha tilstrekkelig dokumentasjon for tvangssalg. Enkelte innbiller seg tydeligvis at de kan gjøre hva de vil så lenge de eier boligen, men sånn er det heldigvis ikke.

Anonymkode: 59e20...647

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei flytt.

Jeg flytter pga uhyggelige naboer som har trakassert meg fra dag én. Det går utover livskvaliteten. Hvilke naboer man har er så viktig… 

Anonymkode: f9611...618

• Liker 2
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forsto ingenting etter ordet "rants". Aner ikke hva det betyr så jeg kan ikke hjelpe deg. Foreslår at du skriver norsk. 

Du burde kanskje ta deg ett nors-kurs du også da, siden du sliter så meget med å forstå hva det sto.

Anonymkode: 0c6d4...14d

• Liker 16
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok boomer

Anonymkode: e672e...491

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kan du ikke engelsk?

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det tar veldig lang tid å bli kvitt noen fra et borettslag, spesielt om de eier og ikke leier. Vet du om hun eier?

Alt som skjer må dokumenteres, ringe politiet ved husbråk. Barnevernet vil da automatisk bli kalt inn og det veier tyngre å få en bekymringsmelding fra politiet enn "fæle naboer". Ellers så er det lite dere kan gjøre om hun eier, men leier hun så tar dere kontakt med de som eier leiligheten og forteller hvordan det ligger an. Er det kommunal leilighet så ringer dere kommunen hver dag og klager.

Anonymkode: 25a45...858

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det tar veldig lang tid å bli kvitt noen fra et borettslag, spesielt om de eier og ikke leier. Vet du om hun eier?

Alt som skjer må dokumenteres, ringe politiet ved husbråk. Barnevernet vil da automatisk bli kalt inn og det veier tyngre å få en bekymringsmelding fra politiet enn "fæle naboer". Ellers så er det lite dere kan gjøre om hun eier, men leier hun så tar dere kontakt med de som eier leiligheten og forteller hvordan det ligger an. Er det kommunal leilighet så ringer dere kommunen hver dag og klager.

Anonymkode: 25a45...858

Moren og faren hennes eier og hun leier av dem. De serningenting galt med henne. Ts.

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Du forsto ikke hva "rants" kunne bety utifra resten av setningen og konteksten? Ts.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Moren og faren hennes eier og hun leier av dem. De serningenting galt med henne. Ts.

Ah! Ulovlig utleie! Da blir ting mye enklere!

Anonymkode: 2936d...17b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er hun mot barna sine? Det er vel det jeg er mest bekymret  for. 

Men tenker at hvis du og de andre naboene i felleskap. Legger inn klage til borettslaget.  Da må jo de ta det opp med henne.  Hvis det ikke hjelper, så fortsett å send inn klage.  Dere må ikke nødvendigvis be henne om å bli kastet ut, men at hun demper bråket sitt som er utover normal støy. 

Er det fare for barna hennes, så kam man levere inn bekymrings melding til bv, og hvis flere gjør det samme, så kan det hende det skjer noe også.

Men da må melingen være begrunet iht meldingen. Feks at du er bekymret for barna,  da det er mye bråk fra leiligheten,  ting du har hørt henne si til dem,  evnt ting du har sett, og legge til at hun skremmer også alle naboene,  da hun har en truede adferd. Uansett ikke dikt opp ting i meldingen. Men lever det dere opplever som bekymringsfullt med barna.

Anonymkode: c14f4...3ed

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ah! Ulovlig utleie! Da blir ting mye enklere!

Anonymkode: 2936d...17b

Hva er ulovlig med å leie av foreldrene sine? Så lenge de følger borettslagets regler om utleie har det ingenting å si hvilken relasjon utleier og leietaker har sammen!

Ts, ring politiet hver gang det er bråk som bryter reglene i borettslaget! Send også klage til styret! Jeg haddenogså meldt henne til barnevernet, det kan du fint gjøre anonymt!

Anonymkode: 9059e...56f

• Liker 9
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...