Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Okey, utflod skal ikke ha noen lukt, men mensen skal vel ikke være luktfri?
Wonderwoman Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 (endret) Menstruasjonsblod begynner å lukte når det kommer i kontakt med luft. Altså når det kommer ut av kroppen. Dermed blir ikke mensen luktfri. Men ved god hygiene og ofte nok skift av tamponger/bind, burde ikke lukten sjenere hverken deg eller andre. Endret 3. januar 2006 av Mummitrollet
Gjest Aloha Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 Syns det lukter så fort ved bruk av bind jeg... Derfor bruker jeg kun tamponger, den sikre og luktfrie metoden.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 Syns det lukter så fort ved bruk av bind jeg... Derfor bruker jeg kun tamponger, den sikre og luktfrie metoden. ← Samme her.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #5 Skrevet 5. januar 2006 Kan jeg bruke Vaselin på å få tampongen inn i med ved mensen? Det gjør så vondt ellers, før jeg hele tatt har kommet innfor ... jeg har den minste størrelsen ob.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #6 Skrevet 5. januar 2006 Kan jeg bruke Vaselin på å få tampongen inn i med ved mensen? Det gjør så vondt ellers, før jeg hele tatt har kommet innfor ... jeg har den minste størrelsen ob. ← Tror ikke jeg ville anbefalt det! Hvordan skal den klare å trekke opp noe av blodet om den er full av vaselin? Har du prøvd Tampax da? Disse er noe lettere å sette inn en OB, fordi de kommer med en hylse som er glatt.
Shagya Skrevet 5. januar 2006 #7 Skrevet 5. januar 2006 Det er en god grunn til at jeg kun bruker tampong. Du kan jo bruke glidemiddel, hvis du ikke vil bruke vaselin Vaslin fungerer også greit.
Tusseline Skrevet 5. januar 2006 #8 Skrevet 5. januar 2006 Har også hørt at vaselin funker fint (fra leger).
Gjest Mito24 Skrevet 5. januar 2006 #9 Skrevet 5. januar 2006 Bind må da være fryktelig grisete. Hvorfor bruker noen bind i det hele tatt. Opplys meg, madammer!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #10 Skrevet 5. januar 2006 Jeg synes OB/tamponger er mer grisete. Da blir bakteriene og ekkelet inne i kroppen. Bind trekke ekkelet til seg/inn i seg og det er jo noe man bytter ofte, så det er rent etter hver gang man har vært på toalettet og gjerne oftere.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #11 Skrevet 5. januar 2006 Bind må da være fryktelig grisete. Hvorfor bruker noen bind i det hele tatt. Opplys meg, madammer! ← Tamponger suger ikke bare opp mensblodet, men vil også suge til seg all annen fuktighet i skjeden hvis man ikke blør så mye. Detter er ikke gunstig for klimaet der nede. Derfor enkelte velger å bruke bind, særlig på dagene de ikke blør så mye. I tillegg er tampongbruk forbunet med en alvorlig sykdom, TSS, men den er svært sjelden. men de opplyser om den i pakningsvedlegget til tampongene. Man skal helelr ikke la tampongen sitte i for lenge, derfor velger mange bind om natta. Og så er det noen som har problemer med å sette tampongen riktig på plass. Jeg syntes ikke dette var vanskelig, selv om jeg var jomfru da jeg begynte med dem. Syntes også OB var lettere å begynne med enn disse tampaxene. Selv bruker jeg bare tamponger, synes bind er ekkelt.
rugrat Skrevet 5. januar 2006 #12 Skrevet 5. januar 2006 Bind må da være fryktelig grisete. Hvorfor bruker noen bind i det hele tatt. Opplys meg, madammer! ← Jeg bruker bind fordi jeg blør så inni hampen de første 2 dagene at jeg har ennå ikke funnet en tampong som klarer å holde på alt (med mindre jeg skifter hvert kvarter, og det har jeg hverken orken eller økonomi til)
Leo Skrevet 5. januar 2006 #13 Skrevet 5. januar 2006 Bind må da være fryktelig grisete. Hvorfor bruker noen bind i det hele tatt. Opplys meg, madammer! ← Mange leger fraråder bruk av tamponger dersom man f.eks. er plaget av stadig soppinnfeksjoner som stadig kommer tilbake. Som gjesten over her nevnte, kan tampongbruk føre til endringer i "klimaet" som igjen øker faren for soppinnfeksjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå