AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #21 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alder sier ikke nødvendigvis noe om utfordringer. Anonymkode: e48fd...bcc Nei men som oftest er det mer utfordringer jo større de er Anonymkode: 7b741...d3a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #22 Skrevet 21. august 2023 Du har såpass stort omsorgsansvar allerede, for egne barn, at du ikke har tilstrekkelig å gi til barn som trenger beredskapshjem eller spesialisert fosterhjem. Kapasiteten din er ikke god nok. For når din ettåring f eks er syk, skal begynne i barnehagen etc - så krever det barnet deg nesten helt og fullt. Og beredskapsbarnet krever deg også helt og fullt, hele tiden. Det går bare ikke ihop. Jeg syns et står til stryk når du ikke ser det selv. Anonymkode: eacc3...81e 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #23 Skrevet 21. august 2023 Jeg vokste opp på 80 tallet, det kunne omtrent vært på et sirkus på månden. Jeg hadde gode og snille foreldre. Men de kunne aldri gi meg den trygheten jeg trengte. Det var alltids noen som trenkte de mer, de var ungdomer i akut krise som ble levert på døra vår, noen i rus, andre så mishandlet at det kan du ikke forstå,. Jeg lærte fort navne på de ansatt på bv og politi. Jeg kunne ikke ha venner på overnatting, for det var ofte da de kom, kvekd og natt, og gjerne med alt de eide i en pose. Noen skrekk og slåss og andre igjen sto i pysjen, nedynket i alkohol, piss og blod. De var hos oss fra timer til dager. Noen ble i uker og noen få i noen månder. Dette gjør noe med et barn, å vokse opp slik. Jeg lærte fort at voksen stolte man ikke på, disse ungdomen var sviktet på det grovest. Nei ta vare på dine små og overøs dem med kjærlighet og god omsorg. Du kan kanskje være avlastningsfamilie en helg eller to i månden når barna bli støre og vipps så er de ungdomer og på tur ut i verden . Anonymkode: 783b4...8da 3 2
AndreaJohan Skrevet 21. august 2023 #24 Skrevet 21. august 2023 On 4/20/2023 at 1:10 AM, AnonymBruker said: Er allerede ordinært fosterhjem og har vært det i flere år men ønsker ettervært å bli spesialisert fosterhjem/beredskapshjem. Har barn på 6 og 1år. Noen som har blitt godkjent som spesialisert fosterhjem/beredskapshjem selv med små barn? Det er liksom det eneste «hinderet» for å ikke bli videre godkjent. Gjerne del erfaringer som fosterhjem 😃 Anonymkode: 8065f...6b4 Legg ifra deg denne tanken. Jeg forstår at du vil hjelpe, men dette er ikke en god ide. For å krisemaksimere. Jeg hadde en kompis, han bodde med sine biologiske foreldre. Hans biologiske foreldre var godkjent beredskapshjem. 2 av de eldre barna endte med å voldta min kompis gjentatte ganger, dette turte han ikke fortelle til noen før mange år senere. Barn som kommer til beredskaphjem er ofte barn som sliter enormt psykisk. Å plassere disse sammen med forsvarsløse, sårbare unge barn er ikke måten det skal gjøres på, og du setter dine egne barn i risiko. Det kan skje ting i hjemmet du ikke ser, det er umulig å følge med på hele huset 24/07. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #25 Skrevet 21. august 2023 Ikke vær så opptatt av å redde hele verden at du glemmer dine egne barn. Vent ihvertfall til barna dine er i stand til å takle hva du får inn døra. Anonymkode: 594fd...752 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå