Gå til innhold

Anser du Poledancing som en sport?


AnonymBruker

Poledancing  

13 stemmer

  1. 1. Anser du Poledancing som en sport?

    • Ja, det er en sport.
      8
    • Nei, jeg anser det heller som en idrett, siden det er så fysisk krevende.
      5


Anbefalte innlegg

Jeg anser det som en sport, akkurat som sjakk, golf, videospill (e-sport) og kappgang er sporter.

Anonymkode: 872ac...e23

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg anser heller ikke sjakk og dataspill for å være sport. Eller idrett. 

Anonymkode: 5eed5...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport er forbundet med lagspill. Mens idrett er individuelt. Altså er poledancing sport.

Endret av Adrenalina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (På 20.4.2023 den 9.45):

Sport er forbundet med lagspill. Mens idrett er individuelt. Altså er poledancing sport.

Hvordan er pole lagspill mener du? Pole er da i aller høyeste grad individuelt. 

Anonymkode: ee7bd...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 17.27):

Nei. Jeg anser heller ikke sjakk og dataspill for å være sport. Eller idrett. 

Anonymkode: 5eed5...7bc

Men det er bestemt at det er det. E-sport vil snart bli med i OL. 

Anonymkode: 872ac...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (På 20.4.2023 den 9.45):

Sport er forbundet med lagspill. Mens idrett er individuelt. Altså er poledancing sport.

Dette er feil. Idrett forbindes med sporter hvor det stilles meget høye krav til atletikk. 

Anonymkode: 872ac...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er bestemt at det er det. E-sport vil snart bli med i OL. 

Anonymkode: 872ac...e23

Tidligere har maling vært med i OL.   Men i dag vil vel de færreste si Norges fremste sportsutøvere gjennom tidene er Munch og Grieg. 

Sport betyr kun "noe man gjør på fritiden". Det er ikke krav om at det er konkurreanselement eller at man gjør noe aktivt. Å sitte å se på tv kan regnes som sport om man bruker sport i den videste forstand.

Anonymkode: dd939...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Lite som er mer helhetlig fysisk krevende og krever mental styrke, smidighet og muskelkontroll 

Skulle bare ønske det var mer akrobatikk og mindre erotikk. Jeg liker ikke at en aktivitet som i utgangspunktet er forbundet med menneskehandel og utnytting av kvinner, dårlig kvinnesyn etc blir gjort til noe akseptert. De kan i det minste ha mer klær på seg 

Anonymkode: 7525e...b8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tidligere har maling vært med i OL.   Men i dag vil vel de færreste si Norges fremste sportsutøvere gjennom tidene er Munch og Grieg. 

Sport betyr kun "noe man gjør på fritiden". Det er ikke krav om at det er konkurreanselement eller at man gjør noe aktivt. Å sitte å se på tv kan regnes som sport om man bruker sport i den videste forstand.

Anonymkode: dd939...4cf

Ma'am, This Is A Wendy's

Anonymkode: 872ac...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poledance er jo gymnastikk - ferdig snakka

Anonymkode: aeb86...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Absolutt. Lite som er mer helhetlig fysisk krevende og krever mental styrke, smidighet og muskelkontroll 

Skulle bare ønske det var mer akrobatikk og mindre erotikk. Jeg liker ikke at en aktivitet som i utgangspunktet er forbundet med menneskehandel og utnytting av kvinner, dårlig kvinnesyn etc blir gjort til noe akseptert. De kan i det minste ha mer klær på seg 

Anonymkode: 7525e...b8f

Har man på seg mer klær så får man ikke grep i stanga. Da detter man ned, den er glatt. 

Anonymkode: 67b8a...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Absolutt. Lite som er mer helhetlig fysisk krevende og krever mental styrke, smidighet og muskelkontroll 

Skulle bare ønske det var mer akrobatikk og mindre erotikk. Jeg liker ikke at en aktivitet som i utgangspunktet er forbundet med menneskehandel og utnytting av kvinner, dårlig kvinnesyn etc blir gjort til noe akseptert. De kan i det minste ha mer klær på seg 

Anonymkode: 7525e...b8f

Må ikke være erotisk. Finnes ulike stiler. Poledancing er veldig gøy, men ikke mulig å gjøre med masse klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...