Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

har etter fylte 35 fått økt hårvekst i ansiktet. Bare lyse hår, men likevel irritere de siden det er synlig i ‘bart-området’ og på haken. Hva gjør dere andre damer? Hårfjerningskrem? Evt hva heter det du bruker?

Anonymkode: 7a534...6c1

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1673559-hvordan-fjerner-dere-ansiktsh%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruker slik rull/napper. Men vurderer nå å gå over til blad (facial razor) 

Har lyse dun som har blitt lengre med alderen. Så verken laser eller pinsett vil fikse noe som helst. 

Anonymkode: 17bb5...40d

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Elektrolyse fungerer kun på mørke hår, fordi lyse ikke reflekterer. Har selv lyse, jeg napper med pinsett :)

Anonymkode: 64908...6bb

Hva koster det? Må man ha flere behandlinger før det virker?

Elektrolyse ødelegger hårsekken med strøm, og siden hårene har flere vekstfaser kommer de opp flere ganger før hårsekken er ødelagt.

Du trenger sikkert flere behandlinger, men det kommer an på hvor mye hår du har.

Anonymkode: 9714d...a86

AnonymBruker

Jeg bruker en sånn liten "kniv" med barberblad som er beregnet på øyebryn. Selges i 3-pk for under 50 kr, tror jeg. Bruker litt olje på området før jeg bruker kniven.

Anonymkode: f4a75...dbd

Bruker jeg også. Men av en eller annen grunn så får jeg alltid kviser en dag eller to etter jeg har brukt den.

Anonymkode: ee985...c39

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker jeg også. Men av en eller annen grunn så får jeg alltid kviser en dag eller to etter jeg har brukt den.

Anonymkode: ee985...c39

Du må desinfisere bladet, og vaske huden godt først. 

Anonymkode: 17bb5...40d

Elektrolyse fungerer kun på mørke hår, fordi lyse ikke reflekterer. Har selv lyse, jeg napper med pinsett :)

Anonymkode: 64908...6bb

Dette er feil. Elektrolyse virker på både lyse og mørke hår. Det er ipl/laser som ikke virker på lyse hår. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noen som har prøvd sånn IPL/laser til hjemmebruk? Funker de bra?

Anonymkode: 715cb...deb

Jeg har en sånn hjemme. Har veldig god effekt på mine mørke hår (feks bikinilinje)

-ts

AnonymBruker
AnonymBruker

Bruker voks på overleppen, pinsett på enkelthår her og der, øyenbrynssaks og øyenbrynskniv rundt øyenbrynene, og den på bildet under til kinn/kinnskjegg, hake, underleppe og under hake.

535428_1_1200x1200_w_g.jpg

Anonymkode: e7804...bf0

• Liker 1
Annonse

«Barten» er bare lyse dun, og jeg har i flere år fjernet den med Flawless. Hårene er ikke blitt mørkere eller tykkere.

https://www.vita.no/hudpleie/harfjerning-til-ansikt/flawless-face?v=365967&gclid=EAIaIQobChMIo--hpd-3_gIVk_p3Ch3tlQEDEAQYAyABEgJ9w_D_BwE&gclsrc=aw.ds

AnonymBruker

Jeg har begynt å få noen mørke hår på overleppa og har et par under haka. Disse napper jeg. Men hvis jeg får flere mørke hår på overleppa så blir det nok voksing her. Men de lyse bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: 9351b...f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...