Gå til innhold

Hvilken barneforsikring har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er pris og utbetaling konkurransedyktige også? 

Anonymkode: e807f...ad4

Ja, det tror jeg (var iallefall det når vi kjøpte den).  Betaler 416 i måneden

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Så de som har 1 G i 10 år er ikke så bra da? Hvis den stopper etter 10 år? Og alternativet er 1G i året til de er 67? 

Der jeg leste sto det veldig ofte ikke oppgitt i G, men i en sum. Betyr det at dette er summen de får, selv 50 år frem i tid? Men hvis det er oppgitt i G vil den stige og tilpasses verdien i fremtiden?

Om det er bra eller ikke kommer an på hva du ønsker i en barneforsikring. Den som har utbetaling til fylte 67 år gir mest penger utbetalt i erstatning, men koster også mest.

Det vanlige er at uføredekningene er oppgitt i G siden de ofte har langvarig utbetaling, mens de øvrige dekningene oppgis i kroner og øre. Her vil vanligvis vilkårene oppdateres jevnlig for å justere beløpet. 

Anonymkode: 139d8...a27

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ser på Youplus super barneforsikring. Den ser jo ut til å være både billigst og best på uføreforsikringen? Høyest utbetaling både månedlig og engangssum, oppgitt i G, og billigere enn de andre på topp?  Men blir skeptisk av å aldri ha hørt om selskapet før. Noen som har erfaring med dem? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har i Gjensidige. Vi er begge Tekna-medlemmer og får da hyggelig pris (spesielt siden vi har mer eller mindre alle andre forsikringer der også, så vi får pakke-deal). 

Anonymkode: 07192...e93

AnonymBruker
Skrevet

Har Tryg siden jeg får det rimelig gjennom fagforening. Hos dem fikk barna utbetalt 40.000 hver i engangssum da de fikk Cøliaki. Tror svært får forsikringer gir dette lenger så vi hadde flaks der. Aner ikke om den ellers er bedre enn de andre🤷‍♀️

Anonymkode: 4fdbf...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Har lest igjennom haugevis av vilkår hos forsikringsselskaper nai høst. Endte på IF sin super. Den er en av de færreste som heller ikke reserverer seg mot en rekke psykiske sykdommer. 

Storebrand ville jeg holdt meg langt unna. De reserverer seg jo mot senvirkninger av corona, og alle sykdommer som er forårsaket av bakterier. Så la oss si ungen din får blodforgiftning og et ødelagt organ, så dekkes ikke invaliditet som følge av dette. Siden det var en bakterie som var opphav. Eller hva med nekrotiserende facitt, og må amputere armer og bein.. Neida. Jeg ble helt sjokkert og ringte for høre om dette stemte. Og fikk dette bekreftet. Huff. 

Anonymkode: dc49e...8b4

AnonymBruker
Skrevet

Vi har den beste hos Gjensidige. Vi har undersøkt mye og funnet ut at denne var den som passet best for oss. Betaler ca 6000kr i året

Anonymkode: 99d31...e3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har lest igjennom haugevis av vilkår hos forsikringsselskaper nai høst. Endte på IF sin super. Den er en av de færreste som heller ikke reserverer seg mot en rekke psykiske sykdommer. 

Storebrand ville jeg holdt meg langt unna. De reserverer seg jo mot senvirkninger av corona, og alle sykdommer som er forårsaket av bakterier. Så la oss si ungen din får blodforgiftning og et ødelagt organ, så dekkes ikke invaliditet som følge av dette. Siden det var en bakterie som var opphav. Eller hva med nekrotiserende facitt, og må amputere armer og bein.. Neida. Jeg ble helt sjokkert og ringte for høre om dette stemte. Og fikk dette bekreftet. Huff. 

Anonymkode: dc49e...8b4

Det høres jo heilt tullete ut. Så selv om den dekker amputasjon, så vil det ikke bli godkjent om det var en bakterie som var opphavet...? 

Jeg har lest mange sammenligninger på nett nå, og det er Storebrand som kommer best ut. Men jeg vet ikke om de som har vurdert dem har gått så nøye til verks på alle vilkårene. For vår del er uføreforsikringen det viktigste. Tenker at det meste som kan skje når de er barn er greit dekket av det offentlige? Men at å bli ung ufør er økonomisk katastrofe for resten av livet. 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk også at innboforsikringen for familien dekker ombygging for rullestolbruker. Forhåpentligvis får man aldri bruk for den, men vi trengte det. Hjalp veldig mye med 300.000 for ombygging av hus, for det er dyrt!! Har snakket med en del som ikke har denne dekningen, og det er vanskelig å være i den situasjonen. Tror blant annet Tryg ikke har den dekningen.

Anonymkode: 60bf4...771

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...