Gå til innhold

Spørsmål om bilverkstedenes ærlighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Automagisk skrev (17 timer siden):

Du klarer vel å se hvor mye mønster som er igjen på dekkene?

Og hvor gamle de er

Anonymkode: 8b4f9...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har ikke tilitt til merkeverkstedet. To ganger opplevde jeg å ta service 2 mnd før eu kontroll. Bilen gikk ikke igjennom eu kontroll. Dette var svært synlige ting for en mekaniker. Var mye til slutt med bilen. Betalt alt for mye.

Anonymkode: 07932...6a2

Men service er jo noe annet en eu sjekk da. De avdekker ikke på service hva som er feil til EU. Der følger de service håndboka.  Du må jo bestille egen EU sjekk. 

Anonymkode: be367...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

TS her. For å presisere - de har ikke fakturert meg på forhånd, men de påstår at det er ca 10 ting som må gjøres og totalregningen er på flere titusener av kroner. Det er bullshit, mener jeg, så lenge det er kun 1 av de 10 tingene jeg har sett det er problemer med. Så for meg fremstår det som om de prøver å svindle meg.

Anonymkode: 7aad0...dc4

Da har du skrevet feil i innledningen din. Der skriver fu at de har gitt deg en regning på titalls tusen. Da burde du ha skrevet at de har funnet påståtte feil til 10 talsmann tusen.

Da blir jo saken noe annet, og du kan oppsøke nytt verksted. Evnt taxen NAF test, da får du full rapport 

Anonymkode: be367...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 6.24):

Dessverre er ikke de fleste verkstedene å stole på. Har opplevd å betale for filterbytte og når jeg sjekker er ikke arbeidet gjort en gang. Ekstra utgifter, ekstra ventetid, bare masse tull. Derfor har jeg lært meg å ta service på bilen selv. Kjedelig at det må bli sånn, men hvilke alternativer har man?

Anonymkode: 18462...4f2

derfor er det viktig å be dem legge gamle deler i bagasjen, samt kjøpe deg en skikkelig OBD som skanner bilen for feil fra minste detalj.

Anonymkode: 714e2...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...