AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #21 Skrevet 18. april 2023 Har jobbet i NAV i mange år. Ut fra overskriften tenkte jeg nei, men jo, du vil nok garantert få hjelp, både til å få et sted å bo, og til å komme inn i tiltak av noe slag. Om du ønsker å ta vgs har NAV mange måter å løse det på uten at du må gå den vanlige veien. Noen får til og med dekket folkehøgskole. Lykke til! Anonymkode: 79c01...9e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #22 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Gå til nav og be om nødbolig og sosialhjelp. Du er voksen og har rett på det. Sett deg på venteliste til kommunal bolig. Og fortsett å få sosialhjelp. Før eller siden får du tildelt en kommunal bolig der du kan bo langsiktig. Og du kan leve av sosialhjelp. På lang sikt skaffer du deg en jobb og lever normalt. Anonymkode: 76970...2b7 Hvorfor tror enkelte at kommunale boliger vokser på trær? Dessuten så er ikke kommunal bolig å anbefale da det stort sett er rusmisbrukere og sterkt psykisk syke (gjerne en kombo av de) som bor i de. Altså ikke noe å anbefale for en ung person. Anonymkode: 75070...776 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #23 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det stemmer ikke. Du må være for syk til å jobbe for å få aap. Uføretrygd kan være aktuelt når man har prøvd aap uten å bli frisk. Anonymkode: 9e941...39b Ikke alle som går på AAP er syke, de er i tiltak fordi de er arbeidsledige. Og det uavhengig sykdom. Dette er dog fullstendig avsporing og en nytteløs diskusjon, da jeg i ser at kunnskapen ikke er på plass. Anonymkode: d83a8...580
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #24 Skrevet 18. april 2023 Jeg hadde ringt NAV og bvt uansett. Du kan få et møte hos NAV og bvt kan gi deg noen råd selv om du er 18+. Anonymkode: 8fecc...480
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #25 Skrevet 18. april 2023 Takk for alle de gode svarene. Jeg skal ta kontakt med nav i morgen og forklare situasjonen min. Anonymkode: 71e43...f10 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #26 Skrevet 18. april 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Har du bare gått hjemme og soset i 2 år? Du er nå over 18, å så lenge du ikke går på videregående, så regnes du som voksen, og må selv sørge for egen inntekt. Dvs at du må få deg en jobb sånn at du kan flytte hjemmefra. Nav er ikke en bank som øser ut penger i hytt og pine, det er forventet at du som voksen tar ansvar for egen økonomi og inntekt. Anonymkode: 75070...776 Og du tror ikke jeg har lyst til det? Tror du jeg har lyst til å leve på nav? Jeg har jobbet tidligere, noe jeg ikke greide i lengden. Jeg har diagnoser jeg ikke vil/trenger å gå inn på. Ufatellig for meg at det finnes mennesker der ute som ser ting så svarthvitt som det du gjør. Anonymkode: 71e43...f10 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. april 2023 #27 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Takk for alle de gode svarene. Jeg skal ta kontakt med nav i morgen og forklare situasjonen min. Anonymkode: 71e43...f10 Bra🙏
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. april 2023 #28 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du bare gått hjemme og soset i 2 år? Du er nå over 18, å så lenge du ikke går på videregående, så regnes du som voksen, og må selv sørge for egen inntekt. Dvs at du må få deg en jobb sånn at du kan flytte hjemmefra. Nav er ikke en bank som øser ut penger i hytt og pine, det er forventet at du som voksen tar ansvar for egen økonomi og inntekt. Anonymkode: 75070...776 Ta deg en bolle. Dette er et barn som har overlevd grov omsorgssvikt og har med det fått en vanskelig start på livet som har medført at han ikke har klart videre utdanning. Med hjelp av NAV kan han få hjelp til å komme seg bort fra et skadelig miljø, få rett oppfølging og kanskje på sikt fullføre utdanning og få en god jobb. Men TS. Redd broren din. Involver barnevernet asap.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #29 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke alle som går på AAP er syke, de er i tiltak fordi de er arbeidsledige. Og det uavhengig sykdom. Dette er dog fullstendig avsporing og en nytteløs diskusjon, da jeg i ser at kunnskapen ikke er på plass. Anonymkode: d83a8...580 Du er ganske påståelig om andre sin «feilinformasjon» her 😂 https://www.nav.no/aap Anonymkode: 9e941...39b 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå