AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Del Skrevet 18. april 2023 Er Norun eller Norunn finest? Anonymkode: 43fae...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligvenn2.0 Skrevet 18. april 2023 #2 Del Skrevet 18. april 2023 Norun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Del Skrevet 18. april 2023 Norunn. Fint navn!! Aldri tenkt på før. Syns det passer best med dobbel-N for å unngå å lese det med lang U😄 Anonymkode: 89fc0...aa7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Del Skrevet 18. april 2023 Ville tenkt på hvordan det ville funket utenlands.. No run (engelsk). Har selv et navn som er et engelsk ord, noe som alltid må bli et tema og noe å le av. Navngitt mine unger med det i tankene. Man blir jo mer og mer internasjonal.. Anonymkode: 4de25...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville tenkt på hvordan det ville funket utenlands.. No run (engelsk). Har selv et navn som er et engelsk ord, noe som alltid må bli et tema og noe å le av. Navngitt mine unger med det i tankene. Man blir jo mer og mer internasjonal.. Anonymkode: 4de25...1c1 Nå bor vi faktisk i Norge. Er så utrolig trist at norske navn og norske bokstaver(Øyvind, Åse) ikke «kan» brukes lengre for man skal ta hensyn til det engelske språk. Utrolig trist at vi ikke kan bo i et land der vi tar bedre vare på kulturen vår. Utrolig mye kulere å komme til USA å hete Åsta, enn å hete typ «Emma». Mye mer eksotisk. Anonymkode: f0317...828 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nå bor vi faktisk i Norge. Er så utrolig trist at norske navn og norske bokstaver(Øyvind, Åse) ikke «kan» brukes lengre for man skal ta hensyn til det engelske språk. Utrolig trist at vi ikke kan bo i et land der vi tar bedre vare på kulturen vår. Utrolig mye kulere å komme til USA å hete Åsta, enn å hete typ «Emma». Mye mer eksotisk. Anonymkode: f0317...828 Du drar det jo ut av sammenheng. Jeg snakker på navn som har en annen betydning på fks engelsk. Skrivemåte og/eller uttale.. Ikke mye eksotisk å hete Simen uansett hvor mye godvilje man legger til. Anonymkode: 4de25...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Del Skrevet 18. april 2023 Fint navn og ikke så mye brukt. Jeg ville hatt to n-er Anonymkode: be01e...20f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Del Skrevet 18. april 2023 Norunn! Kjenner faktisk to som heter det. En godt voksen dame, og ei jente som er rundt 10. Fint navn! Anonymkode: 1bfff...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Del Skrevet 18. april 2023 Norun har norrøn opprinnelse og betyr elsket fra nord. Både un og unn betyr elsket, og nor er jo nord. Samme som Reidun/Reidunn betyr elsket i hjemmet. Reid betyr hjem og un er elsket. Synes begge er fine, så man må velge om liker Norun ELLER Norunn. Anonymkode: 689e1...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du drar det jo ut av sammenheng. Jeg snakker på navn som har en annen betydning på fks engelsk. Skrivemåte og/eller uttale.. Ikke mye eksotisk å hete Simen uansett hvor mye godvilje man legger til. Anonymkode: 4de25...1c1 Men Simen er et norskt navn, og skal man virkelig slutte å bruke navn fordi det har en dum betydning en annen plass? Hva med Dick da? Det brukes aktivt i USA. Anonymkode: f0317...828 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #11 Del Skrevet 19. april 2023 Norunn. Fint navn! Anonymkode: 946ae...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #12 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du drar det jo ut av sammenheng. Jeg snakker på navn som har en annen betydning på fks engelsk. Skrivemåte og/eller uttale.. Ikke mye eksotisk å hete Simen uansett hvor mye godvilje man legger til. Anonymkode: 4de25...1c1 Det er veldig mange norske navn både egennavn og stedsnavn som har negativ betydning i et annet land, men hvor sannsynlig er det at det blir et veldig stort problem? Hvis Simen drar på ferie (eller Gud forby, velger å FLYTTE!!!! (iiik!!)) til England eller USA, kan han vel bare presentere seg med engelsk uttale av Simon? Og skrive det sånn? Det er vel de færreste som kommer til å forlange å se passet hans? Det skal ekstremt mye til for at å kalle en unge Simen ødelegger livet til gutten, da er det faktisk veldig mye annet som har mer drastisk betydning for en unge. Anonymkode: 3b71f...044 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #13 Del Skrevet 19. april 2023 Norunn. Og det er et nydelig navn, har alltid likt det❤️ Anonymkode: 27538...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 20. april 2023 #14 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg ville valgt Norunn av den enkle grunn at det er den vanligste skrivemåten. Jeg gjorde noen navnesøk på de andre -orun(n)-navnene jeg kunne komme på, og både Torun(n) og Jorun(n) er vanligst med to -n-er til slutt. Med en praktisk tilnærming har jeg troa på at det blir færrest feilskrivinger når man velger den vanligste varianten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #15 Del Skrevet 20. april 2023 Norun hadde jeg uttalt med vekt på o’ en. Så om du ikke vil det: Norunn. Anonymkode: ffd51...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. april 2023 #16 Del Skrevet 20. april 2023 Ville skrevet det med to n'er. Jeg tror det er vanligst, både i Norunn og i lignende navn som Jorunn. Jeg synes også det ser mer riktig ut (ikke at det nødvendigvis er det beste argumentet ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #17 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Norun hadde jeg uttalt med vekt på o’ en. Så om du ikke vil det: Norunn. Anonymkode: ffd51...db5 Norunn uttales også med trykk på No- Anonymkode: e1bc0...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå