AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #21 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Selv om man fjerner livmoren så kan man fremdeles har endometriose. Det er ikke før eggstokkene blir fjernet at man kan bli bedre. Som regel gjøres ikke dette på unge siden man da kommer i overgangsalderen med en gang og de plagene som kommer da. Zoladex er blant annet den ene typen medisin de bruker for kunstig overgangsalder. Da tar man en sprøyte i magen 1 gang pr måned. Hvor lenge må snakkes med legen. 6 måneder er ikke uvanlig. Man får da overgangssymptomer i løpet av kort tid. Som regel vil legene prøve det som finnes før noe fjernes. Har opplevd at unge som har fått fjernet alt får andre store plager, blant annet beinskjørhet. Endometrioseforeningen har side som anbefales og lese. Anonymkode: 78777...3e6 Takk for god informasjon! Anonymkode: 2077c...422
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #22 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ts skriver hun har migrene og blir verre av hormonbehandling. Det vil derfor fungere dårlig med de forslagene dere kommer med. Det vet jeg fordi jeg er i samme situasjon og har egentlig ingen andre behandlingsmuligheter enn operasjon når det blir for ille. Jævlig men sant. Anonymkode: 83f79...988 Signerer denne. Glem hormoner. Jeg er også 37 og ferdig med å produsere. Skal fjerne livmoren Anonymkode: 8d8d4...566
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå