Gå til innhold

Mobiltelefon-spørsmål


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg satt her og kjedet meg litt, og søkte på telefonkatalogen etter nummer til noen gamle venner. I tillegg søkte jeg opp for moro skyld meg selv og min samboer.

Her kommer det rare. Samboeren min var registert 2 ganger, med to forskjellige telefonnummere. For noen år siden byttet han telefonnummer, så jeg tror muligens det som står der i tillegg til det nåværende er det gamle, men jeg husker ikke sikkert.

Jeg prøvde å ringe det gamle nummeret for å høre om det var sperret, men det var det ikke, det ringte og ringte. Er ikke det litt snodig?

Han har forresten bare en telefon, og på den har han nytt nummer.

Blir litt redd for at hvis noen for eksempel har kjøpt kontantkort med dette nummeret (det er mange år siden sambo hadde det), kan navnet til samboer altså knyttes til nummeret og eventulle handlinger vedkommende som bruker nummeret gjør.

For ordens skyld vil jeg si at jeg ikke har snakket med samboer ennå, jeg kan ikke forstyrre han på jobb, og det er vel ikke så viktig, bare rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mobilnummere kan være knyttet til alarmanlegg på hytte etc.,

(Jeg sto med et for meg "ukjent" nummer .. og lurte veldig lenge hvorfor det var registrert på meg)

Ellers er det jo ikke uvanlig at man har fått et kontantkort/startpakke - som har vært brukt i en eller annen sammenheng - og så har man glemt den.

Eller for å være ordeltlig paranoid - har han en ekstra mobil - som er skjult for deg (og han ville ikke være den første som hadde det) - som han bruker til kontakt med andre damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest trådstarter

Vi har alarm ja! gsm-alarm, sånn med kontantkort i. Det tenkte jeg ikke på. Men det var rart at det gikk an å ringe til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe til alarmen .. men ingen svarer (forhåpentligvis - for da er det opplagt noe galt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...