Gå til innhold

Hvor farlig er svertesopp på veranda?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget nylig at den del av taket på verandaen ute er fuktig og har masse svarte prikker.Hvor farlig er dette for innemiljøet?Har allergikere i hus.Skal gjøre noe med dette så fort som mulig og skal i bruke veranda før det blir gjort noe med.

Anonymkode: 9f4fa...431

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke farlig i det hele tatt. 

Anonymkode: df7e3...d80

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig, veldig vanlig og påvirker ikke inneklimaet i det hele tatt. Man blir heller ikke syk av å oppholde seg i nærheten av det ute i frisk luft.

Anonymkode: 1ec03...2c9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er ikke farlig, veldig vanlig og påvirker ikke inneklimaet i det hele tatt. Man blir heller ikke syk av å oppholde seg i nærheten av det ute i frisk luft.

Så man kan oppholde seg på veranda uten å merke noe?Jeg skjønner ikke dette.Man kan fortsatt puste inn muggsporene utendørs

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så man kan oppholde seg på veranda uten å merke noe?Jeg skjønner ikke dette.Man kan fortsatt puste inn muggsporene utendørs

Er du redd for å puste inn soppsporer, kan du aldri oppholde deg utendørs ellers heller:

Sitat

Muggsopp finnes overalt, innendørs og utendørs. Det finnes mer enn 100 000 arter av muggsopp. Minst 1 000 av disse er vanlige i Norge

LHL

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, og de er kun "farlige" for bordkledningen. Hva tror du er i lufta du puster inn? Kjemisk ren for pollen, sporer, støv og diverse?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, og de er kun "farlige" for bordkledningen. Hva tror du er i lufta du puster inn? Kjemisk ren for pollen, sporer, støv og diverse?

Skjønner jo alt dette.Men når det er masse svertesopp på halve taket over der vi skal sitte ute,er det kanskje ikke så rart jeg spørr om dette kan være farlig å puste inn?!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skjønner jo alt dette.Men når det er masse svertesopp på halve taket over der vi skal sitte ute,er det kanskje ikke så rart jeg spørr om dette kan være farlig å puste inn?!

Svaret er likevel nei. 

Anonymkode: 369c4...af6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint, det er jo ikke vakkert så bytt de bordene som har dette når du får tid :)

Anonymkode: 0804c...8ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...