Gå til innhold

Halvmaraton nybegynner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trener intervaller(på mølle) blandet med styrke(bootcamp-timer)) hele året. Jeg sliter med å få opp farten på lange distanser. Bruker 1 time og 15 min på 10km. Noen tips til hvordan få opp farten så tiden på halvmaraton ikke blir helt krise😅

Anonymkode: 524b8...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg trener intervaller(på mølle) blandet med styrke(bootcamp-timer)) hele året. Jeg sliter med å få opp farten på lange distanser. Bruker 1 time og 15 min på 10km. Noen tips til hvordan få opp farten så tiden på halvmaraton ikke blir helt krise😅

For å få opp farten på lange distanser så kan trikset være å ta ned farten under trening, og øke antall kilometer på beina ganske mye 😊

Vil anbefale denne:

https://youtu.be/P_VNQ6UIbS8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sandum.PT skrev (38 minutter siden):

For å få opp farten på lange distanser så kan trikset være å ta ned farten under trening, og øke antall kilometer på beina ganske mye 😊

Vil anbefale denne:

https://youtu.be/P_VNQ6UIbS8

Takk ☺️ det er to uker igjen til halvmaraton og det lengste jeg har løpt er 12 km. Burde jeg løpe gjennom hele løypen til halvmaraton denne uken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får ikke gjort noe så kort tid før. Løp løpet, nyt stemningen og så finner du deg en fin plan å følge til neste gang. Det er viktig med variasjon på fart, lengde og intensitet i treningen. Hvis du løper samme økta hver gang blir det mindre fremgang. Derfor er det lurt å følge en god plan. 

Anonymkode: f7c88...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du får ikke gjort noe så kort tid før. Løp løpet, nyt stemningen og så finner du deg en fin plan å følge til neste gang. Det er viktig med variasjon på fart, lengde og intensitet i treningen. Hvis du løper samme økta hver gang blir det mindre fremgang. Derfor er det lurt å følge en god plan. 

Anonymkode: f7c88...25f

Enig her, du rekker ikke mye nå. Men å løpe gjennom en gang kan være lurt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke løpt gjennom løypen hvis det bare er to uker til! Er altfor langt når du ikke er vant med det, med tanke på at det er så kort tid til selve løpet. Men prøv å f.eks få til en lengre økt før løpet, kanskje rundt 15 km.

Endret av Angeleye
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...