Anonym-bruker Skrevet 15. april 2023 #1 Del Skrevet 15. april 2023 Noen med erfaring? Må vaske og male huset utvendig i år. Har lagt det ut på mittanbud, men ikke fått svar enda. Noen her inne som har betalt Noen for å gjøre det? Ca hvor mye kostet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Del Skrevet 15. april 2023 Ca 95.000 for 8 år siden… enebolig over to etasjer. Anonymkode: 3ebf8...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Del Skrevet 15. april 2023 Vi fikk tilbud på ca 100.000kr for toetasjes 150m² stor enebolig. Anonymkode: 22e2a...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miewyn77 Skrevet 15. april 2023 #4 Del Skrevet 15. april 2023 3000-5000 om du gjør det selv. Det er noe av det enkleste vedlikeholdet du kan gjøre selv. Bruk heller de pengene på noe annet på huset! 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte over de prisene der. Jeg hadde ei venninne som jeg bodde i kjelleren til. Og hun skulle male huset sitt men hadde ikke råd å leie folk til det. Jeg sa at jeg kunne hjelpe henne og vi avtalte at jeg skulle få betalt at det dekket en husleie på 7500 kr for jobben. Jeg stod på å malte og malte huset og hun var med å malte og. da vi var ferdig fikk jeg 3500 kr. Var ikke snakk om noe mer og jeg ble paff, men valgte å ikke si noe da jeg er konfliksky. Hun bråkte noe vanvittig på natten og hun og samboeren spilte på nettene og hylte og lo og dunket i gulvet flere ganger, dette var rett over soverommet mitt, da stuen deres var over. Jeg måtte flere ganger ligge meg i stuen på sofaen for å få sove. Da jeg spurte om de kunne være litt stille så fikk jeg en sur beskjed om at jeg kunne få meg ørepropper. Sjokkert bet jeg det i meg. Så flyttet jeg og merket at forholdet vårt var dårligere blitt. Både hun og jeg hadde angst og hun ringte meg og var redd for hun var gravid og hadde så angst at hun ikke klarte å kjøre til apoteket som var 3-5 min unna henne å kjøpe test. Så ble til at jeg som var en time unna henne med bil at jeg måtte kjøre og kjøpe den til henne og levere den til hun. Men for noen år siden så ble alt stille og har ikke hatt kontakt med henne siden. Men føler meg utnyttet og brukt fra hun. Anonymkode: 62ff8...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Del Skrevet 15. april 2023 Vi bor i Oslo. Har fått inn priser i år på 150-200 000 for vasking, skraping og maling. Vi har et ganske stort/høyt hus. Anonymkode: cbeb9...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ca 95.000 for 8 år siden… enebolig over to etasjer. Anonymkode: 3ebf8...43d Oj, skjønner at vi slapp billig unna for sju år siden… 50 000 for enebolig + garasje. To strøk, tre strøk på to vegger. Anonymkode: 24fd2...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #8 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oj, skjønner at vi slapp billig unna for sju år siden… 50 000 for enebolig + garasje. To strøk, tre strøk på to vegger. Anonymkode: 24fd2...e9e Vi betalte også dette for stor enebolig, men huset vårt var nytt og trengte derfor ikke å vaskes og "skrubbes" og det var ferdig grunnet. Vi fikk beskjed om at eldre hus var mye dyrere å male, bl.a pga vask og pga de små detaljene, som rundt vinduene. Vinduene våre kom med ferdigmalte lister, (selvfølgelig) så det var bare maling av store flater. Anonymkode: 7ff19...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte over de prisene der. Jeg hadde ei venninne som jeg bodde i kjelleren til. Og hun skulle male huset sitt men hadde ikke råd å leie folk til det. Jeg sa at jeg kunne hjelpe henne og vi avtalte at jeg skulle få betalt at det dekket en husleie på 7500 kr for jobben. Jeg stod på å malte og malte huset og hun var med å malte og. da vi var ferdig fikk jeg 3500 kr. Var ikke snakk om noe mer og jeg ble paff, men valgte å ikke si noe da jeg er konfliksky. Hun bråkte noe vanvittig på natten og hun og samboeren spilte på nettene og hylte og lo og dunket i gulvet flere ganger, dette var rett over soverommet mitt, da stuen deres var over. Jeg måtte flere ganger ligge meg i stuen på sofaen for å få sove. Da jeg spurte om de kunne være litt stille så fikk jeg en sur beskjed om at jeg kunne få meg ørepropper. Sjokkert bet jeg det i meg. Så flyttet jeg og merket at forholdet vårt var dårligere blitt. Både hun og jeg hadde angst og hun ringte meg og var redd for hun var gravid og hadde så angst at hun ikke klarte å kjøre til apoteket som var 3-5 min unna henne å kjøpe test. Så ble til at jeg som var en time unna henne med bil at jeg måtte kjøre og kjøpe den til henne og levere den til hun. Men for noen år siden så ble alt stille og har ikke hatt kontakt med henne siden. Men føler meg utnyttet og brukt fra hun. Anonymkode: 62ff8...63f Dette var jo en avtale du gikk med på selv. Ikke hennes feil at du lar deg utnytte. Anonymkode: 69eef...5f1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #10 Del Skrevet 15. april 2023 Miewyn77 skrev (48 minutter siden): 3000-5000 om du gjør det selv. Det er noe av det enkleste vedlikeholdet du kan gjøre selv. Bruk heller de pengene på noe annet på huset! Lever du i en fantasiverden? Pensler, ruller, skrape, rengjøring av pensler, husvask, soppvask, børste til husvask og soppvask, trykkspraybøtte, maskeringstape, malebeger, og maling alene koster nok fort opp i 10 000. I tillegg må bør du ha høytrykkvasker, stige, feste til malingsspann osv osv.. Anonymkode: f423f...752 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #11 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lever du i en fantasiverden? Pensler, ruller, skrape, rengjøring av pensler, husvask, soppvask, børste til husvask og soppvask, trykkspraybøtte, maskeringstape, malebeger, og maling alene koster nok fort opp i 10 000. I tillegg må bør du ha høytrykkvasker, stige, feste til malingsspann osv osv.. Anonymkode: f423f...752 Dette. Og i mitt tilfelle må jeg leie stillas, stige er ikke trygt i høyden på dette huset. Må ha stillas i ganske mange uker om jeg skal male etter jobb og når det ikke regner. Anonymkode: e35ae...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #12 Del Skrevet 15. april 2023 Vasket og Malte huset for to år siden, gjorde jobben selv, brukte 4000 i maling, 1000 i pensler og utstyr, samt stige til 1500, og sparte alle pengene på en evt ferie, for det ble det ikke tid til🙈 Anonymkode: 9c3c9...d72 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #13 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette. Og i mitt tilfelle må jeg leie stillas, stige er ikke trygt i høyden på dette huset. Må ha stillas i ganske mange uker om jeg skal male etter jobb og når det ikke regner. Anonymkode: e35ae...3a5 Samme hos oss. Profesjonelle regner med at det vil ta 3 uker å vaske/male og en ekstra uke med rigging og nedrigging av stillas. Dersom været spiller på lag. Vi måtte enten gjort det i hele ferien vår, kanskje til og med lenger enn det siden vi har små barn så kan bare en av oss jobbe om gangen. Og så har jeg helt syk høydeskrekk, så jeg kan rett og slett ikke gjøre det selv, selv om vi har stillas. Så vi kjøper oss ut av det. Anonymkode: cbeb9...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 15. april 2023 #14 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Oj, skjønner at vi slapp billig unna for sju år siden… 50 000 for enebolig + garasje. To strøk, tre strøk på to vegger. Anonymkode: 24fd2...e9e Det var nok uten mva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #15 Del Skrevet 16. april 2023 On 4/15/2023 at 6:56 PM, AnonymBruker said: Lever du i en fantasiverden? Pensler, ruller, skrape, rengjøring av pensler, husvask, soppvask, børste til husvask og soppvask, trykkspraybøtte, maskeringstape, malebeger, og maling alene koster nok fort opp i 10 000. I tillegg må bør du ha høytrykkvasker, stige, feste til malingsspann osv osv.. Anonymkode: f423f...752 Vi skal male etter 9 år nå. Butinox futura 12 på salg, 30 liter ca 3000. En ny malepensel fra jordan 300. Kraftvask og beholder/pumpe 400. Børste ca 200. Malebeger? Bruk en liten bøtte og en krok, høytrykkspyling er ikke noe særlig på ytterpanel. De fleste har stige eller kan låne en/få en gratis på finn. La oss si man da må ha nye ruller og en ekstra pensel til 1000kr så er man fortsatt langt unna 10000. Anonymkode: 6e8b4...c15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Del Skrevet 17. april 2023 Hvor ofte bør et hus males? Og når ser du at du bør begynne å planlegge det før det har gått så langt at det blir for mye arbeid? Kjøpte min tomannsbolig fra 1979 for to år siden. Tror det er beiset og ser "greit ut"? Ser ingenting flasser ennå, men ser jo ikke helt nymalt ut heller. Anonymkode: b4869...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #17 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 20.56): Jeg har ikke skrevet at en skal kjøpe maling på Jula. Der er jeg enig med deg. Her bruker jeg Drygolin. Men at en skal ha en haug av malebørster og annen utstyr er bare TULL. Anonymkode: 5e41a...08d Deg om det. Selv hater jeg at børstene mister hår som setter seg fast i veggen, og elsker et godt forlengerskaft. Anonymkode: 6072e...c1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #18 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Deg om det. Selv hater jeg at børstene mister hår som setter seg fast i veggen, og elsker et godt forlengerskaft. Anonymkode: 6072e...c1e Du er ikke den eneste som får fnatt av malepensler som røyter. Hadde aldri brukt det på mitt hus og sett alt håret som lå igjen på veggene, klistret i malingen. Det skal være kvalitetsmaling og kvalitetsverktøy for å få jobben gjort. Anonymkode: 7c2fb...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #19 Del Skrevet 17. april 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Deg om det. Selv hater jeg at børstene mister hår som setter seg fast i veggen, og elsker et godt forlengerskaft. Anonymkode: 6072e...c1e Men da kan man jo ha noen få i god kvalitet som man rengjør og bruker om igjen Anonymkode: 6e8b4...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #20 Del Skrevet 17. april 2023 Brunello skrev (På 15.4.2023 den 19.08): Det var nok uten mva. Det var inkludert mva. Anonymkode: 24fd2...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå