Heln Skrevet 15. april 2023 #22 Skrevet 15. april 2023 Korte dager passet ikke for mitt barn heller. Leverer henne til kl 09 (når de starter med aktiviteter/tur osv), hun legger seg i 11.30 tiden og sover til 14.30. Er da sulten, så hun sitter som regel og er nettopp ferdig å spise når jeg henter henne kl 15. Måtte bare bli sånn, jeg nekter å vekke et sovende barn om jeg ikke må🤷♀️ 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #23 Skrevet 15. april 2023 Jobber dere? skjønner ikke hvordan dette skulle gått for oss…eller er der slik en av foreldrene er hjemmeværende? Anonymkode: 5d145...e93 2
Theya Skrevet 15. april 2023 Forfatter #24 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jobber dere? skjønner ikke hvordan dette skulle gått for oss…eller er der slik en av foreldrene er hjemmeværende? Anonymkode: 5d145...e93 Jeg er alenemor, men med en fantastisk sjef som gir meg mye fleksitid og hjemmekontor. Da kan jeg jobbe når mini sover. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #25 Skrevet 15. april 2023 8 minutter siden, Theya said: Jeg er alenemor, men med en fantastisk sjef som gir meg mye fleksitid og hjemmekontor. Da kan jeg jobbe når mini sover. Så deilig- høres ut som om du har en fin plan! bare lurer oppriktig og får litt dårlig samvittighet. Jeg jobber mye hjemmeifra- men det er jo mye møter og mye jobb..så funker innimellom, men hadde aldri i verden klart å få alt gjort hvis dette hadde vært daglig😞 Anonymkode: 5d145...e93 2
Maleficenta Skrevet 15. april 2023 #26 Skrevet 15. april 2023 Theya skrev (12 timer siden): Gutten min på 13 mnd er i tilvenning i bhg nå. Jeg tenkte å gi han så korte dager jeg klarer, i alle fall første året. Men han sover jo så mye, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre 😛 Han vil bli levert 8.30 hver dag, da har de samling og går på tur / er ute til 11.15 når det er lunch og legging. Han sovner ca 12.00 og sover til 14.30 når det er fruktmåltid. Så tenker da å hente han 14.45 så han får spist litt med de andre. Teller det som korte dager?? Selv om totalen han er i bhg er 6t 15 min, så sover han jo 2.5 av de timene... Meninger? Da får jeg jobbet helt ferdig og kan kun være mamma når han kommer hjem. Tar evt rester når han har lagt seg. han MÅ jo ikke ha korte dager om han ikke har behov for det
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #27 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor er det om og gjøre med minst mulig våkentid i barnehagen? Er det noe jeg har gått glipp av? Anonymkode: 48db3...b5d Du har nok gått glipp av noe ja. Har du lest litt tilknytningsteori? Små barn trenger helst å være sammen med foreldrene sine. De klarer ikke å knytte seg til mange ulike omsorgspersoner før den grunnleggende tilknytningen er på plass. Viktigst de første 18 mnd av livet, men frem til 3 årsalder så har barnet behov for mest mulig tid sammen med foreldrene. Så har du det med dårlig bemanning i barnehagene, mye støy, mange inntrykk. Anonymkode: cefe4...c69
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #28 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jobber dere? skjønner ikke hvordan dette skulle gått for oss…eller er der slik en av foreldrene er hjemmeværende? Anonymkode: 5d145...e93 Ja men heg gikk ned i stiling for å få mer tid med barna Anonymkode: f2bbb...bb2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #29 Skrevet 15. april 2023 Maleficenta skrev (38 minutter siden): han MÅ jo ikke ha korte dager om han ikke har behov for det Kan man gi de korte dager, bør man gjøre det Anonymkode: f2bbb...bb2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #30 Skrevet 15. april 2023 Det er jo ikke en kort dag i barnehagen, ganske normal gjennomsnittlig dag vil jeg si, og for et så lite barn vil nok de tre timene han er våken være lang og full av inntrykk og stimuli. Veldig sjelden barnehager går på tur før 9.30, dette pga at de må vente til alle er på jobb (senvakt). Så jeg ville heller prøvd å levere nærmere tiden de går ut, og på denne måten gi litt kortere dag/tid. Her begynte ikke minstemann i barnehagen før han fylte 2år, men hadde da kortere dager; leverte 9.30 og hentet igjen etter sovetid 13.30. Da spiste vi heller frukt og koste oss hjemme, og vi hadde faktisk mye tid igjen av dagen til å finne på noe. Jeg tenker han da fikk både lek og sosialisering noen timer, og fikk vært med på samling/måltid og soving i barnehagen. De ansatte sa alltid til meg hvor heldig jeg var som hadde mulighet til dette, og hvor godt det var for gutten min å få kortere dager (uten at det er feil av de som faktisk må ha fulle dager). Gutten min elsker å dra i barnehagen, fikk mange gode venner og en bestekompis, så ødela ikke noe for det sosiale at han kom sent og ble hentet tidlig. Anonymkode: 263bc...133
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #31 Skrevet 15. april 2023 Dette høres veldig flott ut, TS! Jeg anser det som en kort dag 😄 jobber som barnehagelærer, og mange barn (de fleste) er 8 timer + reisevei. Så i mine øyne er det en kort dag og en fin rytme å komme inn i. Anonymkode: b54bf...b43 2
Theya Skrevet 16. april 2023 Forfatter #32 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er jo ikke en kort dag i barnehagen, ganske normal gjennomsnittlig dag vil jeg si, og for et så lite barn vil nok de tre timene han er våken være lang og full av inntrykk og stimuli. Veldig sjelden barnehager går på tur før 9.30, dette pga at de må vente til alle er på jobb (senvakt). Så jeg ville heller prøvd å levere nærmere tiden de går ut, og på denne måten gi litt kortere dag/tid. Her begynte ikke minstemann i barnehagen før han fylte 2år, men hadde da kortere dager; leverte 9.30 og hentet igjen etter sovetid 13.30. Da spiste vi heller frukt og koste oss hjemme, og vi hadde faktisk mye tid igjen av dagen til å finne på noe. Jeg tenker han da fikk både lek og sosialisering noen timer, og fikk vært med på samling/måltid og soving i barnehagen. De ansatte sa alltid til meg hvor heldig jeg var som hadde mulighet til dette, og hvor godt det var for gutten min å få kortere dager (uten at det er feil av de som faktisk må ha fulle dager). Gutten min elsker å dra i barnehagen, fikk mange gode venner og en bestekompis, så ødela ikke noe for det sosiale at han kom sent og ble hentet tidlig. Anonymkode: 263bc...133 Vår bhg har samling 08.45 (og jeg har første obligatoriske møte for dagen 09.00) og de går ut 09.30 jeg tenkte å hente rett etter soving, men han sover jo en time lenger enn din. Så tenker det er så optimalisert som jeg får til med de midlene jeg har takk for alle innspill.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #33 Skrevet 16. april 2023 Jeg leverte 9.00 og hentet 15.00, han sov 2,5-3 timer i løpet av dagen. Så kunne ikke gitt kortere dager, da måtte jeg ha vekket han. Så synes det høres ut som du gir barnet ditt en kort dag i barnehagen. Anonymkode: f32e1...623
Charminia Skrevet 16. april 2023 #34 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): 6t og 15 min er da korte dager. En full dag er jo fort 8,5-9t om man skal rekke full dag på jobb. Anonymkode: cd770...cea Enig, hvis man tar utgangspunkt i at forelder jobber 100% så er absolutt 6 timer en meget kort dag! «Problemet» er alle de som jobber redusert/er uføre/jobber natt etc som typisk skriver at de leverer 9 og henter 14. Supert at de benytter muligheten til å være mye sammen med barna sine, men det er jo ikke samme situasjon. Man kan ikke sammenligne epler og pærer.. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #35 Skrevet 16. april 2023 Charminia skrev (7 minutter siden): Enig, hvis man tar utgangspunkt i at forelder jobber 100% så er absolutt 6 timer en meget kort dag! «Problemet» er alle de som jobber redusert/er uføre/jobber natt etc som typisk skriver at de leverer 9 og henter 14. Supert at de benytter muligheten til å være mye sammen med barna sine, men det er jo ikke samme situasjon. Man kan ikke sammenligne epler og pærer.. problemet? Altså kjære vene, man må da få svsre. Vil man ha mer tid med barna så er det lov å jobbe redusert. Venter på alle, det er ikke alle som har råd til det svarene som nå kommer Anonymkode: f2bbb...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #36 Skrevet 16. april 2023 Ville ikke kalt det en kort dag (kort dag for meg er 5 t eller mindre), men det er ille nødvendigvis negativt Anonymkode: 31cf3...7f3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #37 Skrevet 16. april 2023 Jeg husker den gangen vi fikk søknad innvilget av barnehageplass og det stod opptil 50 timer innvilget. Da tenkte jeg at det var veldig mye. Noen bruker nok all den tiden og de må det for å få hverdagen til å gå rundt. Så jeg tenker ca. 30 timer i barnehagen er kort dag. Jeg anser det som kort dag om jeg jobber en dag 9-15 selv. Vi ville ha korte dager / færre dager med vår og snakket med ped.leder. De anbefalte at man går nok i barnehagen til at det ikke oppleves som en ny tilvenning hver uke. Så vi gjør det ca. det samme som deg, og noen dager fri her og der. Vi er to, så det er enklere selvsagt, men mannen min tok redusert stilling i noen måneder ved oppstart så han kunne både være tilgjengelig og få kortere dager Anonymkode: da806...285
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #38 Skrevet 16. april 2023 Maleficenta skrev (10 timer siden): han MÅ jo ikke ha korte dager om han ikke har behov for det ALLE barn på 13 mnd har behov for kortere dager i barnehagen. Jobbet med småbarn i 15 år tidligere og har sett nok av 1-åringer som slites ut i barnehagen. Ingen, absolutt ingen 1 åringer har godt av å være lenge dager i barnehagen. Må man så må man. Men kan man la være, så gjør man det. Anonymkode: 719b9...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #39 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ALLE barn på 13 mnd har behov for kortere dager i barnehagen. Jobbet med småbarn i 15 år tidligere og har sett nok av 1-åringer som slites ut i barnehagen. Ingen, absolutt ingen 1 åringer har godt av å være lenge dager i barnehagen. Må man så må man. Men kan man la være, så gjør man det. Anonymkode: 719b9...9cb Helt riktig Anonymkode: f2bbb...bb2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #40 Skrevet 16. april 2023 Jeg synes det høres ut som en fin løsning, barnet ditt sover jo til 1430. Min 2-åring er i barnehagen fra rundt 8 til rundt 16 hver dag, så jeg vil absolutt si at din får en kort og fin dag i barnehagen Anonymkode: 522c1...459 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå