Gå til innhold

Mann med Store mørke ringer under øynene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann er en mann som har svære mørke ringer øynene, og det er dette de fleste påpeker hos meg.  Hvordan kan jeg gjøre de mindre synlige? Er villig til å prøve sminke. 

Anonymkode: ef83c...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville dratt til en hudpleier og fått hjelp der, da får du kjøpt de remediene hun bruker som du ser selv at du er fornøyd med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tøttaa

Vil anbefale hudpleie, spesielt eye patches med c vitamin som lysner huden :) Feks disse:

https://lyko.com/no/revolution-skincare/revolution-skincare-vitamin-c-brightening-hydro-gel-eye-patc

Og evt concealer som da er sminke som du kan bruke for å dekke lett over.

Men mørke ringer kommer gjerne av mangel på søvn, vitaminer eller lignende, eller kanskje du sover for lite eller ikke drikker nok vann? Røyker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville prøvd å få en bedre livsstil - nok søvn, ålreit kosthold og fysisk aktivitet. Ville også vurdert å bruke litt tid og penger på å passe på huden.

Anonymkode: 1e106...e61

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Signaturklinikken. 

Litt filler under øynene kan hjelpe. Teartrough.

Anonymkode: 9da0b...f03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, tøttaa said:

Vil anbefale hudpleie, spesielt eye patches med c vitamin som lysner huden :) Feks disse:

https://lyko.com/no/revolution-skincare/revolution-skincare-vitamin-c-brightening-hydro-gel-eye-patc

Og evt concealer som da er sminke som du kan bruke for å dekke lett over.

Men mørke ringer kommer gjerne av mangel på søvn, vitaminer eller lignende, eller kanskje du sover for lite eller ikke drikker nok vann? Røyker du? 

Det er 100% genetisk. Har prøvd det meste av hudpleie osv men d har ikke funka siden det er genetisk hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Signaturklinikken. 

Litt filler under øynene kan hjelpe. Teartrough.

TS, hva har du forsøkt å gjøre? Synes det er litt heavy å gå rett på fillers før noe annet et prøvd, hvis det er tilfellet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er blodårer, har det selv.

Skal oppsøke en kiurg, jeg har prøvd ALT. Det er vanskelig å sminke over blodårer, ser ikke bra ut uansett hvor mye du står på..

Anonymkode: c4f60...d7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS, hva har du forsøkt å gjøre? Synes det er litt heavy å gå rett på fillers før noe annet et prøvd, hvis det er tilfellet.

Jeg har også mørke ringer som skyldes genetikk, og har prøvd alt annet. Det eneste som hjelper er fillers. Det høres nok mer heavy ut enn det er, men fillers gir god effekt som varer lenge. Nå slipper jeg å bruke en halv tube concealer hver gang jeg skal ut av huset, og det er utrolig befriende.

Anonymkode: e41aa...d76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har også mørke ringer som skyldes genetikk, og har prøvd alt annet. Det eneste som hjelper er fillers. Det høres nok mer heavy ut enn det er, men fillers gir god effekt som varer lenge. Nå slipper jeg å bruke en halv tube concealer hver gang jeg skal ut av huset, og det er utrolig befriende.

Anonymkode: e41aa...d76

Hva heter slike fillers, hva koster det og hvordan vet vi at de som tar fillers er profosjonelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva heter slike fillers, hva koster det og hvordan vet vi at de som tar fillers er profosjonelle?

Det får du vite på klinikkene.

Og ikke av anonyme mennesker på nett. Google.

De kjente klinikkene er over 20 år gamle, og øker av en grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det får du vite på klinikkene.

Og ikke av anonyme mennesker på nett. Google.

De kjente klinikkene er over 20 år gamle, og øker av en grunn.

Og en ørliten glipp, så risikerer pasienten å bli blind.

Anonymkode: b9672...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Heisann er en mann som har svære mørke ringer øynene, og det er dette de fleste påpeker hos meg.  Hvordan kan jeg gjøre de mindre synlige? Er villig til å prøve sminke. 

Jeg synes ikke noe om at man problematiserer dette. Jeg har det selv, og min datter har det. Kommer fordi hun har mye pigment. Hun har sort hår og hvit hud. Folk henger seg opp i alt mulig. Man kan være pen selv om man har litt pigment under øynene! Huden under der er tynn. Vi må utvide normalitetsområdet!! Fikse på utseendet er ikke maskulint.

Anonymkode: a35f8...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og en ørliten glipp, så risikerer pasienten å bli blind.

Anonymkode: b9672...96a

Såpassa.... får bruke laser i stedet da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dra innom en anerkjent plastisk kirurg og se om de kan hjelpe deg.

Selv hadde jeg mørke poser under og hengende lokk over. Etter en laseroperasjon under og løft på lokk over, har jeg fått et nytt liv! Og synet mitt har blitt bedre, øyelokk hang over mine øyne så jeg mistet faktisk litt av synsvinkelen min. 

Brukte Colosseum Majorstuen. 

Anonymkode: 557b6...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest tøttaa
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er 100% genetisk. Har prøvd det meste av hudpleie osv men d har ikke funka siden det er genetisk hos meg. 

Skjønner ikke helt hvorfor hudpleie og evt livsstilsendring ikke kan hjelpe fordi det er genetisk? Jeg har arvet rosacea og keratosis pilaris av mine foreldre, og jeg blir kanskje ikke kvitt det men hudpleie, stressmestring og kosthold bedrer det masse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tøttaa skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke helt hvorfor hudpleie og evt livsstilsendring ikke kan hjelpe fordi det er genetisk? Jeg har arvet rosacea og keratosis pilaris av mine foreldre, og jeg blir kanskje ikke kvitt det men hudpleie, stressmestring og kosthold bedrer det masse. 

Blodårer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Koffeinserumer er effektivt mot mørke ringer under øynene som en daglig del av hudpleie rutinen. 

Man kan også bruke en concealer, hudfarget sminke og dærte på litt med fingeren. Gå i en sminkebutikk og spør om hjelp til produkt og påføringsmetode, da får du teste produktet før du kjøper og du trenger ikke kjøpe produktet der og da men kan si "takk for hjelpen, jeg vil gå litt i dagslys å se hvordan den sitter og kommer tilbake senere". Helt vanlig og forståelig, ikke minst viktig å se hvordan sminken ser ut i normalt dagslys ute for innelys gir ikke samme representasjonen. 

Filler som nevnes her hjelper mest om man har søkk og grop under øyet. Filleren er gjennomsiktig så den dekker egentlig ikke så mye av mørke ringer som skyldes blodårer, men om de mørke ringene skyldes skygge pga man har søkk/tåregrop så hjelper filler. Filleren kalles teartrough filler (tåregrop)

Jeg har gjort det en gang for søkk under øynene og ble veldig fornøyd. De siste årene vet jeg mange behandlere ikke liker å gjøre det fordi det har skjedd tilfeller av blindhet men en erfaren behandler skal være trygg. Du må signere skjema på at du er inneforstått med eventuelle komplikasjoner. Velg en anerkjent klinikk og en som har praktisert der lenge, ikke en nyansatt. Ikke gå for billigste pris men for sted med grundig oppbygget renommé men først prøv concealer fra sminkebutikk og koffein serum er mitt råd. 

Anonymkode: bf1c6...737

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde også det var "bare genetikk". Fordi jeg trente, var normalvektig, sov godt og trodde at jeg spiste sunt. Men da jeg lærte mer om helse og ernæring, så skjønte jeg fort at de offisielle kostholdsrådene er på bærtur. Jeg hadde jernmangel fordi jeg spiste for mye korn, belgfrukter, nøtter og salat, og for lite kjøtt, særlig rødt kjøtt. Da jeg kuttet ut matvarer som inneholder mye fytinsyre (hemmer opptak av mineraler som jern) og økte inntaket av kjøtt og rødt kjøtt, så gikk det ikke lang tid før de mørke ringene var borte! Jeg hadde ikke jernmangel i følge blodprøver. Men det er ikke alltid blodprøvene klarer å vise riktig. Det viser jo ikke alltid hva som skjer inne i cellene, bare ute i blodet.

Anonymkode: b5b14...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...