Gå til innhold

Være tilskuer under bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er ikke bedt, men spurt om vi kommer og ser.

Vi er meg mor og datter på 13. Hva har en på seg da? Gave?

Aldri vært i bryllup før.

Anonymkode: b3f8b...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde ikke gått.

Anonymkode: 6107a...c4f

Fordi?

Nå har min datter lyst til å se på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh? Om dere kommer og ser på seremonien da, eller? Litt spesielt av brudeparet, men om du har innmari lyst til å dra og se, så gjør du selvsagt det. Personlig hadde jeg sagt at jeg ikke kom.

Du gir selvsagt ikke gave, du er jo tross alt ikke invitert i bryllupet. Om du ønsker å dra kan du ta på deg en litt fin sommerlig kjole, om du har. Ville iallfall ikke kjøpt et nytt antrekk til et bryllup jeg ikke var invitert i. 

Anonymkode: d84c4...5fc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Komme og se på - hva? At folk spiser og holder taler? At folk drikker og danser? At det spises kake? 

Bryllup foregår i lukkede, private arenaer. Enten er man altså bedt (og får enten bare kake eller middag og kake) eller så er man ikke invitert og kommer ikke inn.

Er dere invitert til å «se på» den juridiske seremonien på et rådhus e.l.? 

Anonymkode: 5e22d...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er snakk om å overvære vielsen i kirken? Det er ikke så uvanlig, jeg har gjort det flere ganger. Du trenger ikke gi gave og kan i utgangspunktet ha på deg hva som helst, men det kan jo være hyggelig å pynte seg litt når det store flertallet er festkledde. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt med oss barna og sett på vielsen til bekjente selv om vi ikke var invitert i bryllupet. Ga ingen gave, og gjorde ikke  noe mer ut av det enn at vi pyntet oss litt og gikk i kirken.

Anonymkode: 39aac...31c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Komme og se på - hva? At folk spiser og holder taler? At folk drikker og danser? At det spises kake? 

Bryllup foregår i lukkede, private arenaer. Enten er man altså bedt (og får enten bare kake eller middag og kake) eller så er man ikke invitert og kommer ikke inn.

Er dere invitert til å «se på» den juridiske seremonien på et rådhus e.l.? 

Anonymkode: 5e22d...0df

Skal se på i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Heh? Om dere kommer og ser på seremonien da, eller? Litt spesielt av brudeparet, men om du har innmari lyst til å dra og se, så gjør du selvsagt det. Personlig hadde jeg sagt at jeg ikke kom.

Du gir selvsagt ikke gave, du er jo tross alt ikke invitert i bryllupet. Om du ønsker å dra kan du ta på deg en litt fin sommerlig kjole, om du har. Ville iallfall ikke kjøpt et nytt antrekk til et bryllup jeg ikke var invitert i. 

Anonymkode: d84c4...5fc

Jeg gir da gave til folk jeg kjenner, iht bryllup og komf selv om man er ubedt.  Det er jo normal folkeskikk her jeg bor

Anonymkode: bf5f4...4cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere er invitert til vielsen? Det er helt normalt.

Dra hvis dere slev vil, men ikke gi gave.

Hadde selv bittelite bryllup, på middagen var vi bare 15 stk, - men alle som ville var invitert til vielsen :) Å bruke penger på å be folk man ikke er veldig nær er unødvendig pengebruk, så valgte derfor lite bryllup. Men svigers ville ha andre i kirka så de ble invitert til vielse.

Anonymkode: 7d22e...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dukke opp og overvære vielsen er jo en følelse tt ting å gjøre for brudeparet. Gratulere dem og ønske dem et godt liv samtidig som dere gir en varm klem og et ekte smil. 

Det er en gave i seg selv ❤️

Anonymkode: fc651...6be

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal se på i kirken.

Det er jo koselig om man ønsker det. Og som AB over sier, er gave nok at dere kommer og ser på i kirken.

Pynt dere litt og kos dere med en vakker vielse og et vakkert brudepar! 

Anonymkode: 173c5...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Det heter 'globryllup' der jeg kommer fra. 

Man kler seg «normalt pent» og gir ikke gave. 

Anonymkode: 42d87...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo koselig å dra i vielse om man ønsker det! Ville nok pyntet meg litt for å skli litt inn i mengden, men dere trenger ikke ha med gave! Om dere ønsker kan dere jo skrive et koselig kort og eventuelt gi med en flaske vin!

Anonymkode: 49ebf...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...