AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Del Skrevet 14. april 2023 Har en 10 år gammel bil med manuell gir. Jeg synes at det er hardt å bytte gir noen ganger. Og R vil ikke bestandig. Det kommer en lyd og den vil ikke. Da stopper jeg bil og prøver igjen og da virker det. Nå har jeg vært syk og min bror han lånt bilen. Han har ikke merket dette. Hvorfor er det sånn? Har vi forskjellige måter å gire på? Anonymkode: 2eae6...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 14. april 2023 #2 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har en 10 år gammel bil med manuell gir. Jeg synes at det er hardt å bytte gir noen ganger. Og R vil ikke bestandig. Det kommer en lyd og den vil ikke. Da stopper jeg bil og prøver igjen og da virker det. Nå har jeg vært syk og min bror han lånt bilen. Han har ikke merket dette. Hvorfor er det sånn? Har vi forskjellige måter å gire på? Anonymkode: 2eae6...aa7 Kjør fram setet og trykk clutshen helt inn før du girer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Del Skrevet 14. april 2023 Automagisk skrev (23 minutter siden): Kjør fram setet og trykk clutshen helt inn før du girer.. Takk. Skal prøve Noen ganger girer det lett og noen ganger er det tregt. Litt rart Anonymkode: 2eae6...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 14. april 2023 #4 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk. Skal prøve Noen ganger girer det lett og noen ganger er det tregt. Litt rart Anonymkode: 2eae6...aa7 Vanligvis er det clutchen som ikke løser helt ut men kan være at kassen er tom for olje og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Del Skrevet 14. april 2023 Automagisk skrev (28 minutter siden): Vanligvis er det clutchen som ikke løser helt ut men kan være at kassen er tom for olje og.. Vanskelig å fylle olje selv? Anonymkode: 2eae6...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 14. april 2023 #6 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vanskelig å fylle olje selv? Anonymkode: 2eae6...aa7 Uten løftebukk ja..men ingen vits å fylle gearolje på en kasse som lekker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 14. april 2023 #7 Del Skrevet 14. april 2023 Hvis du står stille uten at motoren er i gang og girer gjennom girene...er den tung da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Del Skrevet 14. april 2023 Automagisk skrev (6 minutter siden): Hvis du står stille uten at motoren er i gang og girer gjennom girene...er den tung da? Det har jeg ikke prøvd. Skal prøve neste gang jeg skal ut å kjøre. Hva kan være problemet hvis de er trege da også? Anonymkode: 2eae6...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 14. april 2023 #9 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det har jeg ikke prøvd. Skal prøve neste gang jeg skal ut å kjøre. Hva kan være problemet hvis de er trege da også? Anonymkode: 2eae6...aa7 Tomt for olje i kassen...Men det aller mest sannsynlige er at clutchen ikke løser helt ut når du kjører.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #10 Del Skrevet 14. april 2023 Kan også være at girstagene må smøres opp. På en del Peugeot/Citroen ligger de helt åpent og samlet dritt fra veien. Anonymkode: bc212...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #11 Del Skrevet 14. april 2023 Automagisk skrev (37 minutter siden): Hvis du står stille uten at motoren er i gang og girer gjennom girene...er den tung da? Gire uten å holde clutch inne? Anonymkode: 2eae6...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 14. april 2023 #12 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gire uten å holde clutch inne? Anonymkode: 2eae6...aa7 Nei hold inn clutchen men ikke start motoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #13 Del Skrevet 14. april 2023 Automagisk skrev (17 minutter siden): Nei hold inn clutchen men ikke start motoren Takk 😉 Anonymkode: 2eae6...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #14 Del Skrevet 15. april 2023 Automagisk skrev (23 timer siden): Nei hold inn clutchen men ikke start motoren Takk 😉 Det går fint å gire uten at motoren er på. I dag har jeg kjørt Oslo- Lillehammer- Oslo uten problemer med gir. Men det er langkjøring med lite giring 😉 Anonymkode: 2eae6...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 15. april 2023 #15 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk 😉 Det går fint å gire uten at motoren er på. I dag har jeg kjørt Oslo- Lillehammer- Oslo uten problemer med gir. Men det er langkjøring med lite giring 😉 Anonymkode: 2eae6...aa7 Clutchen som ikke løser ordentlig ut når du kjører da..kan kansje sjekke om du kan justere wire eller staget på slavecylinder hvis det er hydraulisk overføring mellom pedal og utløserlageret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #16 Del Skrevet 15. april 2023 Automagisk skrev (1 time siden): Clutchen som ikke løser ordentlig ut når du kjører da..kan kansje sjekke om du kan justere wire eller staget på slavecylinder hvis det er hydraulisk overføring mellom pedal og utløserlageret.. Kan det også være grunn til at bilen rister når jeg kjører i 70 og høyere? Bilen er nettopp eu godkjent og feilene er fikset på Anonymkode: 2eae6...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 15. april 2023 #17 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kan det også være grunn til at bilen rister når jeg kjører i 70 og høyere? Bilen er nettopp eu godkjent og feilene er fikset på Anonymkode: 2eae6...aa7 Nei ristingen er noe annet..Ubalanse i hjul mest sannsynlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå