Gå til innhold

Glemt kylling ute. Ok å spise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte kylling i går ca kl 15. I sted oppdaget jeg at jeg hadde glemt å fryse den (går ut på dato i dag). Lå i pose i gangen sammen med en pose fryste grønnsaker (den er tint i løpet av natten). La kyllingen i frys nå. 

Kan den spises senere, eller er ikke det lurt?

Anonymkode: ab39c...21c

Skrevet

Hvis pakken kjentes kald har det nok gått greit. Spørs jo litt på hvor kaldt det er i gangen din, og om de frosne grønnsakene har bidratt til å holde temperaturen nede. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok i utgangspunktet vært skeptisk, men hadde lukta på den først. Om lukten er grei, hadde jeg nok brukt den ja :)

Anonymkode: 54396...314

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde kastet den tvert

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor varm den var når du la den i fryseren... hadde den kjøleskap temperatur?

Anonymkode: a0993...a0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg slengt. 

Anonymkode: a8612...f48

Skrevet

Den hadde jeg ikke tatt sjansen på å spise. 

Skrevet

Hadde ikke tatt sjansen på å spise det, hadde gått rett i søppla. 

Skrevet

Rå kylling som har stått i romtemperatur over natta? Den hadde jeg ansett som tapt - kylling er en av de tingene jeg ikke tar så store sjanser med.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke spist den

Anonymkode: 1e61f...20d

Skrevet
Daria skrev (20 timer siden):

Rå kylling som har stått i romtemperatur over natta? Den hadde jeg ansett som tapt - kylling er en av de tingene jeg ikke tar så store sjanser med.

Enig!
Og jeg spiser skyr og yoghurt ukesvis over dato. men kylling tuller jeg ikke med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser alt mulig lenge etter dato, men kylling tar jeg ikke mye sjanser med.

Jeg hadde åpnet den og luktet på  den og om den var ok hadde jeg stekt den nå med det samme, smakt en liten bit og så frosset ned det stekte kjøttet om det var ok og jeg ikke kunne få brukt det i dag.

Anonymkode: 47c32...111

AnonymBruker
Skrevet

Husker du hvilken kylling det var? Ta den opp og kast den,  dette er ikke noe jeg ville gamblet med. Om du ikke husker, blir en artig russisk rullett til middag fremover muligens.

Anonymkode: a0993...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...