Gå til innhold

Dactacort, "ved kløende fotsopp"..

Fremhevede innlegg

Gjest Kokoos
Skrevet

Jeg var hos legen istad for en gynekologisk undersøkelse, etter endel svie i skjeden etter samleie. Hun skrev på en lapp et par salver jeg skal kjøpe og prøve, den første salven jeg skal prøve er Dactacort.

Da jeg kom på apoteket, så jeg at det sto "Ved kløende fotsopp". Det er jo et ganske konkret virkeområde. Er det virkelig trygt å bruke det i skjeden også da? Riktignok har jeg litt antydning til sopp, men det er mest sårhet etter friksjon og trange klær.. Er det trygt å bruke denne??

Regner jo med at legen vet hva hun driver med, men hadde vært fint å høre om noen av dere har vært borti det også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt rart ut ja. Du kan jo spørre de på apoteket om de vet om det pleier/kan brukes på underlivssopp også. Eller du kan ringe legen å høre. Legen vet sikkert hva hun driver med, men kan jo ha skrevet feil!

Skrevet

Daktacort er reseptfritt når det er til kløende fotsopp, derfor står det det på tuben.

Men den brukes også til kløende underlivssopp etter anbefaling av lege. (Også til annen sopp).

Gjest Kokoos
Skrevet

Legen sa det bare var antydning til sopp eller noe sånt, så jeg skal kun bruke den en uke før jeg går over til noe annet som skal hjelpe mot sårhet..

Er det meningen at kjæresten min også skal bruke soppsalven? Glemte å spørre om det, men legen visste at jeg har et aktivt sexliv.. Han har ikke hatt noen symptomer på sopp, men det er kjedelig hvis jeg ikke blir bedre fordi han smitter meg tilbake.. Noen som vet? Og hvor skal den isåfall smøres, bare på tuppen?

Sorry teite spørsmål her, men jeg håper noen kan svare :)

Skrevet

Er ikke teite spørsmål dette! Partneren trenger ikke å smøre seg hvis han ikke har noen symptomer. Det som er viktig for deg er å bruke kremen så lenge legen har sagt for å være sikker på at soppen blir borte!

Skrevet

Jeg fikk også Dactacot av legen for underlivssopp, og det sto på den lappen de klistrer på på apoteket at det var mot kløende fotsopp :-D

Skrevet
Er ikke teite spørsmål dette! Partneren trenger ikke å smøre seg hvis han ikke har noen symptomer. Det som er viktig for deg er å bruke kremen så lenge legen har sagt for å være sikker på at soppen blir borte!

Partneren din BØR behandles slik som du, selv om han ikke har symptomer.. Menn kan ha sopp uten at de merker det!

Jeg var lenge plaget.. Fikk det igjen og igjen, men når samboeren min også ble behandlet, ble jeg kvitt det!!

Ikke hør på legene der! Dere bør behandles samtidig!!

Skrevet

Jeg fikk dactakort for å smøre på eksem på hendene(uten resept). Ble også litt forvirret over at det sto at det var til fotsopp.

Senere fikk jeg resept på dette fra gynekolog. Jeg skulle bruke det mot eksem i underlivet. Jeg spurte han om ikke det var sopp middel. Men fikk til svar at det hadde litt kortison i seg også. Den tuben jeg fikk på resept sto ikke noe om fotsopp på. Jeg antar at en gynekolog (spesialist) vet hva han snakker om i alle fall :overrasket:

Det kan jo hende at det er forskjell på styrken eller noe, alt ettersom om det er på resept eller ei. Spør på apoteket

Skrevet

I følge felleskatalogen finnes Daktacort kun i en styrkegrad, forskjellen ligger kun i størrelsen på tubene. Tuber på 15 gram er de eneste som er unntatt fra resept. Men leste dette før engang om at folk fikk tips om å bruke dette når Canesten ikke fungerte, så det er visst ikke helt uvanlig.

Skrevet

Du kan trygt bruke Dactacort med underlivssopp.

Skrevet

Det er tydelig delte meninger om menn skal behandles for sopp eller ikke, og snoppen hans tar sikkert ikke skade av litt behandling.

Dere som har behandlet mennene deres, hvordan ble han kvitt soppen? Smurte han bare med Canesten eller noe annet?

Skrevet

Brukes til underlivssopp ja. Patneren bør nok smøre snoppen sin en stund han og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...