Gå til innhold

når ingenting hjelper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg når hjelp fra lege og psykolog ikke hjelper. Eller å snakke med noen generelt? Er psykisk syk, begynner snart å bli alvorlig. Jeg har nå kommet til et punkt hvor jeg ikke vil leve mer. Hva skal jeg gjøre? hjelp

Anonymkode: 82d09...45a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å skrive her. Takk for at du gjorde det. 

Anonymkode: 00f53...55c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snakke mer med lege og psykolog, og få medisiner. Heier på deg ❤️

Anonymkode: a4aec...5a2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, så fælt å høre at du har det så tungt. ❤️ 

Husk at ting går litt opp og ned, selv når det går ned. Kan du prøve å roe litt ned i kveld, og så ta dette opp med lege i morgen? Være litt frustrert og lei deg, og forklare at du føler på håpløshet? 

Det tar tid dette med å føle at det går noen vei med psykiske plager. Kanskje du må prøve ut medisiner? 

Min datter ble veldig syk, psykisk. Det blir bedre, men det tar tid. Det er noe med å ha litt tålmodighet med situasjonen. Eller ikke. Finne små gleder i hverdagen, og finne ut at akkurat nå skal jeg bare gjøre noe jeg liker. Høre på en sang, lese om noe jeg liker, ta en telefon til noen jeg er glad i. Lage meg litt god mat... drømme om en ting jeg har lyst til. 

Så må du prøve å legge en plan når du er rolig og har det litt bedre på hva du tenker er best, og få med deg noen på laget. Akkurat nå er det kanskje ekstra vanskelig?

God klem fra meg. Ta vare på deg selv akkurat nå når du har det sånn. Det kommer en ny og bedre dag. 

Anonymkode: 8c8b1...d20

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ofte værre en stund når en begynner å rippe opp i ting før det blir bedre, så ikke gi opp. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts; Jeg håper du ikke blir støtt av dette. Men jeg ba en bønn for deg. Om at du måtte få ro og hvile i natt, og at du føler deg bedre. 

Finn roen i kveld, og tenk at dette skal ordne seg. Det er mange som vil deg vel. Prøv å få deg litt søvn. 

Anonymkode: 8c8b1...d20

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Matas, moderator. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...