Gå til innhold

Barnemor ( eks ) ødelegger barnet og samarbeidet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Advokat og rettslige skritt. Han ber da om foreldreansvar og hovedomsorg. Noe som det høres ut som vil være til barnets beste. Det kan ikke bli verre og mer ustabilt enn det er nå. 

Anonymkode: ca187...352

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så usannsynlig som du fremstiller det som, feil skjer - jeg er samboer (nå gift) med barnefar og vi fikk barn i 2013 som ikke ble registret med felles foreldreansvar selv om vi hadde vært samboere tre år med felles adresse i folkeregisteret.. og at han har vært så raus og latt barnemor beholde hus etter brudd spiller også inn i en barnefordelingssak siden det sier noe om hvor samarbeidsvillig og langt han har strukket seg for barnets beste. Skjønner at han vil løse det gjennom instanser som Familievernkontoret men tror dessverre ikke at det er noen annen vei utenom å ta det til retten når mor ikke er mer samarbeidsvillig. Han har hvertfall gjort det beste han kan gjøre for barnet og sin egen sak så det får han hvertfall igjen for om han velger å ta det videre. Høres ut som en bra mann og du er en god stemor, stor tommel opp og lykke til videre❤️

Anonymkode: 24461...0ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke så usannsynlig som du fremstiller det som, feil skjer - jeg er samboer (nå gift) med barnefar og vi fikk barn i 2013 som ikke ble registret med felles foreldreansvar selv om vi hadde vært samboere tre år med felles adresse i folkeregisteret.. og at han har vært så raus og latt barnemor beholde hus etter brudd spiller også inn i en barnefordelingssak siden det sier noe om hvor samarbeidsvillig og langt han har strukket seg for barnets beste. Skjønner at han vil løse det gjennom instanser som Familievernkontoret men tror dessverre ikke at det er noen annen vei utenom å ta det til retten når mor ikke er mer samarbeidsvillig. Han har hvertfall gjort det beste han kan gjøre for barnet og sin egen sak så det får han hvertfall igjen for om han velger å ta det videre. Høres ut som en bra mann og du er en god stemor, stor tommel opp og lykke til videre❤️

Anonymkode: 24461...0ba

Å fy søren denne meldingen traff meg🥺❤️ tusen takk. «Godt» å høre dette har skjedd med flere ( ang feilen) for føler mange er sånn «sånne feil skjer ikke». Men det gjør det. Han har og strekker seg veldig langt for barnet, noe som jeg ser på som en god egenskap og en mann jeg vil ha i livet mitt. Men ser hvor dårlig barnet har det, og hvor mye dette påvirker min kjære. Så nå må faktisk noe gjøres. Men det betydde mye det du skrev. Enormt takknemlig ❤️

Anonymkode: 462c2...5a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Advokat og rettslige skritt. Han ber da om foreldreansvar og hovedomsorg. Noe som det høres ut som vil være til barnets beste. Det kan ikke bli verre og mer ustabilt enn det er nå. 

Anonymkode: ca187...352

Ja, jeg er enig. Tusen takk. Vi må bare stå I det.

AnonymBruker
Skrevet

Om de faktisk har 50/50 kan hun miste foreldreretten ved å oppføre seg slik. Når hun ikke informerer om flytting osv. Utover det så er hun på sin fulle rett ifølge lovverket. 

Anonymkode: 53b3d...554

AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (18 minutter siden):

En feil ved sykehuset?  Dette høres veldig rart ut.  Hvorfor har sykehuset noe med dette å gjøre?  Det er foreldrenes registrerte bostedsadresse i Folkeregisteret som dokumenterer om foreldrene bodde sammen eller ikke.  

Jeg forstår at mor og far gjorde en avtale om huset som mor brøt.  Far har lov til å være skuffet og forbannet, men om han ikke sørget for en skriftlig avtale, så må han dessverre akseptere det.  
Når det gjelder uttak av lønn for eget selskap, så er det som nevnt fullt lovlig.  En eier trenger ikke å ta ut lønn fra bedriften i det hele tatt.  Bedriftens regnskap er offentlig, så det finner dere på nettsider som f.eks. proff.no.  

Men som nevnt, verken mors inntekt eller avtale om overtakelse av hus, har noe som helst med barnet å gjøre.  

Det var en feil ja, som ble gjort. Og kunne enkelt rettes oppi ved en signatur fra mor men hun nekter. 

jeg mener alt dette har noe med barnet å gjøre da det viser hvor lite hun tenker på barnet og barnets beste. Hun holder konfliktnivå vedlike hele tiden, bryr seg ikke om behovene til barnet og krever mye penger fra barnefar , han må i tillegg stå for alt av klær osv fordi hun ikke «gidder» men sitter fint i det økonomisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om de faktisk har 50/50 kan hun miste foreldreretten ved å oppføre seg slik. Når hun ikke informerer om flytting osv. Utover det så er hun på sin fulle rett ifølge lovverket. 

De har 50/50 ja. Han er en uke her og en uke hos hun. Men er det ikke helt feil å føre opp lite inntekt for å kreve mye penger fra barnefar , han må kjøpe alle klær til barnet og betale alt. Han må alltid kjøre barnet til hun, samt hente. Fordi hun sitat «ikke gidder». Kan godt være hun har rett til det i følge lovverket men sier mye om dømmekraften som mor og at hun ikke ser barnets behov. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, til og med familievern kontoret sa at de forstår ikke hva hun driver med. 

Drit i familievernkontoret. De har ingen makt, og vitner ikke i rettssaker. De skriver ikke referat fra møter. Det eneste de er godee til, er å skrive meklingsattest. Ja, også kan de sende bekymringsmelding til bv. Men ut over det ikke noe.

Han må ha meklingsattest for å saksøke. En attest er gyldig i seks måneder. De som møter til time, får meklingsattest avhengig av om motparten møter eller ei.

Anonymkode: a5ac0...2df

AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (1 time siden):

Familievernkontoret er ikke rådgivere, og de tar aldri stilling til, eller holder med, en av partene.  FV-kontoret er kun en tredjepart som prøver å få mor og far til å komme til enighet.  

Viktig å forstå denne rollen.  Selv om det skulle bli en rettsak, så involveres ikke FV.kontoret.  Det kan skje, men da i spesielt alvorlige saker.  

Og den enigheten trenger ikke å være til barnets beste. Det er kun enighet for enighetens skyld.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva er foreldrerett? Det er ikke noe norske lover som heter det. Der er foreldreansvar og hovedomsorg. Også er det forskjell på samvær og delt bosted.

Om flytting ikke påvirker samvær, er det ikke meldeplikt. Meldeplikten er der for å kunne få tid til å gjøre evt tilpassninger av samvær.

AnonymBruker
Skrevet

At han ikke har foreldreansvar,  og det ikke er gode grunner til ikke, så er dette rett og slett latskap av far og mor. Dette er han selv ansvarlig for. Hva er dette for en tøffel??

Hvis mor ikke vil signere , må det tas til retten. Før dette har blitt gjort, har ikke far så mye gan skulle sagt juridisk mtp skole, adresse osv. Det burde ikke være et problem å få foreldreansvar. 

Anonymkode: e3947...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...