Gå til innhold

Veldig dumt spm ang førerkort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste på vegvesenets sider at om man har klasse B kan man kjøre alle disse kjøretøyene med klasse B

https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/hva-har-du-lov-a-kjore/personbil-klasse-b/

på førerkortet mitt står det kun «B og AM» altså personbil og moped, men kan jeg da egentlig kjøre snøscooter også, og hvorfor står det ikke S på førerkortet?😊

Anonymkode: 9cf8e...873

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi snøscoter ikke er klasse B.. På samme måte som du ikke kan kjøre motorsykkel osv osv.. Innlysende.. 

Anonymkode: 01d63...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det krever egen førerprøve. 

Anonymkode: c1cfe...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi snøscoter ikke er klasse B.. På samme måte som du ikke kan kjøre motorsykkel osv osv.. Innlysende.. 

Anonymkode: 01d63...8f8

Ops. Ser nå det kun gjelder førerkort fra 2006, men likevel lurer jeg fordi kan jo i følge nettsiden kjøre motorsykkel med fire hjul? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fordi det krever egen førerprøve. 

Anonymkode: c1cfe...b68

Se innlegg under😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen gjelder det, det kommer an på når du fikk førerkortet. F.eks mannen min har S på sitt, selv om han aldri har tatt eget sertifikat for det. Jeg derimot har kun B og AM fordi jeg tok lappen i 2018.

Anonymkode: 15898...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (19 minutter siden):

Feil i overskriften. Det var overhodet ikke et dumt spørsmål 👍

Takk. Det er hyggelig at noen her inne hyggelige. Håper du får en veldig fin dag videre❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ops. Ser nå det kun gjelder førerkort fra 2006, men likevel lurer jeg fordi kan jo i følge nettsiden kjøre motorsykkel med fire hjul? 

Det er skille 1/6-2007. Tok du førerkort etter den datoen, er det ingen andre klasser som følger med, når du kjører opp på B. 4-hjuls motorsykkel kan du kjøre på B, for de har ikke egen førerkortklasse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Leste på vegvesenets sider at om man har klasse B kan man kjøre alle disse kjøretøyene med klasse B

https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/hva-har-du-lov-a-kjore/personbil-klasse-b/

på førerkortet mitt står det kun «B og AM» altså personbil og moped, men kan jeg da egentlig kjøre snøscooter også, og hvorfor står det ikke S på førerkortet?😊

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar!❤️

Anonymkode: 37169...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...