Gå til innhold

Hvis du blir invitert hjem til noen på servering..

Tar du med deg gave til vertskapet?  

49 stemmer

1. 1. Tar du med deg gave til vertskapet?

• Ja
      22
    • Nei
      3
    • Av og til
      24

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi pleier stort sett å ha med oss noe.

Som regel er det vi som inviterer og det er alltid de samme som ikke har med seg noe, og som ikke inviterer tilbake...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet
det er alltid de samme som ikke har med seg noe, og som ikke inviterer tilbake...

Har erfart det samme ;)

Skrevet

Vi tar også som regel med oss vin eller blomster, men ikke dersom det er veldig uformelt hos nære venner... Forventer ikke selv å "få" gaver hver gang jeg inviterer venner til meg...

Skrevet

Tar som oftest med en liten ting (vin, blomst).

Piglet

Skrevet

Tar som regel med vin, blomster eller sjokolade :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Veldig situasjonsbetinget - men ofte jeg/vi har me den flaske vin, eller blmster.

Skrevet

Det kommer helt an på. Har alltid med vin dersom det er en litt større sammenkomst, noen ganger andre oppmerksomheter som blomster eller andre ting. Dersom det bare er nære venner som ber på kveldsmat/middag, har vi kanskje med dessert eller noe godt, andre ganger ikke. Vi er relativt ofte innom hos hverandre og spiser.

Jeg forventer ikke selv noen vertinnegaver når jeg har bedt inn gode venner, og det skjer relativt ofte i vår omgangskrets. Men våre venner er flinke til å ha med en flaske vin, og det setter jeg pris på!

Skrevet

Til hverdagsmiddager med nære venner tar vi kanskje med litt godteri, ikke alltid noe siden vi spiser middag sammen ganske ofte...

Ellers på litt mer formelle, planlagte og større tar vi med blomster eller vin og sjokolade!

Skrevet

Ble litt overaska av og lese hvor mange som tok med seg noe.

Har aldri opplevd at noen har tatt med noe til oss når de har blitt innvitert.

Selv har jeg bakt kake noen ganger og tatt med, eller tilbydt meg og lage dessert.

Nå drikker ikke vi vin, og det er få i våres omgangskrets som drikker, så det hadde ikke vært aktuelt og ta med.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Ja, det er en selvfølge for meg.

Skrevet

jeg spør alltid og de har sagt nei har jeg jo ikke med noe, men hvis det er bursdag eller neo spesielt tar vi med blomster, vin o.l.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tar alltid med vin, blomster eller sjokolade, eventuellt pene lys og servietter i samme stil. Jeg syns det er viktig å vise at man setter pris på invitasjonen.......

Men jeg vet jo godt at det ikke er vanlig over alt.

Skrevet

Kommer helt ann på situasjonen. Som regel gjør jeg det ikke.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
.....tar du med deg noe allikevel? En blomst, en flaske vin eller noe?

Dersom jeg har spurt, og de sier nei lar jeg selvsagt være å ta med noe. Dersom det ikke har vært ett tema hender det at jeg gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...