Gå til innhold

Hvis du blir invitert hjem til noen på servering..

Tar du med deg gave til vertskapet?  

49 stemmer

1. 1. Tar du med deg gave til vertskapet?

• Ja
      22
    • Nei
      3
    • Av og til
      24

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du blir invitert hjem til noen på middag / selskapeligheter med servering uten at det er innflytningsfest eller busrdag, og du har spurt vertskapet om du skal ta med deg noe til maten eller bidra på annet vis, og de sier neitakk, vi blir bare så glade hvis du kommer.......

.....tar du med deg noe allikevel? En blomst, en flaske vin eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tar gjerne med meg vin og eller blomster :)

Skrevet

Tar som regel alltid med en flaske vin eller blomster.

Skrevet

Ja - er jeg bedt bort til middag - har jeg alltid med noe - blomst - vin - en pen pakke servietter m/lys, litt sjokolade til kaffen/lørdagsgodt til barna el.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, som regel så tar jeg med blomster, vin eller sjokolade.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja. En vin, blomster eller sjokolade til kaffen.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Noen ganger, noen ganger ikke.

Skrevet

Jeg pleier som regel ikke spoerre, men tar med en flaske vin og evt. en konfekteske.

Skrevet

Ja, enten en flaske vin eller en konfekt med sherry...

Skrevet
Noen ganger, noen ganger ikke.

Samme her, det kommer an på hvem det er og hele situasjonen. Men som oftest har vi ikke med noenting.

Gjest christineemily
Skrevet

Det kommer helt ann på hvem jeg skal til. Noen ville se på det som en fornærmelse, mens andre jeg kjenner ville blitt fornærma hvis jeg ikke gjorde det :forvirret: ... Det skal ikke være enkelt!

Skrevet

Det varierer litt, avhengig av situasjonen, men stort sett: JA!

Er det gode venner som inviterer på uformell kveldsmat midt i uka, og dette er noe man ofte bytter på, så er det ikke nødvendig å ha med noe. Det vil kanskje virke litt overdrevent, på en måte.

Fester, Nyttårsfester, 40 års dager, o.l. tar jeg alltid med blomster eller gjerne en flaske vin. Synes det er hyggelig å ha med en "vertinnegave" og gjøre litt stas på den som har stelt i stand og invitert mange gjester til hyggelig lag!

Gjest Rognebær
Skrevet

Enig med Væren. Veldig situasjonsbetinget!

Tar aldri med på familiemiddager, forresten, med mindre det er noe helt spesielt.

Gjest baby-E
Skrevet

noen ganger og noen ganger ikke.

Kommer ann på anledningen og hvem det er..

Skrevet

I de fleste tilfeller, ja.

Uansett om vi ¨bare¨ skal spise pizza hjemme hos noen venner, så har vi alltid med noe.

Hva vi har med er situasjonbetinget.

Skrevet

ikke til uformell enkel middag med bare et par stykker, til større anledninger ja.

Skrevet

Pleier å ta med noe. Blomster, vin, servietter eller sjokolade/noe annet godt til kaffen. Trenger ikke være noe stort, bare en liten oppmerksomhet som takk for at jeg får komme og servering.

Gjest -eline-
Skrevet

Som oftest så tar jeg med meg en flaske vin, sjokolade eller en blomst dersom de ikke spesifikt har spurt oss om å ta med noe annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...