AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 For en måned siden ble jeg syk, og ganske kjapt begynte jeg å hoste. Jeg fikk kraftig hoste i et par tre uker, og nå som jeg er mer eller mindre ferdig har jeg fått så utrolig vondt i ribbeina, særlig foran i brystet. Datteren min la hodet sitt på brystet mitt her en natt da jeg lå på ryggen og jeg skrek nesten av smerter. Jeg sliter med å bevege meg når jeg ligger pga smerter. Presser jeg forsiktig på brystet, kjenner jeg det helt bak i ryggen. Mulig det er hostemuskelen eller en brist. Men det gjør så vondt og jeg lurer på om noen har samme erfaring og når det faktisk gikk over.?? Er så sliten for jeg kan ikke trekke pusten ordentlig, kan ikke le, nyse eller hoste (skjer at jeg fortsatt hoster mens jeg ler). Merker at jeg blir lett andpusten og svimmel, men vet ikke hva det kommer av..?? Anonymkode: c1dd6...da7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Det kan være brist, men det kan også være kostokondrit - en betennelse i brystbein/ribbein. Jeg fikk dette etter langvarig hoste en gang. Sykt smertefullt. Måtte «holde på plass» betennelsen hver gang jeg hostet eller nøys, ellers gjorde det ekstremt vondt. Uansett om det er brist eller betennelse, så er det ikke stort å gjøre noe med. Man må bare vente det ut. Men om du ikke tar noe for å hjelpe på hostingen så kan jo det eventuelt vurderes da. For å begrense det litt. Anonymkode: 5e2d9...245
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For en måned siden ble jeg syk, og ganske kjapt begynte jeg å hoste. Jeg fikk kraftig hoste i et par tre uker, og nå som jeg er mer eller mindre ferdig har jeg fått så utrolig vondt i ribbeina, særlig foran i brystet. Datteren min la hodet sitt på brystet mitt her en natt da jeg lå på ryggen og jeg skrek nesten av smerter. Jeg sliter med å bevege meg når jeg ligger pga smerter. Presser jeg forsiktig på brystet, kjenner jeg det helt bak i ryggen. Mulig det er hostemuskelen eller en brist. Men det gjør så vondt og jeg lurer på om noen har samme erfaring og når det faktisk gikk over.?? Er så sliten for jeg kan ikke trekke pusten ordentlig, kan ikke le, nyse eller hoste (skjer at jeg fortsatt hoster mens jeg ler). Merker at jeg blir lett andpusten og svimmel, men vet ikke hva det kommer av..?? Anonymkode: c1dd6...da7 Jeg var til legen med det samme for noen år siden, han mente jeg hadde forslått musklene mellom ribbebeina. Tok evigheter før det ble bra igjen Anonymkode: 6df73...c12
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kan være brist, men det kan også være kostokondrit - en betennelse i brystbein/ribbein. Jeg fikk dette etter langvarig hoste en gang. Sykt smertefullt. Måtte «holde på plass» betennelsen hver gang jeg hostet eller nøys, ellers gjorde det ekstremt vondt. Uansett om det er brist eller betennelse, så er det ikke stort å gjøre noe med. Man må bare vente det ut. Men om du ikke tar noe for å hjelpe på hostingen så kan jo det eventuelt vurderes da. For å begrense det litt. Anonymkode: 5e2d9...245 Kostokondritt høres logisk ut (ribben med dritt/betennelse), da jeg leste om det. Det gjør ganske vondt, særlig når jeg ligger, for alt blir jo toucha på en måte.. Anonymkode: c1dd6...da7
Hogndal Skrevet 24. september 2023 #6 Skrevet 24. september 2023 Har du fått noe for det som hjelper? jeg har slitt med dette i 10 måneder nå, fortsatt like vondt, svimmel, svetter, ekstremt dårlig form. Så jeg tar alle erfaringer og tips hva som kan gjøre det bedre
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #7 Skrevet 24. september 2023 2 hours ago, Hogndal said: Har du fått noe for det som hjelper? jeg har slitt med dette i 10 måneder nå, fortsatt like vondt, svimmel, svetter, ekstremt dårlig form. Så jeg tar alle erfaringer og tips hva som kan gjøre det bedre Jeg ville som en start sjekket d vitamin. Påvirker immunforsvar, men også muskulatur. Sørg for at nivåene ligger godt innenfor normalen, ikke bare rett innenfor. Ta tilskudd justert etter hvor vesentlig mangelen evnt er. 10 mcg/tran hjelper lite hvis nivåene er veldig lave. Når dette er ok, gå til en fysioterapeut for videre behandling av muskler i og rundt bryst, og få et opptreningsprogram for å styrke muskulatur. Anonymkode: d47ce...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå