AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Jeg bor i en blokkleilighet. Ytterdøren (altså ut i gangen) har alltid lekket en del luft, så jeg har endelig tatt meg sammen og byttet tetningslister. Jeg byttet på to sider av karmen for å teste først, og nå er det ordentlig vanskelig å lukke døren skikkelig. Den lar seg lukke inntil, men jeg må bruke masse krefter for å få "klikket" den ordentlig inn. Riktig nok var den gamle ganske flatklemt, men den nye virket ikke mye tykkere, tvert imot var jeg litt bekymret for om den var tykk nok. Verst av alt er at døren fremdeles lekker luft på samme sted. Er det noen som har noen idé om hva jeg kan ha gjort feil, eller hva jeg kan prøve? Jeg kan ikke leve med en dør jeg omtrent ikke får lukket, ei heller er det holdbart å leve med en dør som lekker så mye luft. Jeg brukte denne typen tetningslist, og mener jeg fulgte anvisningen for monteringen. Anonymkode: 4d92f...027
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 Det første jeg tenker er at den er for kort til å tette hele spriken. Eller at den er for tykk, slik at nye hull lages. Har du bilde av dørkarmen og der den lekker luft så kan jeg prøve å gi ett bedre svar? Anonymkode: 476a4...3a2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det første jeg tenker er at den er for kort til å tette hele spriken. Eller at den er for tykk, slik at nye hull lages. Har du bilde av dørkarmen og der den lekker luft så kan jeg prøve å gi ett bedre svar? Anonymkode: 476a4...3a2 Jeg tror ikke den er for kort, og jeg har lagt på én hel remse, så det er ingen hull. Prøver å legge ut to bilder under. Døren virker å lekke nesten akkurat like mye luft som tidligere, men det er som sagt påfallende mye vanskeligere å lukke den, og det er hovedproblemet akkurat nå. Det eneste jeg kan tenke meg er om listen skulle ligget andre vei, altså speilvendt, med den lille kanten ut mot åpningen istedenfor innover, men det så ut på bruksanvisningen som om den skulle innover Anonymkode: 4d92f...027
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå