AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #21 Skrevet 12. april 2023 nøtta skrev (5 minutter siden): Er det en velger når eg velger et samlivsbrudd. Ingen selvfølge at den ene har mer rett på samvær enn den andre. Ammingen er iallfall ikke et argument da det ikke er et behov:) Når amming er anbefalt til barnet er to år så er det et argument jo Anonymkode: 67167...9c6 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #22 Skrevet 12. april 2023 Mamajune11 skrev (7 minutter siden): WHO anbefaler amming til 2år ❤️ Ja i utviklingsland ja. Men i vesten som vi har tilgang på rent drikkevann og næringsrik mat trenger vi ikke å amme så lenge Anonymkode: 79795...6da 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #23 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Fordi jeg vil flytte. Og vi prøver å avtale samvær Anonymkode: a5b36...6b7 Hvor vil du flytte? Hvorfor vil du flytte vekk? Hva har det med amming og gjøre? Bruker du at du ammer til å argumentere for at det er viktig at barnet flytter med deg? Om 6 mnd har det ingen betydning. Hvem var denne «noen»? Barnefar? Isåfall kan jeg forstå det litt. Anonymkode: 6a569...c22 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #24 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så da tviholder du på amming av et barn på 1.5 år slik at barnet skal være mest med deg? Anonymkode: 79795...6da Vel, det er ikke akkurat sånn at jeg planla å gå fra noen. Jeg ville nok ammet til 2 uavhengig av denne saken. Jeg tror det er bra for barnet å ha den kontakten med mor. Anonymkode: a5b36...6b7 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #25 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, det er ikke akkurat sånn at jeg planla å gå fra noen. Jeg ville nok ammet til 2 uavhengig av denne saken. Jeg tror det er bra for barnet å ha den kontakten med mor. Anonymkode: a5b36...6b7 Far er irrelevant? Anonymkode: 6a569...c22 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #26 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor vil du flytte? Hvorfor vil du flytte vekk? Hva har det med amming og gjøre? Bruker du at du ammer til å argumentere for at det er viktig at barnet flytter med deg? Om 6 mnd har det ingen betydning. Hvem var denne «noen»? Barnefar? Isåfall kan jeg forstå det litt. Anonymkode: 6a569...c22 Nei, bruker det ikke som hovedargument nei. Men du kan ærlig talt ikke tro at det er like naturlig for far å være mamma. Og ammebehovet ser jeg er der. Jeg tenker at det gir seg naturlig når ungen blir større, enten ved at jeg ikke vil eller ungen slutter å amme selv. Jeg ser at jeg må flytte lenger vekk ja, pga økonomi og jobbmuligheter m.m. Far tviholder på alle penga. Han innrømmer det ikke, men jeg har en sterk mistanke om at det er derfor han fremdeles bor med meg. Jeg for min del driter i huset, jeg syns mannen er så ufyselig at jeg brekker meg nå. Jeg vil bare vekk. Han er ikke interessert i meg, det har han ikke vært på mange år Anonymkode: a5b36...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #27 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Far er irrelevant? Anonymkode: 6a569...c22 Nei han er ufyselig. Det er mer passende Anonymkode: a5b36...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #28 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja i utviklingsland ja. Men i vesten som vi har tilgang på rent drikkevann og næringsrik mat trenger vi ikke å amme så lenge Anonymkode: 79795...6da Men det er en psykologisk bit her også da. Ikke glem den. Noen barn trenger å ammes.. Barn er ulike. Man kan «trekke et darwinistisk kort» og si både det ene og det andre om naturens råskap og den sterkestes rett osv. Men i det moderne samfunnet i dag så må man ikke utelukke det psykologiske.. Barn trenger kontakt og nærhet, og det er mest naturlig for dem at mamma ammer i allefall. Pappa kan sikkert gi litt nærhet han og, jeg utelukker det ikke.. meeeen.. amme kan han ikke, og amming er grunnleggende helt naturlig, selv om det ernæringsmessig er mulig å utelate det… Anonymkode: a5b36...6b7 1
Maleficenta Skrevet 12. april 2023 #29 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I dag sa noen at jeg ammer fordi jeg er eiersyk og så er jeg også en Hitler… Hva ville du svart på det? Anonymkode: a5b36...6b7 er dette samme mannen som i den tråden der mannen klager for at kona ammer? 1
Maleficenta Skrevet 12. april 2023 #30 Skrevet 12. april 2023 nøtta skrev (2 timer siden): Det er lite sammenheng her. Er denne "noen" barnefar som ønsker 50/50 fordeling? Og du nekter fordi du ammer? en 1.5 åring er for liten for 50/50 samvær uansett 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #31 Skrevet 12. april 2023 Maleficenta skrev (2 minutter siden): er dette samme mannen som i den tråden der mannen klager for at kona ammer? Kjenner ikke til den tråden, men han er definitivt en av de som har klager på ammingen min uavhengig av at jeg nå vil flytte fra han. Han ville at jeg skulle gi meg ved 6 mnd. Han fikk permisjonen min fordi vi tjente lite. Så egentlig ville han gi mme fra start, fordi han følte ikke jeg tjente inn nok siden jeg måtte pumpe på jobb og av og til hjem å amme i mellomtiden . Når jeg ser tilbake på det var det hele ganske sykt. Fordi vi tjente jo nok egentlig. Anonymkode: a5b36...6b7 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #32 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, bruker det ikke som hovedargument nei. Men du kan ærlig talt ikke tro at det er like naturlig for far å være mamma. Og ammebehovet ser jeg er der. Jeg tenker at det gir seg naturlig når ungen blir større, enten ved at jeg ikke vil eller ungen slutter å amme selv. Jeg ser at jeg må flytte lenger vekk ja, pga økonomi og jobbmuligheter m.m. Far tviholder på alle penga. Han innrømmer det ikke, men jeg har en sterk mistanke om at det er derfor han fremdeles bor med meg. Jeg for min del driter i huset, jeg syns mannen er så ufyselig at jeg brekker meg nå. Jeg vil bare vekk. Han er ikke interessert i meg, det har han ikke vært på mange år Anonymkode: a5b36...6b7 Hvis han ikke har vært interessert i deg på mange år, hvorfor fikk du barn med han da? Anonymkode: 79795...6da 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #33 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis han ikke har vært interessert i deg på mange år, hvorfor fikk du barn med han da? Anonymkode: 79795...6da Fordi jeg er gammel og fortjener et barn. Og fordi jeg ikke kan noe for at jeg har havnet budene situasjonen. Jeg har ønsket meg et barn over alt på jord de siste åra . Og man ser ikke hva folk er i stand til før det blir virkelig alvor , og det er det nå. Han prøver å nekte meg å flytte, og sier han skal ta ungen min, og at jeg er en dårlig mor og stedet blir en lett sak for barnevernet.. jeg vil langt vekk fra hele ham jeg, langt langt vekk. Anonymkode: a5b36...6b7 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. april 2023 #34 Skrevet 13. april 2023 (endret) Ammingen i seg selv er ikke det viktigste. Du kan pumpe og gi med melk til far. Barnet trenger begge foreldrene så å holde igjen samvær pga pupp er i mine øyne, ikke til barnets beste. Endret 13. april 2023 av WhisperingWind
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. april 2023 #35 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fordi jeg er gammel og fortjener et barn. Og fordi jeg ikke kan noe for at jeg har havnet budene situasjonen. Jeg har ønsket meg et barn over alt på jord de siste åra . Og man ser ikke hva folk er i stand til før det blir virkelig alvor , og det er det nå. Han prøver å nekte meg å flytte, og sier han skal ta ungen min, og at jeg er en dårlig mor og stedet blir en lett sak for barnevernet.. jeg vil langt vekk fra hele ham jeg, langt langt vekk. Anonymkode: a5b36...6b7 Han har like mye rett til barnet som du. At du ikke liker han spiller ingen rolle så lenge han ikke utgjør fare for omsorgssvikt mot barnet.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #36 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fordi jeg er gammel og fortjener et barn. Og fordi jeg ikke kan noe for at jeg har havnet budene situasjonen. Jeg har ønsket meg et barn over alt på jord de siste åra . Og man ser ikke hva folk er i stand til før det blir virkelig alvor , og det er det nå. Han prøver å nekte meg å flytte, og sier han skal ta ungen min, og at jeg er en dårlig mor og stedet blir en lett sak for barnevernet.. jeg vil langt vekk fra hele ham jeg, langt langt vekk. Anonymkode: a5b36...6b7 Du ønsket deg barn så da fikk du det med en som ikke har interessert i deg på flere år. Selvfølgelig så er mannen i mot at du flytter, han vil se barnet hans han også. Du får håpe han ikke går mot deg med advokat da. Anonymkode: 79795...6da 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå