Gå til innhold

Salg av hus og ingen på visning.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være noe med annonsen? Jeg har sett flere tilfeller hvor megler har huket av feil og feks valgt leilighet istedet for hus. Eller ikke lagt inn antall soverom ( da registreres det som 0). Da kommer ikke boligen opp hvis potensiell kjøper har et søk på finn på hus med 3 soverom. 

Anonymkode: 31cc9...be8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du over ser dette, gir du da beskjed til megler? Det er jo alvorlige feil!

AnonymBruker
Skrevet

Opplever at takstmenn og meglere er som fulle sjømenn når dem setter pris. De har ikke peiling på hvordan prisutviklingen er i område hvor jeg bor i. De mente min bolig hadde steget med over 600k de siste 7 årene, men jeg visste at den maks hadde steget med 100k og knapt nok det. Hvem tror du hadde rett? joda d var meg. Samme med naboer i strøket.

Anonymkode: ce658...848

AnonymBruker
Skrevet

La ut mai i fjor, solgte mars i år. Til 400.000 under takst. Kunne ha ventet lengre, pga ikke hastverk. Kun en visning hadde to på visning, resten i 0. Så en av de to første endte opp med å kjøpe det tilslutt

Anonymkode: 75030...570

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Huff, ekkelt. Jeg solgte før jeg kjøpte, men det var ikke noe særlig det heller. Å lure på om man har et hjem til seg og barnet er skummelt det og.

Anonymkode: d09cf...620

Ja, skummelt det også. Vi fant tilfeldig et hus vi falt pladask for. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å selge før nærmere sommeren samtidig som vi så etter et annet hus. Men vi tok sjansen i og med boligere her går som bare det. Det blir jo solgt, men bare slitsomt med visninger, usikkerheten osv 😕

Ts

Anonymkode: a5df5...b5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan det være noe med annonsen? Jeg har sett flere tilfeller hvor megler har huket av feil og feks valgt leilighet istedet for hus. Eller ikke lagt inn antall soverom ( da registreres det som 0). Da kommer ikke boligen opp hvis potensiell kjøper har et søk på finn på hus med 3 soverom. 

Anonymkode: 31cc9...be8

Takk for tips, jeg gikk igjennom, men fant ingen feil.

Jeg mistenker at bildene ikke gjenspeiler huset og området. Vi skal ta nye bilder snart. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Opplever at takstmenn og meglere er som fulle sjømenn når dem setter pris. De har ikke peiling på hvordan prisutviklingen er i område hvor jeg bor i. De mente min bolig hadde steget med over 600k de siste 7 årene, men jeg visste at den maks hadde steget med 100k og knapt nok det. Hvem tror du hadde rett? joda d var meg. Samme med naboer i strøket.

Anonymkode: ce658...848

Vi har bevisst valgt megler som kjenner området godt og snakket med flere meglere. Og både disse, taksmann og tidligere boliger som er solgt her gjenspeiler prisen. 

Men ja, jeg har vært borti meglere/takstmenn som har bommet helt. Det tror jeg ikke er tilfelle her. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 14.49):

Er det lenge siden? Gikk den under takst? 

Synes det er så rart i og med dette er et svært attraktivt område hvor prisstigningen er skyhøy. Folk står omtrent i kø for å få flyttet hit og dette er et av de få husene uten innsyn fra alle kanter. 

Ja, skikkelig kjipt. Alle er like overasket som oss og vi klør oss litt i hodet nå. 

Ts

Dere har lagt det ut til for høy pris rett og slett.

Anonymkode: 47c94...bf4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg mistenker at bildene ikke gjenspeiler huset og området. Vi skal ta nye bilder snart. 

Vi har bevisst valgt megler som kjenner området godt og snakket med flere meglere. Og både disse, taksmann og tidligere boliger som er solgt her gjenspeiler prisen. 

Men ja, jeg har vært borti meglere/takstmenn som har bommet helt. Det tror jeg ikke er tilfelle her. 

Ts

Det spiller jo ingen rolle hva resten av boligene har gått for tidligere når ingen er interessert i å kjøpe deres til den prisen 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det spiller jo ingen rolle hva resten av boligene har gått for tidligere når ingen er interessert i å kjøpe deres til den prisen 🤷🏼‍♀️

Det er ikke alltid prisen som er feil selv om det selvfølgelig kan være tilfelle. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Jeg som skrev vi måtte ned 400 000. Vi la ut akkurat når renta gikk opp. I samme område gikk boliger oppi en mill over takst,  vi lå allerede 500k under, pga endel å gjøre. Mens husene som gikk for 500k mer , rev ut alt som man hadde måtte gjøre med vårt også. Men markedet stoppet helt opp i det området.  Og fortsatt stille.  Huset ligger 5 min gange fra sentrum, skole, idrettsanlegg , tur områder og akebakke. Sånn sett midt i smørøyet , og med stor hjørne tomt, samt skjermet for innsyn 

Anonymkode: 75030...570

AnonymBruker
Skrevet

Folk er følger strømmen og ønsker å kjøpe når markedet er på topp. 

Anonymkode: aadad...888

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...