Gå til innhold

Fyrstikker


Tinken

Anbefalte innlegg

:ler: Jeg synes også det er irriterende at brukte stikker legges tilbake i esken, men samtidig er jeg for lat til å gå fra stua til kjøkkkenet for å hive en stikke... jeg har en genial løsning: Jeg har fyrstikkesken i en fin liten blikkboks (har vært drops i den en gang). De brukte stikkene legges i boksen, og tømmes innimellom. Jeg er ikke plaget med at sot fester seg på selve fyrstikkesken, heller, så denne løsningen er jeg fornøyd med.

Wow! *imponert over detaljstyringsnivået* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Jeg synes også det er irriterende at brukte stikker legges tilbake i esken, men samtidig er jeg for lat til å gå fra stua til kjøkkkenet for å hive en stikke... jeg har en genial løsning: Jeg har fyrstikkesken i en fin liten blikkboks (har vært drops i den en gang). De brukte stikkene legges i boksen, og tømmes innimellom. Jeg er ikke plaget med at sot fester seg på selve fyrstikkesken, heller, så denne løsningen er jeg fornøyd med.

Med et slikt detaljert system får jeg inntrykk av at fyrstikkbruken i din husstand er eksepsjonelt stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg synes også det er irriterende at brukte stikker legges tilbake i esken, men samtidig er jeg for lat til å gå fra stua til kjøkkkenet for å hive en stikke... jeg har en genial løsning: Jeg har fyrstikkesken i en fin liten blikkboks (har vært drops i den en gang). De brukte stikkene legges i boksen, og tømmes innimellom. Jeg er ikke plaget med at sot fester seg på selve fyrstikkesken, heller, så denne løsningen er jeg fornøyd med.

Er det ikke egentlig like greit med en lighter eller (peis)tenner av noe slag? :klø:

Kanskje ikke like miljøvennlig men...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger putter man den brukte fyrstikken tilbake i eska før den er skikkelig slukna. Da hører man først en jævlig freselyd shhshhhhhsshhssh, før hele eska flammer opp. Av og til er man på besøk hos gamle tanter med golvtepper og rokokkomøbler når dette skjer, og da kan man ikke slippe eska, men må holde på den helt til alt er brent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
T-lys tenner du jo med å tenne på et lys da for så å holde de andre inntil det første, ett etter ett.

kan ikke alltid det skjønner du., Jeg har noe telysholdere hvor lyset må på plass før jeg kan tenne det, ellers slukker det på veien ned etterpå. Jeg har åtte av de holderne.. ellers gjør jeg som du sier.

Bruker for det meste lighter nå da, men når Liten har vært hjemme må jeg alltid kjøpe ny fordi de havner hos henne på mystisk vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christineemily

NullHull: Nei, det er ikke like greit med en lighter, for det er det baaare røykere som har!!! Og den kategorien stiller ikke jeg i!!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NullHull: Nei, det er ikke like greit med en lighter, for det er det baaare røykere som har!!! Og den kategorien stiller ikke jeg i!!!  :frustrert:

Det er lov å anskaffe lighter selv om man ikke røyker, vet du ;) Men vel så bra hva gjelder å tenne på stearinlys/telys osv. er å kjøpe seg en peistenner, for den har langt skaft og da kommer du til overalt :Nikke: Det kan du vel ha, uten å føle at du blir stemplet som noe så skittent og usmakelig som en røyker, eller :smoke: ?

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger putter man den brukte fyrstikken tilbake i eska før den er skikkelig slukna. Da hører man først en jævlig freselyd shhshhhhhsshhssh, før hele eska flammer opp. Av og til er man på besøk hos gamle tanter med golvtepper og rokokkomøbler når dette skjer, og da kan man ikke slippe eska, men må holde på den helt til alt er brent ut.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
NullHull: Nei, det er ikke like greit med en lighter, for det er det baaare røykere som har!!! Og den kategorien stiller ikke jeg i!!!  :frustrert:

Jeg har ikke røyket på tjueen år og jeg har kjøpt og kjøper stadig lightere, nettopp pga alle lysene jeg liker å tenne. Liten stikker av med dem når hun er hjemme, så jeg må stadig kjøpe nye, men det er så... Som nødløsning har jeg fyrstikker i skapet til de gangene jeg altså ikke finner lighteren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...