Tinken Skrevet 2. januar 2006 #1 Skrevet 2. januar 2006 (endret) Har et spørsmål angående et stort irritasjonsmoment; Hvorfor i svarte granskauen legger man brukte fyrstikker tilbake i esken? Endret 2. januar 2006 av Tinken
LilleBille Skrevet 2. januar 2006 #2 Skrevet 2. januar 2006 Tja si det .. utrolig irriterende .. spesielt når man ikke en gang kan skylde på andre
Gjest Gjesta Skrevet 2. januar 2006 #3 Skrevet 2. januar 2006 Tja si det .. utrolig irriterende .. spesielt når man ikke en gang kan skylde på andre ← Fordi man ikke skal kaste dem i bosset, og ikke helt vet hvor man skal gjøre av dem. Og det er enkelt å legge dem tilbake. Løsningen blir jo å legge dem motsatt vei da. Slik at man ser hvilke som er brukt med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #4 Skrevet 2. januar 2006 Det er jo ikke akkurat mindre brannfarlig å legge de i esken. Tenk om den ikke var helt slukket og antenner de andre fyrstikkene. Blir ganske stor flamme av det. Jeg legger den på kjøkkenvasken eller holder den litt under springen.
Hu i Svingen Skrevet 2. januar 2006 #5 Skrevet 2. januar 2006 Fordi det er drit irriterende med brukte fyrstikker som ligger og slenger vel...
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #6 Skrevet 2. januar 2006 Fordi det er utviklet seg til en genfeil i oss(stammer fra gamledager da man sparte på alt som kunne brukes omigjen -> tenne nye stearinlys ved å bruke brukt fyrstikk og få fyr fra ovnen, et annet lys etc.) ? Så selv om vi idag har lightere og ubegrenset tilgang på fyrstikker, så gjør vi det likevel ubevisst.
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2006 #7 Skrevet 3. januar 2006 Jeg skyller dem i vasken og kaster dem i søpla jeg. Eller rett i peisen.
Trampe Skrevet 3. januar 2006 #8 Skrevet 3. januar 2006 Jeg skyller dem i vasken og kaster dem i søpla jeg. Eller rett i peisen. ← Jeg også. Svovelet (eller hva det antenningsstoffet de bruker heter) er jo uansett brukt opp da de ble antent, så jeg ser ikke problemet med å kaste de i søpla hvis man er garantert at de er slukket.
Gjest christineemily Skrevet 3. januar 2006 #9 Skrevet 3. januar 2006 eeehhh... ..jeg putter de tilbake i esken igjen jeg...Jeg får skyde på :klø: latskap ?
asterix Skrevet 3. januar 2006 #10 Skrevet 3. januar 2006 Har aldri lagt ei brukt fyrstikk tilbake i esken noen gang. Trodde det var noe som bare gamle rullingsrøykende gubber før i tiden gjorde jeg. Bare slike jeg har sett gjøre det i hvertfall...
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #11 Skrevet 3. januar 2006 Det som irriterer meg mer enn brukte fyrstikker i esken, er det faktum at de er så innsatt med brennbare stoffer at de brenner meg på fingeren før jeg kommer til det fjerde te-lyset. Jeg bruker jo en halv eske bare for å få tent noen få lys her i huset.
Tinken Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #12 Skrevet 3. januar 2006 Det som irriterer meg mer enn brukte fyrstikker i esken, er det faktum at de er så innsatt med brennbare stoffer at de brenner meg på fingeren før jeg kommer til det fjerde te-lyset. Jeg bruker jo en halv eske bare for å få tent noen få lys her i huset. ← Endelig en til som har det problemet. Jeg sverger til lighter, eller får andre som behersker fyrstikkene og IKKE legger dem tilbake i esken til å tenne på lysene.
asterix Skrevet 3. januar 2006 #13 Skrevet 3. januar 2006 Det som irriterer meg mer enn brukte fyrstikker i esken, er det faktum at de er så innsatt med brennbare stoffer at de brenner meg på fingeren før jeg kommer til det fjerde te-lyset. Jeg bruker jo en halv eske bare for å få tent noen få lys her i huset. ← T-lys tenner du jo med å tenne på et lys da for så å holde de andre inntil det første, ett etter ett.
Gjest christineemily Skrevet 4. januar 2006 #14 Skrevet 4. januar 2006 Men jeg har funnet løsningen på "brenner-meg-alltid-på-fingrene-problemet"! Nitedals hjelpestikker har kommet med noen ekstra lange fyrstikker nå , funker utmerket til telys-tenning! Jeg putter de like fullt tilbake i esken etterpå da... Og du Asterix: Det gjør meg ikke til en gammel rullingsrøykende gubbe ! Har aldri prøvd å røyke i heeele mitt liv!!!
Gjest Catwoman Skrevet 4. januar 2006 #15 Skrevet 4. januar 2006 Tja si det .. utrolig irriterende .. spesielt når man ikke en gang kan skylde på andre ← Det som irriterer meg mer enn brukte fyrstikker i esken, er det faktum at de er så innsatt med brennbare stoffer at de brenner meg på fingeren før jeg kommer til det fjerde te-lyset. Jeg bruker jo en halv eske bare for å få tent noen få lys her i huset. Lighter er tingen
Tinken Skrevet 4. januar 2006 Forfatter #16 Skrevet 4. januar 2006 Merksnodig at man som regel ikke finner lighteren når den trengs, men fyrstikker finner man alltid. Sånn er det i allefall i hustanden min.
LilleBille Skrevet 4. januar 2006 #17 Skrevet 4. januar 2006 Merksnodig at man som regel ikke finner lighteren når den trengs, men fyrstikker finner man alltid. Sånn er det i allefall i hustanden min. ← .. men desverre er alle i esken brukt
Laina Skrevet 4. januar 2006 #18 Skrevet 4. januar 2006 Er det ingen av dere som har forstått at fyrstikkene skal legges MOTSATT VEI i esken når de er brukt????
LilleBille Skrevet 4. januar 2006 #19 Skrevet 4. januar 2006 Er det ingen av dere som har forstått at fyrstikkene skal legges MOTSATT VEI i esken når de er brukt???? ← Klart vi har .. - og til slutt ligger alle feil vei
wok Skrevet 4. januar 2006 #20 Skrevet 4. januar 2006 Jeg synes også det er irriterende at brukte stikker legges tilbake i esken, men samtidig er jeg for lat til å gå fra stua til kjøkkkenet for å hive en stikke... jeg har en genial løsning: Jeg har fyrstikkesken i en fin liten blikkboks (har vært drops i den en gang). De brukte stikkene legges i boksen, og tømmes innimellom. Jeg er ikke plaget med at sot fester seg på selve fyrstikkesken, heller, så denne løsningen er jeg fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå