Gå til innhold

Når skifter dere til sommerdekk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjører piggfritt. Pleier alltid å skifte etter påskeferien på hytta, men usikker nå. Hovedveier bare, men noen småveier har litt restsnø og is. Har vært lang vinter. Bor på Lier mellom Drammen og Asker. Vente til slutten av April?

Anonymkode: 0b82e...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner å merke vårfølelsen i Trondheim i hvert fall, så blir sikkert neste uke eller noe. Kjører for det meste bare hovedveier uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Takk for svar. Kjører mest hovedveier, men kjører barna også inn på småveier for å levere og hente på private veier som det fortsatt er snø og is på. Må bestille dekkskifte og vurderer om det feks er greit om 14 dager. Første år som alene, vanligvis tok exmannen dette, så litt ukjent for meg å vurdere dette året. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter til 17. mai, for jeg kjører piggfritt, og det er så dumt hvis det kommer snø etter at jeg har skiftet. I fjor ventet jeg helt til slutten av juni før jeg skiftet, for jeg er så lat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skifte førstkommende fredag. Har piggdekk så jeg kan vel ikke drøye stort lenger enn det 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CAPS LOCK skrev (3 minutter siden):

Jeg venter til 17. mai, for jeg kjører piggfritt, og det er så dumt hvis det kommer snø etter at jeg har skiftet. I fjor ventet jeg helt til slutten av juni før jeg skiftet, for jeg er så lat 

Takk for svar. Slites ikke vinterdekkene hvis man kjører for lenge på de på bare veier? Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
MiominMio skrev (Akkurat nå):

Tenker jeg skifter mine dekk nå til neste uke en gang. Kjører piggfritt her også.

Hvor er her? Skal jeg muligens bare bestille for neste uke? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjører med sommerdekk året rundt. Siden 2012.

Men her jeg bor kommer det verken snø eller minusgrader. 😄 

Anonymkode: 9f3af...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor er her? Skal jeg muligens bare bestille for neste uke? Ts

Er på Vestlandet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Slites ikke vinterdekkene hvis man kjører for lenge på de på bare veier? Ts

Jeg har ikke hørt noe om at de slites mer på bare veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skifter ikke før jeg er helt trygg på at det ikke kommer en frostnatt med glatte veier. Så jeg ser ikke på dato , jeg ser på værmelding. 

Anonymkode: ed0db...6cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med pigg og har skiftet i dag, pleier å skifte når vi har unnagjort påskeferien

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi skal skifte til sommerdekk på den ene bilen rundt 1. mai. Den andre får ha piggdekk til det er mulig å kjøre over fjellet uten, altså rundt St. Hans… Bor i et snøhull av dimensjoner, første året jeg bodde her lå det snø helt ned til sjøen i midten av mai.

Anonymkode: b714e...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på fjellet i Sør-Norge. Skifter etter 17. mai. Kjører med piggdekk og må over to fjelloverganger to ganger daglig for å komme til og fra jobb.

Dekkene slites jo hardt fordi det er mye bar asfalt utover våren, men har ikke så fleksibel hverdag at jeg bare kan bli hjemme en dag eller to når det snør.

Alle lokale her jeg bor venter med å legge om til etter 17. mai. Hyttefolk og turister kommer gjerne på sommerdekk til påske og blir overrasket når de ikke kommer seg hjem igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor også i Oslo-området, og skal skifte neste uke. Skifter vanligvis midten av april. Men kjører ikke småveier da, og i verste fall kan jeg la bilen stå om det skulle dukke opp en frostnatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Piggfritt) ca 18 April da skal jeg skifte om til sommerdekk sammen med oppsmøring av calipere og skifte av bremseklosser på framaksel samt lete etter ledningsbrudd i hjulbue :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor langt inni indre Agder. Er såpass ustabilt at det blir nok en måned til jeg kan skifte ut piggdekkene.

Anonymkode: 99e23...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...