shakini Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Har en stekepanne fra Le Creuset som plutselig alt har begynt å svi seg i. Tror det er fordi samboeren min vasker den med såpe hele tiden? Har forsøkt å sette den inn med olje, men det virker ikke som det hjelper. Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å redde den?
shakini Skrevet 11. april 2023 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2023 1 minutt siden, ajarRun said: LeCruset er emaljert. Ja det er den tror jeg. Hva kan jeg gjøre da?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 De har sitt eget vaskemiddel du kan bruke for å få pannene rene, så må dere bare bruke nok olje/smør når dere steiker så det ikke brenner seg. Emaljen blir jo slitt om en bruker metallredskap eller skurer de Anonymkode: c8f66...782
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 Min LE Cruset panne har ikke emalje inni. Jeg vasker aldri jernpanne med såpe! Bare med varmt vann. Hvis noe sitter fast la den stå med vann en stund så løser det seg opp. Skyld og vask med varmt vann. Tar litt olje på et papir og smører i pannen før jeg setter den vekk. Anonymkode: 0d186...809 1
ajarRun Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 shakini skrev (46 minutter siden): Ja det er den tror jeg. Hva kan jeg gjøre da? Vask den og slutt å smøre den inn med olje. Les råd for emaljert syøpjern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå