AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #61 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Scampiwok. En pakke frossen scampi, en pakke frosne wokgrønnsaker, en pose woksaus, en pakke eggnudler. Olje i en panne. Kok opp nuddelvann. Scampi og grønnsaker i panna, middels varme. Legg i nudlene i vannet. I mens der freser/koker henger jeg opp dagens våte tøy fra Bhg og skole, setter matbokser i oppvaskmaskina, dekker bordet. Wok saus i panna, sil av nudler, hiv de i panna. La stå i ett min til. Sånn! Anonymkode: bd65d...042 Må du rense scampiene eller er de ferdigrensede? Hvor kjøper du disse? Har lyst til å prøve. Anonymkode: e40b5...bc9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #63 Skrevet 11. april 2023 Brennsnut er også en favoritt. Lapskausblanding + ertestuing + vossakorv. Ca 2 minutter i effektiv tid. Anonymkode: d47df...e5b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #64 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må du rense scampiene eller er de ferdigrensede? Hvor kjøper du disse? Har lyst til å prøve. Anonymkode: e40b5...bc9 Ikke meg du spør. Men jeg kjøper ferdig rensede scampi i løsvekt fra Rema. Anonymkode: d47df...e5b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #65 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tillegg: Trådtittel er ellers "Hva er den enkleste middagen du lager?" Da tenker jeg at svaret må innbefatte et minimum av tilberedning fra den som svarer - og da kan man ikke si salat fra salatbaren i butikken, liksom. Når jeg virkelig skal gjøre det enkelt og ikke orker å bruke noe tid på kjøkkenet kjøper jeg takeaway. Men det er jo ikke den enkleste middagen jeg LAGER. Anonymkode: fe295...039 Jeg ser den. 😅 Jeg synes bare ikke at oppskrifter der man må hakke og skrelle masse grønnsaker og koke ting i 2-3 kjeler samtidig er enkelt. Da vil jeg heller kalle det en vanlig middag. Anonymkode: c4ba8...614 6
Perelandra Skrevet 11. april 2023 #66 Skrevet 11. april 2023 Perelandras latmannsgryte Like deler av amerikansk grønnsakblanding og lapskausblanding kokes sammen med litt vann, en buljongterning og en skvett med fløte. Eventuelt kan man tilsette pølsebiter, eller biter av laksefilet, men jeg spiser retten gjerne vegetarisk 1
Misanthropis Skrevet 11. april 2023 #67 Skrevet 11. april 2023 Definitivt Stek. Lam, reinsdyr eller okse, like lett. Som nå i påsken, lammestek i ovnen en time, så saltpoteter inn resten av tiden, og et fat med grønnsaker de siste 30 min. Alt gjør seg selv, bare røre sammen saus av kraften til sist ,og la den putte litt mens steken hviler og man dekker bord.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #68 Skrevet 11. april 2023 Forskjellig hva folk legger i enkelt. Jeg lager ikke Toro eller Grandiosa fordi det er enkelt men en gang i blandt fordi det er bare det jeg har i hus eller er det jeg har lyst på . Det meste av mat er enkel om man har alt i hus og har planlagt. Mat fra bunnen er og enkel om man har planlagt det. En god suppe tar tjue minutt å lage. Laks med gode grønsaker, ikke frosne, er kjapt å slenge i ovnen. Kjøttdeig tar noen minutter å steke og så putter man oppi det man har i kjøleskapet. Det handler mest om å gidde. Anonymkode: 22df0...1c6 1
Chili bird Skrevet 11. april 2023 #69 Skrevet 11. april 2023 Hvis jeg skal lage noe raskt som samtidig ikke er altfor usunt går jeg for denne: Stek en bit salmalaks i panna. Serveres med skivede søte cherrytomater, høvlet parmesan, basilkum og litt olivenolje. Max 10 min. 2
Lill3My Skrevet 11. april 2023 #70 Skrevet 11. april 2023 En boks hermetiske tomater, en sei-blokk, løk og oliven - rett inn i ovnen og ta-da! gjerne med noe mer grønnsaker eller sidesalat, ris eller potet om du vil og ikke er en lav-karbo-er
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #71 Skrevet 11. april 2023 Carbonara er faktisk blitt min favoritt-superkjapp-middag! Eneste som tar litt tid er jo kutting av bacon/pancetta og å raspe parmesan. 😍 Anonymkode: 2aec9...0ab
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #72 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ikke meg du spør. Men jeg kjøper ferdig rensede scampi i løsvekt fra Rema. Anonymkode: d47df...e5b Da kan man putte de i fryseren hjemme og bare hive i panna når det skal brukes uten og tine eller rense noe i forkant? De grå? Hives du i panna med frossen grønsaker og de blir ikke soggy og seige? Anonymkode: e40b5...bc9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #73 Skrevet 11. april 2023 Spagetti og kjøttdeig Ferdigpizza Pølser i brød 🤷♀️😂 Anonymkode: 56b47...681
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #74 Skrevet 11. april 2023 Pasta med pesto og spekeskinke. Anonymkode: 8f0ce...03f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #75 Skrevet 11. april 2023 Fiskeburger eller hamburger. Evt salatburger😅 Anonymkode: fd4b0...727
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #77 Skrevet 11. april 2023 Koker opp pasta tagliatelle, heller ut vannet, hiver oppi ferdig kokt scampi fra butikken, litt cream freiche, cayennepepper og sitronsaft. Surrer rundt med en skje til scampi er gjennomvarm. Ferdig. Beste jeg vet også. Anonymkode: b9f59...854
Rucula Skrevet 11. april 2023 #78 Skrevet 11. april 2023 Fiskepinner i airfryer, kokt ris, koke erter og salat
Nattehimmel Skrevet 11. april 2023 #79 Skrevet 11. april 2023 1. Nudler med god mengde wokgrønnsaker og edamame-bønner fra frysedisken 2. Toro blomkålsuppe + en oppkuttet blomkål + 2x laksefilet i biter. 3. Fiskepinne-taco med det jeg har tilgjengelig i kjøleskap/frys. Ofte: Fiskepinner, tacolefser, revet gulrot, revet agurk i yoghurt (tzatziki), kanskje tomatsalsa. Om jeg har avokado i hus så er denne varianten også veldig god: https://kiwi.no/oppskrifter/fisk/fiskepinnetaco/ 4. Omelett med whatever fyll jeg har i kjøleskapet. F.eks ost, tomat, stekt sopp/ og purre + salat og gjerne chips på siden. 5. Ristet grovbrød med ost, tomatbønner, stekt egg på toppen. Hilsen småbarns-(alene)forelder
Pal Fungi Skrevet 11. april 2023 #80 Skrevet 11. april 2023 Makaroni med oppkuttet trønderfår og smeltet ost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå