AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #41 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det noen kaller "enkel middag" her er iallfall ikke hva jeg ville kalt enkelt. 🙃 Det enkleste jeg lager er pølser med brød. Eventuelt å kjøpe noe fra salatbaren på butikken. 😂 Anonymkode: c4ba8...614 Enig. Dette er en tråd som er velegnet for snikete selvskryt. Det enkleste jeg lager må nok være pølse og lompe. Alternativt fiskeburger med fiskekaker, burgerbrød og en pose ferdigkuttet salat. Anonymkode: 687d8...e68 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #42 Skrevet 11. april 2023 Ferdiggrillet kylling fra butikken og ferdig potetsalat. Anonymkode: 97d0c...00e 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #43 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig. Dette er en tråd som er velegnet for snikete selvskryt. Det enkleste jeg lager må nok være pølse og lompe. Alternativt fiskeburger med fiskekaker, burgerbrød og en pose ferdigkuttet salat. Anonymkode: 687d8...e68 Det er ikke jo selvskryt fra andres side bare fordi du finner ut at det finnes folk som legger lista et annet sted enn deg når det gjelder middagslaging, inkl når de gjør det enkelt. Det betyr bare at folk er forskjellige også på dette feltet, og at noen bruker med tid og krefter på matlaging enn feks deg. Du prioriterer vel bare noe annet da? Anonymkode: fe295...039 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #44 Skrevet 11. april 2023 Tillegg: Trådtittel er ellers "Hva er den enkleste middagen du lager?" Da tenker jeg at svaret må innbefatte et minimum av tilberedning fra den som svarer - og da kan man ikke si salat fra salatbaren i butikken, liksom. Når jeg virkelig skal gjøre det enkelt og ikke orker å bruke noe tid på kjøkkenet kjøper jeg takeaway. Men det er jo ikke den enkleste middagen jeg LAGER. Anonymkode: fe295...039 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #45 Skrevet 11. april 2023 Suppe. Kapp det du har - stapp det i en gryte. Dekk med vann (og kraft). Krydre. La putre. Husk å lage 3-5 ganger så mye som familien spiser til en middag - suppe tar nemlig null til å tilberede og blir bedre for hver dag som går. Vipps så har dere middag hele uka, på en halvtime i kjøkkenet. Anonymkode: 37b64...f48
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #46 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Enig. Dette er en tråd som er velegnet for snikete selvskryt. Det enkleste jeg lager må nok være pølse og lompe. Alternativt fiskeburger med fiskekaker, burgerbrød og en pose ferdigkuttet salat. Anonymkode: 687d8...e68 Hvem ville brukt ordet «lage» om pølse i lompe? Du åpner en påsa lomper og en påsa pølser og legger den ene i den andre. Det involverer ingen «laging». Skal du lage noe så må du nettopp - lage det. Å åpne noe er ikke å lage det. Følger vi den logikken så kan jo jeg påberope meg å ha laget sofaen min? Jeg har unektelig pakket den ut. Eller så har jeg egenhendig laget all kunsten i huset mitt. Jeg har åpnet og pakket ut samtlige. Anonymkode: 37b64...f48 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #47 Skrevet 11. april 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem ville brukt ordet «lage» om pølse i lompe? Du åpner en påsa lomper og en påsa pølser og legger den ene i den andre. Det involverer ingen «laging». Skal du lage noe så må du nettopp - lage det. Å åpne noe er ikke å lage det. Følger vi den logikken så kan jo jeg påberope meg å ha laget sofaen min? Jeg har unektelig pakket den ut. Eller så har jeg egenhendig laget all kunsten i huset mitt. Jeg har åpnet og pakket ut samtlige. Anonymkode: 37b64...f48 Spiser du pølser uten noen tillaging? Jeg pleier å steke eller grille i hvertfall Anonymkode: 97d0c...00e 5
Brunhilde Skrevet 11. april 2023 #48 Skrevet 11. april 2023 Noe av det enkleste jeg lager er stekt ris. Enkelt fordi jeg (nesten) alltid har ferdigkokt ris i fryseboksen og fordi det er en middag som tar liten tid å lage. Pasta med pesto, røyket laks og oliven. Koker pasta, heller av vannet, blandet i de andre ingrediensene. Tar den tiden det tar å koke pastaen. Har du noen kapersbær på lur, så er det veldig godt å toppe med. Pytt i panne, stekt løk, poteter fra i går, litt kjøttdeig eller bacon, kanskje sopp eller paprika hvis jeg har og et speilegg på toppen.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #49 Skrevet 11. april 2023 Fersk fylt pasta må koke 3-5 min. Hiver oppi noe skinke, kjøttboller etc, slår av vannet, hiver over et egg og fløte. Har jeg vårløk hakker jeg litt og har oppi. Anonymkode: 1cc2c...091
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #50 Skrevet 11. april 2023 Noe av det enkleste er nok Cacio e pepe. Anonymkode: bc342...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #52 Skrevet 11. april 2023 Steinbitt fiskekaker på Meny. Har alltid en gjeng av disse i fryseren. Inn i ovnen med et pitabrød. Fiskeburgere stappes inn i pitabrødet med salat, paprika, agurk eller hva nå enn jeg har og rømmedressing. Makaroni med ost. Koker hurtig makaroni eller annen pasta rører inn smør og ost evt andre ting om jeg har. Salt, pepper og chillikrydder. Ferdigmat som feks fryst ris og grønnsaker fra bla Rema, pizza, supper osv. Ostesmørbrød Anonymkode: e40b5...bc9 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #54 Skrevet 11. april 2023 Sett bort fra rester, frysermåltider, fastfood og takeaway. Slow cooker suppe. Hev oppi grovhakket løk, hvitløk, buljong, vann, krydder, tomatpure og hermetiserte tomater for noen timer siden. Kjører den så glatt med stavmikser, og hiver oppi litt pasta siste halvtimen. Er ca 3 minutter med aktiv jobb. Anonymkode: d47df...e5b
Frøkenfryden Skrevet 11. april 2023 #55 Skrevet 11. april 2023 Fiskekaker i lompe. Eller karbonade i lompe. Muligens med litt tomat og agurk til eller andre grønnsaker jeg hakker på to minutter.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #56 Skrevet 11. april 2023 Absolutt enkleste må være bakte poteter i mikroen. Skjær kryss i, eller stikk med en gaffel, før du kjører de i mikroen. Tar ca 10 min i vår. Litt smør, krydder, rømme, og hva vi måtte ha av grønt og kjøtt oppi. Om så skinkepålegg. Skal jeg være fancy skjæres potetene i båter, legges ut over på fat, dryss over olje og salt/krydder. Blir godt som både mettende snacks og tilbehør. Mikroen kan generelt brukes til mye mer enn å varme rester og popcorn Dampkoker både laks og kyllingfilet i den (dampkokelokk er billig investering) for kjappe hverdagsmiddager til en. Anonymkode: b1138...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #57 Skrevet 11. april 2023 Pommes frites og kyllinglår/-vinger. Bare krydringen som er forberedelser, resten gjør seg selv i stekeovnen. Anonymkode: 4b8aa...f72
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #58 Skrevet 11. april 2023 IneT skrev (1 time siden): Lyst å dele oppskrift på den linsebolognesen? 200 g spaghetti 100 g cherrytomater 100 g hakket tomater med basilikum og oregano 1 stk rødløk 3 fedd hvitløk 100 g spinat (valgfri) 1 ts chiliflak 1 ss balsamicoeddik 2 ss buljongpulver 8-9 dl vann 2 ss olivenolje 1 dl tørre røde spiltlinser salt og pepper •Del cherrytomatene i to og rødløken i halvsirkler. Finhakk hvitløk og chili og grovhakk spinaten. •Bruk en vid kjele. Brekk gjerne spaghettien i to og ha alle ingrediensene i kjelen. •Kok under jevnlig omrøring i 8–10 minutter til spaghettien er al dente og vannet er kokt inn. •Smak til med salt og pepper Anonymkode: dea1c...b0c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #59 Skrevet 11. april 2023 Laks, rotgrønnsaker fra pose og bacon. Legger alt på en stekeplate, tar ca. like lang tid å steke som en grandis, men mye sunnere. Anonymkode: 7cbd9...826
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #60 Skrevet 11. april 2023 Scampiwok. En pakke frossen scampi, en pakke frosne wokgrønnsaker, en pose woksaus, en pakke eggnudler. Olje i en panne. Kok opp nuddelvann. Scampi og grønnsaker i panna, middels varme. Legg i nudlene i vannet. I mens der freser/koker henger jeg opp dagens våte tøy fra Bhg og skole, setter matbokser i oppvaskmaskina, dekker bordet. Wok saus i panna, sil av nudler, hiv de i panna. La stå i ett min til. Sånn! Anonymkode: bd65d...042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå