Gå til innhold

Hva er den enkleste middagen du lager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsk med ertepure og bacon, tar vel ca 10min

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den aller enkleste middagen jeg lager er biff stroganoff i crock-pot. Er bare å slenge ingrediensene oppi gryta, la den stå i 6-8 timer, røre inn litt fløte, vente 30 minutter til. Ferdig

Ekstremt enkelt og godt

• Liker 5
Skrevet

Enkelt for meg er kylling i kremet saus med pasta. Det består av å skjære opp noen grønnsaker, steke kylling, ha oppi kremfløte og noen krydder, og koke pasta.

Pasta med kjøttsaus. Steke kjøttdeig, løk (dropper noen ganger løk), hvitløk, ha over tomater på boks, ha oppi gulrot (hvis jeg gidder å skjære den opp) krydre og la det koke inn. Koke pasta.

Blomkålsuppe er også superenkelt. Skjære opp blomkål, løk og koke det i melk/fløte, så kjøre det med stavmikser og smak til med krydder. Steke bacon eller chorizopølse.

Pokebowl er også superenkelt. Koke ris eller hva nå enn jeg ønsker til. Skjære opp grønnsaker/frukt, skjære opp laks, blande sammen en dressing hvis jeg ikke har en ferdig og så drysse over sesamfrø.

De rettene tar meg 15-20 minutter, kanskje litt mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et stykke fisk eller kjøtt stekes sammen med frossen lapskausblanding (potet, gulrot og purre i biter). Vil heg ha saus kan det feks være yoghurt naturell med noe krydder i.

Anonymkode: e5753...313

AnonymBruker
Skrevet

Laks med pasta. Steke laksen i formen i ovnen. Koker pasta til og serverer med grønn pesto fra rema1000 (kremet og mild på smak) og en klatt rømme hvis vi har. Middag på under 20 min og kun en kjele. 

Anonymkode: 6cfcf...93c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Reker og loff

Anonymkode: 9c545...da8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tre typer middager vil jeg si:

• Spaghetti puttanesca, eller tilsvarende rask og enkel pasta, gjerne med helt vegetarisk saus, som blir ferdig på den tiden det tar å koke pastaen.
  • Ovnsform med fersk fiskefilet og grønnsaker som går raskt å tilberede (squash, cherrytomater, fennikel... ) med kun olivenolje, salt og pepper på, og bare brød og sitronbåter til. (Ok, kanskje et glass hvitvin også da :lur: ).
  • Ferdig hjemmelaget suppe fra fryseren (betasuppe, minestrone, gulasj... ) som bare trenger å varmes opp i en gryte, og ikke trenger annet tilbehør.

Anonymkode: fe295...039

• Liker 2
Skrevet

kremost nudler med sriracha   

AnonymBruker
Skrevet

1. Fiskepinner i stekeovnen, dyppes i ketsjup og/eller majones. Er jeg ekstra raus hiver jeg inni noen pommes frites-staver også 😛 

2. Grillpølser i lompe 

3. Grandiosa

4. Fiskekaker stekt i stekeovnen, med makaroni

5. Tomatbønner i stekepanna, blandet med hermetisk mais. Genialt for små barn som liker å plukke mat med fingrene! Sleng i eggerøre/kokt egg/stekt egg for ekstra næring også. (Jeg liker ikke bønner selv, så jeg spiser brødskiver når vi har dette)

Anonymkode: 03c12...b47

• Liker 3
Skrevet

Pølser og lompe. Noen ganger tar jeg meg tid til å kutte opp rå løk også.

Ellers er jeg veldig glad i lapskaus, slenger en ferdig pose med grønnsaker opp i kjelen. Fyller på vann og noen buljong terninger. Resten gjør seg selv.

Sosghetti og kjøttsaus er egentlig favoritten. Fort gjort det også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En annen enkel variant som er både billig og forholdsvis sunt er å kjøpe ferdig pytt-i-panne. Fres det i pannen. Stek gjerne et egg ved siden av og ha noen sylteagurk til. 

Anonymkode: a0a5b...02f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fiskeburgere

Varmer fiskeburger i mikroen. Serveres i burgerbrød med coleslaw eller noen salatblader, løk og Thousand Island dressing. Skrelte gulrøtter til, ev potetbåter avhengig av hvor dårlig tid vi har. 

Anonymkode: 6cfcf...93c

AnonymBruker
Skrevet

Kyllingvinger og salat. Har alltid ferdig salat i kjøleskapet, og kyllingvingene varmes fort i ovnen. Det er en av mine alene hjemme middager.

Anonymkode: cdb1a...89c

AnonymBruker
Skrevet

Det noen kaller "enkel middag" her er iallfall ikke hva jeg ville kalt enkelt. 🙃

Det enkleste jeg lager er pølser med brød. Eventuelt å kjøpe noe fra salatbaren på butikken. 😂

Anonymkode: c4ba8...614

• Liker 5
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Laks med ris og salat. Laks steker i ovnen, riskoker koker risen, jeg må bare kutte opp litt salat.

AnonymBruker
Skrevet

One pot linsebolognese og blomkål og brokkolisuppe med kokosmelk (bruker frosne blanding )

Anonymkode: dea1c...b0c

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

One pot linsebolognese og blomkål og brokkolisuppe med kokosmelk (bruker frosne blanding )

Anonymkode: dea1c...b0c

Lyst å dele oppskrift på den linsebolognesen?

AnonymBruker
Skrevet

Stekte ostesmørbrød

eller 

Nudler i rett-i-koppen grønnsakssuppe. Koster 20 kr totalt.

Anonymkode: aadb8...253

AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (2 timer siden):

Pølse og potetstappe (pose)

Samme her.

Og stekte egg.

Anonymkode: 519da...b11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dumplings. Kjøper de frosne i en asiatisk butikk. Så jeg tar dem rett fra fryseren, og damper dem i 15 min. Så er det bare å spise. For mer smak så dypper jeg dem i søt chilliesaus. 

Dette spiser jeg når jeg er for sliten til å lage noe annet.

Anonymkode: 7fd48...6df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...