Gå til innhold

Hva er den enkleste middagen du lager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

🙌

Anonymkode: b30f0...5e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingfilet i airfryer, med tomstskiver, paprika- og agurkstaver + en klatt kremost til å dyppe de i 😂

Anonymkode: 6c859...4e8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Makaroni og kjøttdeig. 

Anonymkode: 17182...882

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingfilet som jeg har oppi en kjele med kokt pasta, blander inn carbonarasaus🌸

Anonymkode: 3122c...368

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et lag med naturell yoghurt->kokt pasta over->kidneybønner i tomatsaus over-> yoghurt over->urter

Godt, billig, raskt og næringsrikt.

Anonymkode: 38884...60e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Restemiddag :D

Nudler/ramen med diverse, som vårløk, gulrøtter og egg. toppes med sesamfrø. I dag stekte jeg serranoskinke til. Egg varierer jeg. Noen ganger marinerer jeg et hardkokt egg, noen ganger langsteker jeg ett egg, andre ganger knekker jeg egget og legger det sammen med nudlene. Også kan jeg steke det som en omelett, lagvis, slik japanerne gjør det.

Har også ribbe som har vært surret sammen, langkokt og deretter delt opp i fryseren for å ha raskt kjøtt å legge i ramen.

Carbaonara til middag i dag, den er også veldig lett å lage. Bruker omtrent tine sin oppskrift: https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/pasta-og-ris/pasta-carbonara

Anonymkode: 1760f...6c2

AnonymBruker
Skrevet

Noe av det enkleste må være «pølseskiver»: Loff skiver, ha på litt ketchup, krydder etter smak (piffi og oregano funker fjell), pølser skåret på langs/halvert, ost på toppen. I ovnene på 200 grader i 10 minutter 👌🏻

Annet er restemiddag; inn i mikroen til det er varmt og server. 

Evt. nudler, kokes i et par minutter før det er ferdig.

Anonymkode: d4e08...c75

AnonymBruker
Skrevet

Det enkleste jeg lager av ordentlig middag er pasta med kjøttsaus. (Steke kjøttdeig og løk, krydre masse, ha over pastasaus på glass). 

Enda enklere, som ikke regnes som ordentlig middag, er makaroni med chiliketchup over. Gjerne også krydre med oregano, salt og pepper, samt rive noe ost over. Har jeg påleggskinke så river jeg det i biter og har over også.

Anonymkode: a0a5b...02f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

restemiddag

alternativt ovnsbakt søtpotet i terninger med diverse krydder,  servert med coleslaw og tortillas.

Anonymkode: ab88c...a84

AnonymBruker
Skrevet

Det enkleste jeg har lagd er nok tomatsuppe (toro) 😂

Fra ‘bunnen’ av: stekt kjøttdeig med løk, tomat og kokt ris.

Anonymkode: fc39b...7de

AnonymBruker
Skrevet

Makaroni, ost og hvitløksdressing.

Spises kald som en pastasalat. 

Anonymkode: d5a54...2fc

Skrevet

stek raskt noen grønnsaker som broccoli, paprika, asparges, squash, etc etc pisk etpar egg med litt krydder og en skvett følte og hell over - viola.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brødskive med ost. 

Anonymkode: d41d5...a2b

• Liker 3
Skrevet

Tomatsuppe. Freser litt løk, ha oppi tomater, buljong, vann og krydder og stavmiks. Putrer en halvtime til en time. Har kanskje i litt melk. Suppen lager seg nesten selv, er kjempesunn og trolig den billigste middagen du kan få i forhold til næringsinnhold. Serveres med f.eks egg, pasta og brød.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Steker kjøttdeig, løk og amerikansk blanding. Blander alt med kokt ris. 

Anonymkode: 00352...d4a

Skrevet

toro tomatsuppe 😂

• Nyttig 1
Skrevet

Pølse og potetstappe (pose)

Skrevet
solflekken skrev (Akkurat nå):

toro tomatsuppe 😂

Nei, vet du hva. Den må jo kokes opp under omrøring :opplyser:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Matrester i mikron

Anonymkode: 1fd56...4f3

AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (3 minutter siden):

Nei, vet du hva. Den må jo kokes opp under omrøring :opplyser:

Neida, ikke nødvendig. Rør litt i starten, så kan du bare glemme av den til suppen er ferdig. Det er ikke så farlig at det i bunnen er brent, så lenge du ikke rører i bunnen når du skal ta deg suppe. Aldri bland brent mat for da ødelegges alt. Spis av toppen, kast det i bunnen. Life hack fra en lat kokk. 

Anonymkode: d5a54...2fc

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...