AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #21 Skrevet 11. april 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Takk for alle svar. Ser noen spør hvordan vårt forhold er ellers, så jeg legger ved en tråd skrevet av meg tidligere som forklarer litt om det: Ts Anonymkode: 897e6...63c Hvorfor har du fortsatt ikke kuttet henne ut? Anonymkode: 9e3f9...ef9
Hippogriff Skrevet 11. april 2023 #22 Skrevet 11. april 2023 Spørsmålet er vel ikke om spøken er innafor eller ikke, men om du og din søster er kompatible nok til å kunne ha en relasjon. Ut fra det du skriver i den andre tråden så er ikke relasjonen til din søster bra for deg, og derfor bør du beskytte deg ved å ta avstand fra henne. For å ta det med det samme: Spøken kunne flere i min familie dratt uten at de mente noe vondt med det. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #23 Skrevet 11. april 2023 Du må bare slå deg til ro med at søsteren, moren og faren din ikke vil deg vel. De kommer aldri til å forandre seg, og de kommer aldri til å vise deg den kjærligheten en familie gir hverandre. Det de gir hverandre er heller ikke kjærlighet. Innse at dette ikke er familie selv om dere deler gener, og kutt dem uten dårlig samvittighet. Kutt dem fordi da vil du få bedre helse, og DET skal du ha god samvittighet for! Spiller ingen rolle om det var en god eller slem spøk. Søsteren din er slem, og hun har ingenting i livet ditt å gjøre. Ikke foreldrene dine heller. Anonymkode: 36684...9d2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #24 Skrevet 11. april 2023 Er det rart det blir krig i verden. Anonymkode: 88fad...fab
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #25 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor har du fortsatt ikke kuttet henne ut? Anonymkode: 9e3f9...ef9 Fordi da jeg prøvde å kutte dem ut, endte med at det ble bare vondt verre. Jeg fikk pålagt all skyld og fikk aldri unnskyldning. Har også følt veldig på det at jeg er tante. Ts Anonymkode: 897e6...63c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #26 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo sant da. Hvilken rase er hunden? Jeg spør fordi store hunder dør tidligere enn små hunder. Anonymkode: d7828...c60 Jack Russell Terrier. Ts Anonymkode: 897e6...63c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #27 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jack Russell Terrier. Ts Anonymkode: 897e6...63c "Nei, det er sant. Ikke sikkert du lever neste år heller, sånt vet man jo ikke" Hadde jeg svart. Anonymkode: 801da...e5a 2 1
Andro Skrevet 11. april 2023 #28 Skrevet 11. april 2023 Det handler ikke bare om det hun sier. Vi kan alle være døde før neste vinter, men vi slutter ikke å tenke framover for det. Det du reagerer på er intensjonen bak det hus sier. Du skjønner at hun sier det fordi det smerter deg å tenke på. Hadde du ikke vært glad i hunden din, så ville hun ikke sagt det. Jeg tipper at latteren hånet deg. Vi kjenner hvordan andres kommentarer er ment å treffe, og den magefølelsen er en sannhet som ikke alle tar alvorlig nok. Jeg syns at du skal opptre med kjølig korrekthet overfor henne. Da kan du opprettholde en kontakt, uten å slippe henne så tett på at hun er i posisjon til å såre deg med vilje. Ikke gi henne for mye av deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #29 Skrevet 11. april 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi da jeg prøvde å kutte dem ut, endte med at det ble bare vondt verre. Jeg fikk pålagt all skyld og fikk aldri unnskyldning. Har også følt veldig på det at jeg er tante. Ts Anonymkode: 897e6...63c Du kan jo ikke fortsette å la deg bli psykisk misbrukt av familien din fordi du vil at de skal la deg få gå fra dem skyldfri? Selvfølgelig vil de fortsette å skylde på deg om du går. De kommer ikke til å plutselig bli noen helt andre mennesker av at du kutter kontakten. De kommer ikke til å si "å ja, lillesøster har kuttet kontakten, det er nok fordi vi har vært fryktelige mot henne hele livet, nå kan vi angre". Du må leve med tanken om at de snakker dritt om deg etter at kontakten er kuttet, men du slipper å høre det. Det er det beste du kan håpe på. Å være tante er verdt mye, men jeg synes helsen din er verdt mer. Anonymkode: d53ce...46e 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #30 Skrevet 11. april 2023 Psykologen din sa i 2020 at det beste for deg var å minimere kontakten. Jeg tror ikke du vil få noen større eller bedre bekreftelse enn det på at det er riktig å kutte kontakt. Det er vanskelig så klart, men nå har det gått 3 år. Hvor lenge skal de få drive på? Du må jo innse det da, at du har tatt valget om å fortsette å stå i denne suppa. Da kan du ikke klage. Anonymkode: d53ce...46e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #31 Skrevet 11. april 2023 38 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi da jeg prøvde å kutte dem ut, endte med at det ble bare vondt verre. Jeg fikk pålagt all skyld og fikk aldri unnskyldning. Har også følt veldig på det at jeg er tante. Ts Anonymkode: 897e6...63c Dette gir ikke mening. Hvis man har kuttet noen ut, går man ikke rundt og venter på en unnskyldning. Og du får uansett skyld for alt, så hvilken forskjell gjør det? Anonymkode: 9e3f9...ef9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #32 Skrevet 11. april 2023 Jeg hadde også en søster som så ut til å LIKE å komme med sånne søppel-kommentarer, så ofte hun klarte. For eksempel hvis jeg ønsket å se noe på TV, så satt hun hele forbanna tiden der bare for å sukke og stønne, eller klage over hvor "dårlig" hun mente at det som gikk på TV var. Hun kunne jo selvfølgelig bare ha gått sin vei, satt sin i en helt annen del av huset, gått seg en liten tur utendørs for eksempel, eller funnet på noe helt annet. Hun hadde jo aldri noen som helst "plikt" til å sitte der, bare fordi TV-apparatet stod på. Men det gikk vel mest ut på å ha ett eller annet som hun kunne klage og sutre over, og heller rette oppmerksomhet mot henne selv. Så jeg måtte hele tiden høre på kommentarer av typen "hva slags idioter gidder å følge med på dette tullet egentlig?" eller "herregud, man må jo være fullstendig hjerne-skadet hvis man synes dette er morsomt!" liksom. Det kunne være snakk om en dokumentar om for eksempel første verdenskrig, en fly-katastrofe, eller noe annet. Eller selv om det bare er snakk om vær-meldingen, så kom hun hele tiden med den dritten hennes. For noe søppel / dritt-program, og så videre. Men hvis jeg bare skrudde av TVen og gikk min vei, så kom det umiddelbart kommentarer hvorfor hun liksom ikke "fikk lov til" å se på TV lenger, hvorfor var jeg så ufattelig slem mot henne (bare fordi jeg skrudde av det "rævva" TV-programmet som hun hadde brukt minst en time på å sutre over) og hvorfor jeg visstnok var så sur hele tiden, ifølge henne. Selv om jeg ALDRI kommenterer den dritten hun kommer med hele tiden, og aldri en gang ser på henne, eller gjør noe som helst annet enn å se på TV-skjermen, så var det visstnok JEG som liksom var den "sure" av oss to. Men hvis jeg liksom var den sure, hva var liksom hun da som var en million ganger verre enn meg hele kvelden? Foreldrene gav jo hele tiden blanke pokker, og ba henne aldri være stille de heller (selv om de også satt i stuen og lese en bok / leste avisen, eller what ever de holdt på med) så hun fikk jo selvfølgelig ture frem akkurat som hun vil. Nå som vi er voksne orker jeg selvfølgelig aldri å bruke noe særlig tid eller krefter på henne lenger. Anonymkode: f2c79...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #33 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har aldri gått overens med søsteren min siden vi er veldig forskjellige, har ofte følt på det dårlige forholdet vårt og ønsket å gjøre noe med det, men mye i meg stritter imot når det kommer kommentarer som dette: Jeg snakker om at jeg vil få meg ski med stålkanter til neste vinter, så hunden min kan bli med. «Det er jo ikke sikkert han lever neste år, han er jo 10 år!» svarer hun og humrer. Skal en kommentar som dette liksom være morsomt? Selvfølgelig skjønner jeg at hunden min kommer til å dø en dag, men jeg føler sånne spøker blir så…usmakelige? Anonymkode: 897e6...63c Vil bare nevne en ting, det er ikke anbefalt å gå med ski med stålkanter når man går/står på ski med hund. Hundene får stygge sår på «hælene» og det kan hende sårene ikke gror og de kan slite med å gå. Det er veldig vondt for hunden stakkar. Dette er viktig kunnskap å ha som hundeeier/dyreeier ☺️. Anonymkode: 87f4f...756
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #34 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi da jeg prøvde å kutte dem ut, endte med at det ble bare vondt verre. Jeg fikk pålagt all skyld og fikk aldri unnskyldning. Har også følt veldig på det at jeg er tante. Ts Anonymkode: 897e6...63c Jeg kuttet all kontakt med moren min for 3 år siden, byttet telefonnummer, flyttet - alt. Jeg har aldri forventet en unnskyldning fra moren min, det kommer jeg aldri til å få - har aldri fått det heller, uavhengig hvor sinnsykt fæl og stygg hun har vært mot med siden jeg ble født. Hun mener det er jeg som er problemet og som er "gal i hodet" 🤗😅. Du tok et valg for deg selv, kutte dem ut pga hva dem gjør med deg. Da "kan" du nesten ikke gå å vente på diverse unnskyldninger, du har jo faktisk kuttet dem ut. Du må nok forsone deg med at en unnskyldning får du aldri, du kan ikke endre noen andre enn deg selv, dessverre. Anonymkode: 87f4f...756 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #35 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kuttet all kontakt med moren min for 3 år siden, byttet telefonnummer, flyttet - alt. Jeg har aldri forventet en unnskyldning fra moren min, det kommer jeg aldri til å få - har aldri fått det heller, uavhengig hvor sinnsykt fæl og stygg hun har vært mot med siden jeg ble født. Hun mener det er jeg som er problemet og som er "gal i hodet" 🤗😅. Du tok et valg for deg selv, kutte dem ut pga hva dem gjør med deg. Da "kan" du nesten ikke gå å vente på diverse unnskyldninger, du har jo faktisk kuttet dem ut. Du må nok forsone deg med at en unnskyldning får du aldri, du kan ikke endre noen andre enn deg selv, dessverre. Anonymkode: 87f4f...756 Kan jo legge til at jeg gjennom tyveårene prøve å ta avstand og kutte kontakt med moren min opptil flere ganger, jeg lengtet etter unnskyldninger, jeg lengtet etter forandringer og lengtet etter en mor som elsket meg. Det fikk jeg aldri. Moren min brukte flyging monkeys, ga meg dårlig samvittighet og dro meg tilbake hver gang. Etter et par år med intens jobbing med meg selv rant begeret over etter en hendelse (hun mente jeg ønsket å bli voldtatt) og jeg kuttet kontakten på dagen. Nå har det gått 3 år, jeg har ikke snakket med hun, møtt hun eller svart hun på 3 år. Har skiftet telefonnummer og flyttet til en annen by. Hun prøver kun å kontakte med rundt juletider (tror jeg), fordi hun hadde det gamle nummeret til samboeren min, men jeg holdt meg sterk - jeg svarte hun ikke, samboeren min svarte hun for å være litt vennlig bare. Jeg har KPTSD og blir enormt trigget bare jeg hører stemmen hennes, så inntil videre kommer jeg ikke til å kontakte henne. Den dagen hun blir rusfri kan jeg kanskje snakke med hun igjen. Anonymkode: 87f4f...756 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #36 Skrevet 11. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Vil bare nevne en ting, det er ikke anbefalt å gå med ski med stålkanter når man går/står på ski med hund. Hundene får stygge sår på «hælene» og det kan hende sårene ikke gror og de kan slite med å gå. Det er veldig vondt for hunden stakkar. Dette er viktig kunnskap å ha som hundeeier/dyreeier ☺️. Anonymkode: 87f4f...756 TS vet dette. Hun korrigerte seg i innlegg 7. Anonymkode: d53ce...46e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #37 Skrevet 11. april 2023 Full Ugle skrev (22 timer siden): Hvis dette var min søster ville jeg for eksempel ha svart: «ja, akkurat som de uttørka eggsekkene i livmora di, så best å skyndte seg om det skal bli noen arvinger på deg».. Men.. hvorfor skal man ha arvinger? Hva skal man bruke de til? Barn flest er jo onde mobbere, hvertfall gutter. Så den skjønte jeg ikke. Vil du at søsteren din skal få et jævlig liv, og potensielt oppleve masse vold? Veldig spesielt isåfall, uansett om du sier det som en spøk. Anonymkode: 40ddc...be8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #38 Skrevet 11. april 2023 Synes det er merkelig at så mange mener at det er morsomt å spøke med og more seg over at noen ts er så glad i skal dø. Merkelig humor. Anonymkode: 6d6c2...a5d 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #39 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er merkelig at så mange mener at det er morsomt å spøke med og more seg over at noen ts er så glad i skal dø. Merkelig humor. Anonymkode: 6d6c2...a5d Vi skal alle dø. Uttrykket 'den som lever får se' er ikke akkurat uvanlig i bruk. Man morer seg ikke over at noen skal dø, men harselerer over livets forgangenhet. Jeg spurte min bestemor om hva hun ønsket seg til jul. Ingenting sa hun. Jeg sa jeg hadde lyst å gi henne noe. Jaja, det får være noe du har lyst til å arve det, da sa hun. Ikke akkurat slapstick, men morsomt på et annet plan. Anonymkode: d4d28...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #40 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det rart det blir krig i verden. Anonymkode: 88fad...fab Gratulerer med å servere den største floskelen det er mulig å oppdrive. Anonymkode: b135e...063
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå