Gå til innhold

Stygg spøk eller bare meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri gått overens med søsteren min siden vi er veldig forskjellige, har ofte følt på det dårlige forholdet vårt og ønsket å gjøre noe med det, men mye i meg stritter imot når det kommer kommentarer som dette:

Jeg snakker om at jeg vil få meg ski med stålkanter til neste vinter, så hunden min kan bli med. 
«Det er jo ikke sikkert han lever neste år, han er jo 10 år!» svarer hun og humrer. 

Skal en kommentar som dette liksom være morsomt? Selvfølgelig skjønner jeg at hunden min kommer til å dø en dag, men jeg føler sånne spøker blir så…usmakelige? 

Anonymkode: 897e6...63c

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg skikkelig godt! For en slik kommentar hadde fornærmet meg til de grader. 

For en ufyselig kommentar 🤮

• Liker 6
Skrevet

Elendig spøk, ja, og ingenting å le av. 

Men tror også du er litt på tuppene rundt henne fordi dere har et dårlig forhold fra før av. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en spøk da? Er det ikke bare sannheten?

Anonymkode: 01416...ba7

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dustete spøk.

Men antar at du mener du skal skaffe deg ski UTEN stålkanter?

Anonymkode: f4e16...6bc

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det en spøk da? Er det ikke bare sannheten?

Anonymkode: 01416...ba7

Ja, sannhet er det jo. Men reagerer på måten det blir sagt på og så sitte å humre etterpå. 

Ts.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dustete spøk.

Men antar at du mener du skal skaffe deg ski UTEN stålkanter?

Anonymkode: f4e16...6bc

Ja, var det jeg mente, gikk litt fort i svingene her. :fnise:

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ingen spøk selv om hun ler. Hva skal liksom morsomheten være? Morsomt at hunden kanskje er død til neste år? Morsomt at du håper at hunden fremdeles lever til neste år? ... Jeg forstår det ikke. Det kunne ikke falt meg inn å si det til noen. Mangler hun empati generelt?

Anonymkode: d53ce...46e

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ingen spøk selv om hun ler. Hva skal liksom morsomheten være? Morsomt at hunden kanskje er død til neste år? Morsomt at du håper at hunden fremdeles lever til neste år? ... Jeg forstår det ikke. Det kunne ikke falt meg inn å si det til noen. Mangler hun empati generelt?

Det vil jeg påstå. Drar ofte spøker på min bekostning og hvis jeg viser at jeg reagerer på det, kaller hun meg sårbar eller sier jeg ikke kan ta en spøk. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det om vår hund som er 11 år. Kommer på nor jeg vil gjøre  og skyter inn- om hun lever da, med et smil. 

Jeg et glad i hunden...men hun er gammel. 

Anonymkode: fe0a0...638

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det vil jeg påstå. Drar ofte spøker på min bekostning og hvis jeg viser at jeg reagerer på det, kaller hun meg sårbar eller sier jeg ikke kan ta en spøk. 

Ts

Jeg tror gjerne du er litt gravalvorlig og sårbar. 

Anonymkode: fe0a0...638

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

Sånn er broren min og. Bare slem rett og slett. Jeg gadd ikke driten og kuttet ham ut. 

Anonymkode: 4199a...c78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Ville holdt avstand, for å være ærlig. Hadde ikke orket å bare ta imot slike stikk hele tiden. Grenser til sykelig oppførsel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har aldri gått overens med søsteren min siden vi er veldig forskjellige, har ofte følt på det dårlige forholdet vårt og ønsket å gjøre noe med det, men mye i meg stritter imot når det kommer kommentarer som dette:

Jeg snakker om at jeg vil få meg ski med stålkanter til neste vinter, så hunden min kan bli med. 
«Det er jo ikke sikkert han lever neste år, han er jo 10 år!» svarer hun og humrer. 

Skal en kommentar som dette liksom være morsomt? Selvfølgelig skjønner jeg at hunden min kommer til å dø en dag, men jeg føler sånne spøker blir så…usmakelige? 

Noen søsken liker å erte og egle opp hverandre, vi sier at vi «skyter» etter hverandre.

Hun sa at hunden din kanskje var død neste vinter? og lo? 

Hvis dette var min søster ville jeg for eksempel ha svart: «ja, akkurat som de uttørka eggsekkene i livmora di, så best å skyndte seg om det skal bli noen arvinger på deg»..

- Noe sånt tull. 

Dette gjøres med humor, og er uskyldig.
Det er tull. «Roasting» som ungene kaller det.

Det kan være det er hva din søsteren forsøker på her, men du er ikke «med» på spøken.

Det kan også være lett å trå feil om man spøker med noe som ikke faller i god jord. Før du avskriver din søster for at hun sa en sleivete kommentar, så bår vel helhetsbildet telle. Er hun snill med deg ellers? Har hun andre gode egenskaper? Tar hun kontakt med deg? Bryr hun seg? - det er jo kanskje mer viktig det, så kan dere alltids jobbe med kommunikasjonen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spøk vil jeg ikke si det er. Men det er jo en totalt unødvendig kommentar. Men den er nok sagt, som du mottok den. Hun vet hva som skal til for å såre deg og gjør det bare fordi hun kan, 

Anonymkode: bd0c9...9f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dere er diametrale motsetninger. Hun har kullsvart humor og synes det er artig med spøkefull småkjekling. Du synes det er usmakelig og foretrekker en mykere omgangstone. 

Du burde forsøke å ikke ta alt så alvorlig, samtidig burde hun kjenne deg godt nok til å forstå at sleivingen hennes ikke faller i god jord. 

Jeg er nok mer lik din søster enn deg, men jeg har vett til å skru på filteret rundt folk som ikke setter pris på det.

Anonymkode: d4d28...8e9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Ser noen spør hvordan vårt forhold er ellers, så jeg legger ved en tråd skrevet av meg tidligere som forklarer litt om det:

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sant da. Hvilken rase er hunden?

Jeg spør fordi store hunder dør tidligere enn små hunder.

Anonymkode: d7828...c60

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Morsom kommentar det. Du er hårsår.

Når det er sagt, så skal man ikke ha stålkanter når man kjører med hund. Det er farlig for hunden. Men du mente kanskje ski uten stålkanter.

Skrevet

I tråden du viser til skriver du at du skulle kutte kontakten. Hva skjedde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...