Gå til innhold

Kontorjobber der jeg ikke må ringe rundt og snakke med kunder o.l. Noen eksempler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter litt med å finne et yrke jeg liker. Jeg har vært innom flere forskjellige yrker, og har funnet ut at jeg ikke liker å jobbe med kunder/mange andre folk jeg ikke kjenner godt. Jeg er ganske introvert, og har egentlig akseptert det, etter å ha prøvd å snu det i mange år. Det er bare sånn jeg er.

Jeg har lenge tenkt på kontorjobber. Men misliker tanken på å måtte ringe rundt og snakke med kunder og leverandører osv. E-post går greit, da kan jeg svare litt mer når det passer meg, men elsker ikke det heller. Jeg har fått inntrykk av at de aller, aller fleste kontorjobber involverer kontakt med kunder eller lignende?

Eller finnes det kontorjobber der man ikke gjør det? Der man liksom bare kan få jobbe for seg selv eller sammen med kollegaene sine, og ikke sånn veldig mye mer enn det?

Jeg tar gjerne i mot konkrete eksempler, så jeg har noe jeg kan undersøke nærmere. :) 

Anonymkode: f6c59...23d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Document control?

Anonymkode: 084dc...72a

AnonymBruker
Skrevet

Regnskap og dokumentkontroll er vel jobber hvor det å ringe kunder/leverandører ikke er en stor del av jobben.

Anonymkode: 491b4...edd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i Nav familie- og pensjonsytelser som saksbehandler. Svært sjeldent jeg snakker med brukere. Vi kommuniserer stort sett med brukere elektronisk. 

Anonymkode: 3cfdc...b9e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i et stort firma, og mye av jobben min bestod i å assistere feks HR. Arkivere, timelister, sette opp standard kontrakter, oppdatere systemet, bestille kaker/blomster/gaver til jubilanter, mye arbeid i excel.. Husker ikke alt lenger, men hadde lite telefonkontakt, men sendte litt mail

Anonymkode: 084dc...72a

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste første konsulent/ konsulent stillinger i staten :p

Anonymkode: e4580...749

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Renholdsleder, bibliotekar, noe innen HR, turnusplanlegger innen helse….? 

Anonymkode: 6dd39...38b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber i Nav familie- og pensjonsytelser som saksbehandler. Svært sjeldent jeg snakker med brukere. Vi kommuniserer stort sett med brukere elektronisk. 

Anonymkode: 3cfdc...b9e

😢Så leit…Blir litt på siden av tråden her men føler du at du får satt deg ordentlig inn i saken når du aldri snakker med eller møter brukeren? Til TS: administrasjon på skole ( litt ringing men jeg tror ikke det er så mye) . Kanskje noe innen chat support ? Ellers Document controll og regnskap som nevnt over. 

Anonymkode: 2eae2...e53

AnonymBruker
Skrevet

Arkiv. 

Anonymkode: 7c75b...6e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er førstekonsulent statlig i nav, og snakker ytterst sjeldent med brukerne våre annet enn over tekst.

Ellers er HR/regnskap eller økonomikonsulent et alternativt 😊

Anonymkode: e5f38...d47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😢Så leit…Blir litt på siden av tråden her men føler du at du får satt deg ordentlig inn i saken når du aldri snakker med eller møter brukeren? Til TS: administrasjon på skole ( litt ringing men jeg tror ikke det er så mye) . Kanskje noe innen chat support ? Ellers Document controll og regnskap som nevnt over. 

Anonymkode: 2eae2...e53

Nå er det vel ikke nøp/alle i nøp som fatter vedtak. Mange skal bare betale ut penger og trenger derfor ikke å sette seg inn i brukernes situasjon. 

Jobber som arkivar. Prater særs lite med andre i telefonen. Som arkivar og dokumentkontroller prater du lite I tlf alt etter hvor du jobber. 

Anonymkode: 140d6...c0d

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 0.05):

Nå er det vel ikke nøp/alle i nøp som fatter vedtak. Mange skal bare betale ut penger og trenger derfor ikke å sette seg inn i brukernes situasjon. 

Jobber som arkivar. Prater særs lite med andre i telefonen. Som arkivar og dokumentkontroller prater du lite I tlf alt etter hvor du jobber. 

Anonymkode: 140d6...c0d

Hei, hvor fikk du arkivarjobben? Har du noen utdannelse i det? 

Anonymkode: 53ca4...18b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 22.07):

Regnskap og dokumentkontroll er vel jobber hvor det å ringe kunder/leverandører ikke er en stor del av jobben.

Anonymkode: 491b4...edd

Hos oss er ringe leverandører og kunder en vesentlig del av jobben til regnskap. Klage på faktura, purre på faktura, svare på fakttura spørsmål, utsettelse etc

Anonymkode: e8f3f...56a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil kommentere på de som sier arkiv; det er mye brukerstøtte på telefon i et moderne digitalt arkiv. Så trives du ikke med å snakke i telefon, er nok ikke arkiv noe for deg. Jeg jobber som arkivar i en statlig organisasjon btw. 

Anonymkode: 3ee4d...5df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 22.10):

Renholdsleder, bibliotekar, noe innen HR, turnusplanlegger innen helse….? 

Anonymkode: 6dd39...38b

Ikkje bibliotekar! Bibliotekarane på jobb har fortalt sardonisk om folk som ønsker seg dit via NAV, fordi dei trur at der treng dei ikkje å snakke med folk - skal godt gjerast når arbeidet er formidling😅 

Eg vil kanskje gjette at arkivarar har meir kontakt med papirar og mindre med kundar, men det er neppe ungååeleg der heller.

Anonymkode: 3ba5c...250

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er arkivar på et av de største sykehusene i Norge. Har minimalt med kontakt med pasienter eller andre på telefon, og aldri i IRL. Av og til ringer det noen interne, men det er også rimelig sjeldent. Det meste foregår på e-post, i statlig tempo, det haster sjeldent. Til tross for at jeg jobber på sykehus står det heller aldri om liv. 

Jeg er superintrovert, og denne jobben passer meg utmerket. Tok en treårig bachelor på to år, den er relativt enkel, og fikk jobben like etterpå.

Anonymkode: d5acc...b0b

Skrevet

Førstekonsulent. Kan være i statlig/kom sektor. Krever i mange tilfeller kun vgs.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er arkivar på et av de største sykehusene i Norge. Har minimalt med kontakt med pasienter eller andre på telefon, og aldri i IRL. Av og til ringer det noen interne, men det er også rimelig sjeldent. Det meste foregår på e-post, i statlig tempo, det haster sjeldent. Til tross for at jeg jobber på sykehus står det heller aldri om liv. 

Jeg er superintrovert, og denne jobben passer meg utmerket. Tok en treårig bachelor på to år, den er relativt enkel, og fikk jobben like etterpå.

Anonymkode: d5acc...b0b

Jeg jobber i staten og ringer (plager:) arkivet hele tiden. Og vi er mange som gjør det - de har egen vakttelefon. For det er mye vi trenger hjelp til av dem - funksjonene i det digitale arkivet er vanskelige.

Anonymkode: 8d74d...a9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som førstekonsulent, og gjør ikke annet enn å svare på telefoner, holde webinarer, nettverke osv. 

Anonymkode: e29e6...6d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller stått på lager/pakket varer eller lignende om jeg var deg TS.

De aller fleste kontorjobber idag, har noe med "kunde"kontakt å gjøre. Hva kunde-begrepet betyr i bedriften derimot, kan være mangt. Altså alt fra kollegaer fra andre avdelinger/kontorer, kunder av firmaet, 3.parts bindinger til firmaet. Til og med din egen sjef kan være en "kunde". Altså folk du må hjelpe. 

Anonymkode: c5074...445

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...