AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Jeg lurer på om en kan ha en mild depresjon. Jeg fungerer godt i det daglige med hensyn til jobb og oppfølging av den nære familien. Men inni meg sliter jeg det meste av tiden. Jeg synes en god del av hverdagen er håpløs og belastende, jeg har flere bekymringer. Det varierer hvilken jeg bekymring jeg fokuserer mest på, det er som regel en som er verst, og så bytter det til en annen i en periode. Jeg har to «hovedbekymringer», men i perioder kan jeg få andre oppheng. Jeg ønsker i liten grad å være sosial med venner og den utvidede familien. Jeg har i perioder dårlig matlyst, typisk over et par dager, før det normaliseres igjen. Jeg er endel sliten, men vet ikke om jeg er unormalt sliten i forhold til andre som har jobb og barn. Jeg sover ganske godt. Er det andre som har hatt det på lignende måte? Anonymkode: de9c9...956 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Søk opp MKT-Oslo, de har en del gratis ressurser for å håndtere det du beskriver. Ellers kan du gå på youtube og dykke ned i intervjuer med Peter Crone. Det kan også være en idé å få tatt en generell sjekk hos lege, det kan være så enkelt som manglende næringsstoffer. Helt spesifikt tips: Gå deg en liten runde om morgenen og få lys i fjeset når du står opp, bare 10-15 min. Inne igjen setter du deg ned og tøyer støle muskler. Tving deg til dette i en uke før du vurderer hva du fikk ut av det. Anonymkode: 9b2b6...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Hei. Det er kun fastlegen din som kan sette diagnose. Alle vil være nedstemt i perioder i løpet av livet, men dersom du føler at det går ut over din livskvalitet i det lange løp ber jeg deg ta kontakt med legekontoret. Men husk dette. Hva enn du gir oppmerksomhet til vil vokse. Om det er positivt eller negativt, er opp til deg. Det er ikke lett å dra seg opp av en mørk plass, men om du klarer å sette deg små mål og gi deg selv ros når du klarer å gjennomføre de, vil du komme lengre og lengre etterhvert. Det kan være så smått som at i dag klarte jeg å gå meg en tur på 10 minutter. Eller ringe til en venn eller familiemedlem. (F.eks.). Når du klarer å ta ett par små skritt (noen ganger tilbake) så vil du se at bunnivået hever seg etter en stund. Men det krever innsats, og det er lurt å starte i det små som sagt. Det kommer an på hvor langt nede man er. Noen dager er det nok å bare skrive ned følelsene sine, det kan også hjelpe. Ønsker deg lykke til❤️ det kommer til å bli bedre, ha troa på deg. Anonymkode: e2fc4...5a3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Hør med fastlegen. KG kan ikke gi deg en diagnose. Lykke til ❤️ Anonymkode: e197d...4ee
Lonehill Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Du beskriver symptomer på vitaminmangel. Det burde være grunn nok til å tilby kroppen litt tilskudd. Akkurat nå er vårknipa for D-vitamin, etter en lang vinter uten sol til å produsere D-vitamin i huden. Og D-vitaminmangel er dokumentert årsak til depresjoner. https://nhi.no/kosthold/forebyggende-kost-og-sykdom/vitamin-d-tilskudd-lindrer-depressive-symptomer/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå